سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / سخنرانی گودرزی نماینده مجلس در خصوص عملکرد دولت

سخنرانی گودرزی نماینده مجلس در خصوص عملکرد دولت

ناطقان نوبت عصر صحن علنی 17 آذر مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری خانه ملت، عباس گودرزی در نوبت عصر نشست علنی امروز(یکشنبه 17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: سال گذشته نظام سلطه چنین وانمود کرد که ملت ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید و انقلاب به بن بست رسیده است اما در چنین شرایطی که افراد کوتاه خرد هم اسیر جنگ روانی دشمن شده‌اند، رهبر معظم انقلاب برنامه برای نیم قرن آینده دادند و گام دوم انقلاب را ترسیم فرمودند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: الزامات گام دوم انقلاب، دستگاه قضایی انقلابی، دولت جوان حزب الهی و مجلس تراز انقلاب است. مجلس تراز انقلاب یعنی مجلسی که هم سنخ نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل انقلاب باشد. انقلاب به ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، اجتناب از اشرافی گری و دوری از تجمل گرایی، استکبار ستیزی و حمایت از خط اصولی دفاع از مستضعفین را هدیه کرد.

گودرزی در مورد وضعیت کنونی مجلس، تصریح کرد: احترام امامزاده با متولی آن است، برخی می گویند که چرا مجلس در راس امور نیست، امام تنها نفرمود مجلس در راس امور است، بلکه جملات دیگری را هم در ابن رابطه فرمود. فرمایشات حضرت امام یک منظومه است. امام جای دیگری فرمود مجلس عصاره فضائل ملت است نه عصاره خصائل ملت.

وی خاطرنشان کرد: مجلسی که در جریان رسیدگی به سوال نماینده از وزیر امور خارجه در ارتباط با عنصر مالی در مذاکرات برجام که سازمان اطلاعات سپاه، وی را بازداشت کرده است در مجلس فیلم اعترافاتش پخش می شود که می گوید من یک دو تابعیتی از ایران و کانادا هستم و در این مجلس حدود 56 رای می آورد و کارت زرد به وزیر نمی دهند چه انتظاری از آن دارید؟

گودرزی افزود: مجلسی که وزیر سابق راه و شهرسازی می گوید افتخارم این است که یک خانه نساخته ام و معتقد است مسکن مهر مزخرف است بعد همین وزیر دو بار استیضاح شود و هر بار بیشتر از دفعه قبل رای بیاورد، چه انتظاری دارید؟

وی عنوان کرد: مجلسی که 200 نفر برای شفافیت امضا کنند، اما حدود 60 نفر رای دهند چه انتظاری است؟ مجلسی که CFT الزام ننگین FATF که رهبری معظم انقلاب چند ماه قبل از آن با ما صریح سخن گفتند، اما این مجلس به این کنوانسیون که غل و زنجیر به پای این ملت خواهد بود برای اینکه از آن طرف ما را تحریم کردند بیاییم راه‌های دور زدن تحریم را تقدیم دشمن کنیم، این مجلس چرا باید به این کنوانسیون رای دهد؟

عباس گودرزی افزود: مجلس تراز انقلاب یکی از الزامات گام دوم انقلاب است. دستگاه قضایی انقلابی، آقای رئیسی شما جای مهمی دست گذاشته اید که بعضی‌ها فریادشان برآمده و سعی دارند مملکت را به هم بریزند.

وی خطاب به رئیس جمهور،  یادآور شد: چرا چوب لای چرخ دستگاه قضایی می گذارید، چرا مانع عملکرد انقلابی دستگاه قضایی می شوید؟ می روید در یزد آشوب به پا می کنید بجای اینکه با مراجع تقلید، نخبگان ملت، مردم و نمایندگان مجلس بنشینید به تفاهم برسید در اجرای طرحی که زمان زیادی برای گفتگو لازم دارد می گویید که با دانه درشت ها برخورد کنند. مگه دانه درشت تر از دستیار ارشد و برادر رئیس جمهور داریم ؟ مگر بار اول بود که در کشورمان نرخ بنزین تغییر می کرد؟ دفعه قبل تجربه آن را داشتیم 100 به 400 و بعد 700 تومان رسید، اما اصناف را آوردند و گفتند دو دو تا مساوی چهار تا می شود. 10درصد جنس گران می‌شود و با مجلس و مراجع تقلید و مردم صحبت کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به رئیس جمهور، اظهار کرد: این هزینه و خسارت را به بار آوردید بعد می گویید من نبودم؟ ببینید تفاوت رهبر انقلاب که آبرو گذاشت بخاطر اعتبار نظام و امنیت ملت، اما رئیس جمهور بجای اینکه از مردم عذرخواهی کند که شتابزده زندگی مردم را دچار چالش کرده است می گوید من نبودم.

وی افزود: آقای روحانی شما می گویید که من اعلام می کنم که مملکت را چه کسی تعطیل کرد. شما خودتان مملکت را تعطیل کردید. آن گونه نیشخند میزنید و می گویید من اطلاع نداشتم از صدبار گران کردن قیمت بنزین برای مردم تلخ تر بود. در نگاه شما ارزش آهن از ارزش آدم بالاتر است. خانواده ای که چهار فرزند داشته باشد به یکی از بچه هایش کمک هزینه معیشتی نمی دهید. اگر کسی 10 خودرو داشته باشد به هر 10 خودرو 60 لیتر بنزین می دهی ولی 60 تا 1500 تومان برای هر خودرو 90 هزار تومان این خلاف سیاست های فرزندآوری و تکریم خانواده در کشور است.

گودرزی گفت: آقای روحانی، شما بجای اینکه پاسخگو باشید مطالبه گر شده اید. بنده اصلا نگاه جناحی ندارم، اگر از تریبون ملت صحبت کنیم به جناحی حرف زدن متهم می شویم، خدا لعنت کند هر کسی که با تعصبات جناحی حرف بزند. ما به این دولت رای ندادیم. اما مشکلات بسیاری از وزرای دولت را پیگیری کردیم، وقتی انتخابات تمام شد قطار از ایستگاه انتخابات عبور کرد، خائن است کسی که چوب لای چرخ دولت بگذارد، اما آقای روحانی امروز دیدید که هر زمان وارد مجلس می شدید، ده ها نماینده پیشواز شما می آمدند و بدرقه تان می کردند، امروز کسی جرات نکرد به استقبال شما بیاید بخاطر عملکرد غلط شما.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تشکر از وزارت نیرو برای تخصیص سدهای آبسرده و شهید بروجردی که دستاورد بزرگی بود. تشکر از وزیر بهداشت و درمان به دلیل تجهیزات پزشکی، ام آر آی و خدمات دیگر، تشکر از وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل چهار قطعه بخش بروجرد و درخواست داریم بخش استان مرکزی را تسریع فرمایند از وزیر کشور می خواهم که به وضعیت عوارض محلی مردم بروجرد رسیدگی کند چرا که چند صد درصد شده و مردم در عسر و حرج هستند و درخواست دارم با تبعیض و بی عدالتی در پرداخت ها برخورد شود و افزایش مستمری بازنشستگان و رتبه بندی معلمان در دستورکار قرار گیرد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رهبر مؤید انقلاب؛ حج امسال، حج برائت است

زائران بیت‌الله الحرام وکنگره عظیم حج ابراهیمی

برخی اقدامات دولت سیزدهم در طول تاریخ سلامت کشور بی‌نظیر است

بهرام عین‌اللهی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.