سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / تشرف جهانگرد مسیحی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع

تشرف جهانگرد مسیحی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع

شرق‌شناس ایتالیایی در برابر تواضع مرجع تقلید

یک‌ بار یک شرق‌شناس ایتالیایی که مسیحی بود و با مطالعه مکتوبات مناظره آیت‌الله مرعشی نجفی و بزرگان مکتب بودایی در جریان سفر ایشان به هند، مشتاق و علاقه‌مند به زیارت پدرم از نزدیک شده بود، نزد ما آمد و درخواست ملاقات با آقا را داشت.

آن‌هنگام زمانی بود که ایشان در بیت نبودند و به بازار رفته بودند بنابراین ما که دیدیم این جهانگرد ایتالیایی با ظواهر غربی خاص خود این‌چنین مشتاق و در آرزوی ملاقات با پدر است، سعی کردیم رفتار به‌اصطلاح باکلاس‌تری از خود نشان دهیم و مثلاً وانمود کنیم که پدر وقت ندارند و این مسائل، تا ‌اشتیاق این آقا را بالاتر ببریم! از قضا همان لحظه پدر از راه رسید و آنچنان متواضع و صمیمی با این مرد ایتالیایی برخورد کرد که وی ابتدا باور نمی‌کرد که خطیب پیروز در مناظره نفسگیر بمبئی، این پیرمرد ساده‌زیست و خوش‌اخلاق است!

خلاصه که رفتار پدر بکلی برنامه‌ریزی‌های ما را برای کلاس‌گذاشتن برهم زد تا جایی که قبل از ملاقات، ما با آب و تاب فراوان از کرامات پنهان عرفانی پدر برایش صحبت کردیم که چنین نتیجه‌گیری شد که قرار است با یک راهب خشک و عجیب و غریب روبرو شود، درحالی که در جریان همین گفت‌وگوی آیت‌الله مرعشی با شرق‌شناس ایتالیایی، پدر با دستان مبارک خود برای آن آقا هندوانه قاچ کرد و در پیش‌دستی‌اش گذاشت! اگرچه در آن جلسه تمام کلاس‌ گذاشتن‌های ما بر باد رفت اما درنهایت تشرف این جهانگرد مسیحی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع به برکت نفوذ کلام و نفسِ حقِ آقا، شیرینی این خاطره را صدچندان ساخت.
* آیت‌الله سید محمود مرعشی نجفی، نشریه حرم، شماره 655 ، 6 شهریور 98.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شریعت و منهاج در قرآن – حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی

إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ اْلإِسْلامُ

کتابی از شاعری کم‌گو و گزیده‌گو/ «تشرف» به بازار نشر رسید

مجموعه شعر «تشرف»، سروده سیدعلی نقیب توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شد. این اثر دربردارنده اشعار این شاعر جوان با موضوع آیینی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.