سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فوائد کانال خدا

فوائد کانال خدا

 

کسانیکه مدیر یا عضو کانالهای پر مخاطب یا کم مخاطب در فضای مجازی هستند ، به خوبی با این سخن ارتباط برقرار می کنند .
وقتی مطلب جدیدی منتشر می شود ، براحتی مدیر کانال متوجه می شود که الان یا هر لحظه بعدی چند نفر بر خط هستند و احتمالا آن مطلب را می خوانند یا اینکه چند نفر در کانال حضور ندارند .

خب وقتی بشر که بنده خداست و به واسطه قدرتی که از طرف خدا به او داده شده ، توانسته به ابزاری دست پیدا کند که هر لحظه از وضعیت مخاطبان خود که در ارتباط با او هستند ، اطلاع پیدا کند و آنها را به عنوان مخاطبان خیلی فعال ، فعال یا غیر فعال دسته بندی کند ، آنگاه خداوند که خالق این بشر است و تمام عالم هستی مخلوق او و در ید قدرت اوست ، و همه چیز به اراده او کن فیکون است ، بشر را رها کرده و چنین کاری نمی کند ؟

اتفاقا اگر کانالهای پر مخاطب یا حتی فراگیر دولتی که به واسطه برخی خدمات ممکنه حداکثر مردم را در یک کشور و در یک دوره عضو کانال خود کنند ، ولی هنوز هیچ قدرتی در روی کره زمین پیدا نشده که توانسته باشد ، همه انسانها را عضو یک کانال کند و وضعیت آنان را رصد کند ، اما خداوند متعال نه تنها همه انسانها ، بلکه تمام موجودات را از بدو خلقت عضو کانال دوطرف خود کرده است تا براحتی و بدون هزینه و در هر شرایطی و در هر مکان و زمانی بتوانند با او ارتباط برقرار کنند ، و در همه حال در رصد بی وقفه او هستند . اما متاسفانه اکثر بندگان به تدریج از روی ناآگاهی یا غفلت از این کانال الهی زده اند بیرون و جذب کانالهای سرگرمی و یا خدای نکرده کانالهای شیطانی شده اند .

پس تا دیر نشده بزن کانال خدا که او منتظر توست . بویژه در ماهی که ماه میهمانی خداست و از بندگانش پذیرایی ویژه می کند . خواندن یک آیه قرآن در این ماه برابری می کند ، با ختم قرآن در ماههای دیگر . خواندن یک حرف از قرآن در ماههای دیگر ده حسنه دارد و ختم قرآن که حدود ۳۲۰ هزار حرف دارد ، پاداشی حدود سه میلیون و دویست هزار حسنه دارد . پس خواندن یک آیه قران در این ماه این همه ثواب دارد و ختم قرآن که حدود ۶۶۰۰ آیه دارد ، حساب کن چقدر ثواب دارد . بیش از ۲۱ میلیارد ثواب برای یک ختم قرآن در ماه مبارک رمضان . خداست دیگه . بنده اش را دوست داره . دنبال بهانه س تا بندگان خود را غرق در نعمتهای خود کند . تازه روایته که اگه دوست داری خدا باهات حرف بزنه قرآن بخوان و قرآن تبیان کل شی هست . یعنی خداوند متعال عصاره هستی را در قرآن نازل کرده که ۷۰ بطن دارد و هر بطنی ۷۰ بطن دیگر . یعنی هر بار که قرآن بخوانی با معارف جدیدتری آشنا می شوی . و این سرچشمه هستی پایان ندارد و دائما می جوشد و مخاطب خود را سیراب می کند . به نحویکه تاکنون مفسر یا عارف بزرگی یافت نشده که مدعی رسیدن به کنه قرآن شده باشد و همه منتظرند تا مفسر اصلی آن یعنی امام زمان عج ظهور کند ، تا تفسیر حقیقی و کامل آن را در دسترس بشر قرار دهد . ولی آب دریا را گر نتوان کشید هم به قدر رفع تشنگی باید چشید.

او همه عالم را برای بنده خود خلق کرده است . او مدیر کانال نیست که نیاز به عضویت کسی داشته باشد تا از آن کسب درآمد کند و اگر کانالش را ترک کند ، ضرر کند . گر جمله عالم کافر شوند ، بر گرده کبریاییش ننشیند گردی . او مالک همه عالم است . خودش گفته ؛ تو فقط مرا بخوان ، تا پاسخت دهم .
ادعونی استجب لکم . راه عضویت مجدد هم همیشه باز است ، یک جمله کوتاه است . استغفرالله و اتوب الیه . رازت را هم برای کسی فاش نمی کند . ستار عیوب است . فوری می بخشد . بدون واسطه . مستقیم بزن کانال خودش .

اگر با عشق و اخلاص عضو کانال خدا شویم و مدتی این عضویت را ادامه بدهیم تا در ردیف مخاطبان فعال قرار بگیریم ، به تدریج غبارهای گمراهی زدوده می شود و مزه عبادت به کام ما می نشیند . چشمه های حکمت می جوشد . روایته هر کس چهل روز گناه نکند و خودش را برای خدا خالص کند ، چشمه های حکمت بر زبان او جاری می شود .
آنگاه دیگر آن طعم شیرین عبادت حقیقی را با هیچ چیزی در این دنیا عوض نخواهیم کرد .

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قهرمانِ آتشنشان؛ حامی ایتام

ثبت بیش از ۱۳۴ هزار متقاضی برای حمايت از ايتام

ماه رمضان را برای تفقه در دین و دین‌آموزی مغتنم بشماریم

ماه مبارک رمضان،ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.