سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / چند پیشنهاد برای منتخبین مجلس آینده

چند پیشنهاد برای منتخبین مجلس آینده

بیرون آوردن دولت از این حالت بی حالی و بی تحرکی و بی برنامگی فعلی و حاشیه سازی ها، از اوجب واجبات مجلس بعدی است. مجلس جدید باید دولت را به خدمت مردم در آورد و دولت را از چنگ کانونهای قدرت و پول خارج نماید.

دکتر محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس مطرح کرد

چند پیشنهاد برای منتخبین مجلس آینده/ باید صدمات وارد شده به مجلس را که در اثر بی تدبیری ها و وابستگی بعضی نمایندگان به دولت ایجاد شده را جبران کرد/ بیرون آوردن دولت از بی تحرکی و بی برنامگی از اوجب واجبات مجلس بعدی است
بیرون آوردن دولت از این حالت بی حالی و بی تحرکی و بی برنامگی فعلی و حاشیه سازی ها، از اوجب واجبات مجلس بعدی است. مجلس جدید باید دولت را به خدمت مردم در آورد و دولت را از چنگ کانونهای قدرت و پول خارج نماید.
دکتر محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم و نماینده مجلس نهم در گفتگویی، با خطاب قرار دادن منتخبین مردم در انتخابات آتی، برای بهبود وضعیت مجلس شورای اسلامی چند پیشنهاد ارائه داد.
وی گفت: در وهله اول باید صدمات وارد شده به مجلس در طی چند سال اخیر که در اثر بی تدبیری ها و همچنین نوکری و وابستگی بعضی نمایندگان به دولت ایجاد شده را ترمیم و جبران کرد و از مجلس اعاده حیثیت شود و جایگاه مجلس به جایگاه واقعی اش که خادم المله بودن و در رأس امور بودن است، بر گردد.
سلیمانی ادامه داد: در حوزه معیشتی مردم تحول جدی و اساسی ایجاد گردد و در جهت ایجاد عدالت و کاهش فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی گامهای اساسی برداشت.
نماینده سابق مجلس گفت: گشودن درب صنایع نفت و گاز بر روی جوانان متخصص و دانشمندان ایرانی و بهره مند کردن کشور از فراورده های با ارزش افزوده، امری اولویت دار و اجتناب ناپذیر است، تا کشور از این وضعیت آشفته و درهم و بر هم در حوزه نفت و گاز خارج گردد و مجدداً منابع نفتی و گازی به دامن مردم بر گردد.
وی در ادامه پیشنهاداتش گفت: بیرون آوردن دولت از این حالت بی حالی و بی تحرکی و بی برنامگی فعلی و حاشیه سازی ها، از اوجب واجبات مجلس بعدی است. مجلس جدید باید دولت را به خدمت مردم در آورد و دولت را از چنگ کانونهای قدرت و پول خارج نماید و مردمی کند. حرامخورها را از دولت دور کند و حلال خوری را مشی آنان کند.
سلیمانی افزود: مجلس و دولت برای تأمین مسکن مردم مسئولیت دارند. برنامه مسکن برای بی خانمانان بر اساس الگوی مسکن مهر ولی با رفع نواقص آن باید در دستور مجلس آینده قرار گیرد. وام مسکن سی ساله میتوان به بی خانمان ها با قسط یک میلیون تومان می توان داد.
وزیر اسبق ارتباطات در ادامه عنوان کرد: تقویت و نجات تولید داخل از ضروریات کار مجلس بعدی است:الف) کاهش بوروکراسی مجوزها ب) تنظیم عوارض صادرات و واردت مناسب با توان داخل و رعایت رقابت و کیفیت کالا.ج) صنعت باید افسار بانکها را در دست بگیرد. بیش از ششصد میلیارد تومان نقدینگی در بانکهاست. نظام باید اداره کننده بانکها شود.
مجلس آینده برای کمک به نجات اقتصاد ایران باید از طریق دولت:
1- نظام توزیع کالا در کشور را دگرگون و اصلاح کند. تولیدکنندگان واقعی و کشاورزان مجلس فریاد رس میخواهند.
2- گمرکات را باید در راستای کاهش هزینه ها و جلوگیری از قاچاق قبراق کند.
3- سیستم رصد و ردگیری جابجائی پولهای کلان را فراهم کند.
4- نظام مبارزه با رانت خواری و زد و بند وابستگان و اطرافیان و دوستان مقامات را ایجاد و اجرائی کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا دهه ۹۰ را دهه از دست رفته می‌خوانند؟/ دولت‌های روحانی چه فرصت‌هایی را از کف دادند؟

دوره هشت ساله دولتداری حسن روحانی با توجه به آمار و ارقام از جمله زمان‌هایی بود که کشورمان فرصت‌های نابی را از دست داد.

نگاهی به ۱۱ پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم

با گذشت حدود ۲ سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در حوزه فضایی، تعداد پرتاب ماهواره به عدد ۱۱ رسیده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.