سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / رهبر ایران، ترامپ را دلقک نامید

رهبر ایران، ترامپ را دلقک نامید

حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران و خطبه‌های مهم ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرد.

بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه دیروز، بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

وبگاه شبکه بلومبرگ در گزارشی نوشت: رهبر ایران، «دونالد ترامپ»رئیس‌جمهور آمریکا را «دلقک» خطاب کرد.

ترامپِ دلقک

بلومبرگ در ادامه نوشت: رهبر معظم ایران گفت ترامپ دلقکی است که تظاهر به حمایت از مردم ایران دارد… اگر هم باشید کنار مردم هستید تا خنجر زهرآلود را وارد سینه ملت کنید.

این رسانه آمریکایی همچنین افزود که آیت‌الله خامنه‌ای با «بزدلانه» خواندن ترور سردار شهید سلیمانی به دست آمریکایی‌ها، حضور گسترده مردم ایران در مراسم تشییع پیکر وی را نشانه حمایت آنها از جمهوری اسلامی دانست.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز با پرداختن به برگزاری نماز جمعه دیروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران، به حضور جمعیت گسترده مردم‌ اشاره کرد.

رویترز با بیان اینکه نماز جمعه معمولا در زمان ظهر در ایران برگزار می‌شود نوشت، تلویزیون ایران صف‌های طولانی مردم و اتوبوس‌هایی که آنها را از نقاط مختلف تهران [به مصلی] می‌رسانند، نشان داد که از صبح برای حضور آمده‌اند.

دستِ خدا

خبرگزاری رویترز همچنین در بخشی از پوشش اظهارات مقام معظم رهبری به تاکید رهبر انقلاب بر حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو ‌اشاره کرد. این خبرگزاری نوشت: رهبر ایران حملات موشکی ایران را «دست خدا» و یک سیلی به صورت آمریکا خواند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی پرداخت که آن را «حادثه‌ای تلخ» خوانده و باعث ناراحتی مردم و درعین حال خوشحالی آمریکا شده است. به گفته رهبر انقلاب دشمنان ایران از حادثه سقوط هواپیما برای زیرسؤال بردن جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح استفاده کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز در تیتر خبری که به عنوان بازتاب بیانات مقام معظم رهبری منتشر کرده، نوشت: رهبر ایران: تراژدی تلخ هواپیما نباید فداکاری سردار سلیمانی را تحت تاثیر قرار دهد.

اروپا در خدمت آمریکا

اسپوتنیک نیز در خبر پوشش این سخنرانی نوشت که رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای به انتقاد از موضع سه کشور اروپایی در توافق هسته‌ای با ایران پرداخت و تاکید کرد که این کشورها درحال خدمت به منافع آمریکا هستند.

میدل ایست آی نیز در بخشی از بیانات رهبر انقلاب متمرکز شد که به سوءاستفاده دشمنان ایران از سقوط هواپیما برای تضعیف سپاه ‌اشاره کردند.

دویچه وله آلمان هم به پوشش سخنان دیروز مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای حمله به پایگاه‌های آمریکا را به عنوان «دست خدا» توصیف کرد.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز آمریکا نیز در بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب، بخشی را به عنوان تیتر خود انتخاب کرد که ایشان رئیس‌جمهور آمریکا را یک دلقک خیانتکار به مردم ایران عنوان کردند.

شبکه خبری تی‌آر‌تی ترکیه در حساب توئیتری خود به پوشش نماز جمعه دیروز تهران پرداخت و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران می‌گوید ایالات متحده ماهیت تروریستی خود را نشان داده است.

سرنوشت‌ساز

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران، در بسیاری از رسانه‌های عربی بازتاب گسترده‌ای داشت به طوری که برخی از این رسانه‌ها حتی پیش از آغاز نماز جمعه به پوشش لحظه به لحظه آن پرداختند.

وبگاه السومریه نیوز عراق در گزارشی نوشت: خطبه‌های رهبر انقلاب پس از گذشت هشت سال از آخرین نماز جمعه ایشان، سرنوشت‌ساز است.

پایگاه خبری العهد نیز با تیتر «امام خامنه‌ای: سرنوشت منطقه در گرو آزادی از هیمنه آمریکا است»، سخنان رهبر انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

پایگاه خبری النشره لبنان نیز با بازتاب بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌‌های دیروز، نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: نیروی قدس سپاه به لبنان، سوریه، فلسطین، عراق و یمن کمک و برای ایران نیز امنیت ایجاد کرده است».

آزادی فلسطین

 تلویزیون المیادین به بازتاب لحظه به لحظه نماز جمعه دیروز پرداخت و این تیتر را برای بازتاب سخنان رهبری برگزید.آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به ملت‌های عربی: سرنوشت منطقه در گرو آزادی آن از هیمنه و سیطره آمریکا و نیز آزادی فلسطین است.

شبکه الجزیره بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه را به صورت زنده پخش و گزارش کرد که رهبر ایران پس از گذشت هشت سال برای نخستین با در خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخن پرداختند.

الجزیره همچنین از قول مقام معظم رهبری گزارش کرد که سیلی که سپاه پاسداران به آمریکا زد، ضربه به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود و ترور سردار قاسم سلیمانی ننگ و عاری برای دولت آمریکاست.

تلویزیون سعودی العربیه که به موضعگیری ضدایرانی مشهور است از قول ایشان اعلام کرد روزی که ایران به مواضع آمریکا در عراق حمله کرد، «یوم‌الله» (روز خدا) و «ضربه‌ای به وجهه آمریکا» بود.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نیز با‌اشاره به این‌که رهبر معظم ایران برای اولین بار از 8 سال پیش خطبه‌های نماز جمعه را امامت می‌کند، این تیتر را برای گزارش خود انتخاب کرد:«آمریکا سیلی بزرگ دریافت کرد و پاسخ موشکی هیبت ابرقدرتی آمریکا را شکست».

رسانه‌های مصری نیز همراه با دیگر خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی منطقه، سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه دیروز (۲۷ دی ماه) را پوشش داده و در کانون توجه خود قرار دادند.

روزنامه الیوم‌السابع مصر بعنوان بزرگ‌ترین رسانه مصری ضمن درج لینک پخش مستقیم سخنان رهبر انقلاب در خبر خود، بخش‌هایی که از نظر این وبسایت حائز اهمیت بود را منتشر کرد.

روزنامه الاهرام مصر نیز با بازتاب سخنان مقام معظم رهبری، نوشت: رهبر انقلاب حملات موشکی به اهداف آمریکایی را «یوم‌الله» توصیف کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای را تغییر دهیم

کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی

پالس به دشمن ملت ایران برای بقا در قدرت؟

دروغ غربگداهای مفلس،حسن روحانی و ظریف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.