سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / تبلیغ اسلام جوان تازه مسلمان ایسلندی و همسرش در روز عید غدیر

تبلیغ اسلام جوان تازه مسلمان ایسلندی و همسرش در روز عید غدیر

زهرا رُژدام در زمان تحصیل، با پسری بنام «اِدمُونداس بُوبلایتِس» آشنا میشود اما پسر، مسلمان نبوده و تنها شرط زهرا برای ازدواج، اسلام آوردن او می شود. ادموند، با کمک زهرا و علاقه ی وافر خودش، با دین اسلام و مذهب شیعه آشنا شده و اسلام می آورد.

«زهرا رُژدام» برای تحصیل، به قلب اروپا، یعنی ایسلند می رود. او اما برخلاف خیلی ها، نه تنها دست از آیین و اعتقادش نمی کشد، که در خیابان های ایسلند، برای سیدالشهداء(علیه السّلام) شله زرد نذری پخته و بین مردم پخش می کند و روز به روز، بیشتر به اسلام و اهل بیت عشق می ورزد.**

 

 او در زمان تحصیل، با پسری بنام «اِدمُونداس بُوبلایتِس» آشنا میشود که یک دل نه، صد دل به هم عشق میورزند، اما پسر، مسلمان نبوده و تنها شرط زهرا برای ازدواج، اسلام آوردن او می شود. ادموند، با کمک زهرا و علاقه ی وافر خودش، با دین اسلام و مذهب شیعه آشنا شده و اسلام می آورد.

**سرانجام در بیست و پنجمین روز از مردادماه سال جاری و همزمان با میلاد امام هادی(علیه السّلام)، «زهرا» و اِدمونداس که با اسلام آوردنش، نام «محمد» را برای خود انتخاب کرده، در محضر حجت الاسلام توحیدلو، خطبه ی عقد این زوج تازه مسلمان، خوانده می شود و ساده و بی آلایش، این زوج جوان، زندگی خود را آغاز می کنند.لازم به ذکر است که وقتی الگوی این زوج جوان ازدواج آسمانی حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) و امیرالمومنین علی ابن ابی طالب می شود مهریه یک جلد کلام الله مجید، یک جلد نهج البلاغه، ویک جلد صحیفه سجادیه امام زین العابدین رقم می خورد…**

 

 

جاذبه ی اسلام، محبت حضرت حسین(علیه السّلام) مرز نمی شناسند! نوری است که وقتی بر دل ها بتابد، هدایت الهی را دربر دارد و عشق را به انسان هدیه می دهد.

این روزها، زهرا و محمد که دلباخته ی عشق اهل بیت(علیهم السّلام) هستند، خود را برای شرکت در پیاده روی اربعین آماده می کنند.

چند روز پس از این ازدواج با بهره گیری از الگوی ازدواج آسمانی صدیقه طاهره(سلام الله علیها) و امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(علیه السلام)، زهرا خانم و همسرشان و مادر گرامی تصمیم به تبلیغ اسلام کرده و در زیباترین عید شیعیان (غدیر)با کاسه های شله زرد علی را علی گویان به زبان آنها تبلیغ میکنند تا بیاموزند مشق علی کنند که علی که بود و چه کرد؟

اینک زهرا خانم رژدام قصه ی ما به همراه همسرش ادمونداس بوبلایتس تغییر یافته به نام محمد چند صباحی به ایران آمدند تا سفیر عشق باشند و در عزاداری حسین(ع)بر سر و سینه زنند و دل و جان روانه کنند سمت کربلا و با پای پیاده، جا پای قدم های جابر بگذارند و فقط گویای سلامی بر حسین و آل او باشند، و زندگی شان را پیش سید و سالار شهیدان ضمانت کنند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس

فرانسویان آزادیخواه و مسلمانان مقیم فرانسه علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار سردادند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.