سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / حرمت شکنی آل‌سعود در عوامیه با تخریب تمام قبور شیعیان !

حرمت شکنی آل‌سعود در عوامیه با تخریب تمام قبور شیعیان !

نیروی امنیتی آل‌سعود با سوءاستفاده از قرنطینه خانگی مردم «العوامیه» به مقبره شهدای این شهر یورش بردند و با از بین بردن سنگ قبر شهدا، این قبور را با خاک یکسان کردند.

منابع رسانه‌ای از سوءاستفاده نیروهای امنیتی عربستان از شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع بحران کرونا در این کشور برای حرمت شکنی قبور شهدای شهر «العوامیه» خبر می‌دهند. پایگاه «العهد» در گزارشی اعلام کرده، نیروهای دستگاه امنیتی سعودی از تاریکی شب استفاده و به قبور شهدا در شهر العوامیه بی‌احترامی کرده‌اند. یکی از اهالی منطقه قطیف در همین زمینه به العهد گفته، در پی شیوع کرونا قبرستان شهدا تا اطلاع ثانوی بسته شده است و عناصر امنیتی آل‌سعود از منع آمد و شد و نبود مردم در خیابان استفاده و «تجاوز» خود را اجرایی کرده‌اند.

در این گزارش آمده: «جمعه شب گذشته، مقامات از متعهد بودن اهالی العوامیه برای باقی ماندن در منازل به دلیل شیوع کرونا سوءاستفاده کردند و مقبره شهدای تحرکات مسالمت‌آمیز را برای خالی کردن کینه کور خود انتخاب کردند. آنها به عناصر خود دستور تخریب سنگ قبرها را دادند، سنگ‌هایی که اسامی شهدا بر روی آن نوشته شده بود».

بر اساس این گزارش، مقبره شامل ۲۲ قبر شهدای عوامیه بوده و همچنان پیکر ۴۹ شهیدی که ترور یا اعدام شده‌اند به خانواده‌های آنها تحویل داده نشده است. العهد در پایان گزارش خود به تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم‌السلام) به دست موسسان وهابیت در عربستان‌اشاره کرده و نوشته: «تخریب قبور شهدای العوامیه موضوع جدیدی نیست».

گفتنی است بین۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتاً در استان الشرقیه ساکن هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان

مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات

قبرستان بقیع پیش از تخریب

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) به دست آل‌سعود تسلیت باد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.