سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مقدم‌فر: چرا خاتمی ادعای مخالفتش را با اردوکشی‌های ‌موسوی و رفتارهای کروبی‌ علنی نمی‌کند‌؟ / فتنه بعدی دشمن ‌ناامیدسازی با استفاده از جنگ شناختی است

مقدم‌فر: چرا خاتمی ادعای مخالفتش را با اردوکشی‌های ‌موسوی و رفتارهای کروبی‌ علنی نمی‌کند‌؟ / فتنه بعدی دشمن ‌ناامیدسازی با استفاده از جنگ شناختی است

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه گفت: چرا ‌کسانی مثل سیدمحمد خاتمی که در جلسات خصوصی و حضوری اعلام می‌کنند ‌”ما مخالف ارودکشی‌ها و بیانیه‌های میرحسین موسوی و رفتارهای کروبی بودیم” حاضر نشدند این حرف‌ها را ‌آشکارا و علنی اعلام کنند؟

وی با بیان اینکه این موضوع باعث شد که بعضی از مردم در شناخت حق از باطل دچار تردید و ابهام شوند، افزود: این در شرایطی بود که بزرگانی مثل هاشمی رفسنجانی و کسانی که سوابق مثبتی در تاریخ انقلاب داشتند مانند کروبی و میرمحسین موسوی، در میدان و زمینی که دشمن معین کرده بود بازی کردند.

این استاد دانشگاه با تبیین دقیق فتنه 88 تصریح کرد: چرا هنوز بعد از گذشت 10 سال از فتنه 88 کسانی مثل سیدمحمد خاتمی که در جلسات خصوصی و حضوری اعلام می‌کنند ‌”ما مخالف اردوکشی‌ها و بیانیه‌های میرحسین موسوی و رفتارهای کروبی بودیم”، حاضر نشدند این حرف‌ها را به‌صورت آشکار و علنی اعلام کنند که البته علت این است که اگر این حرف‌ها آشکار شود بسیاری از افرادی که در جبهه اصلاح‌طلبان و جریان فتنه آن روز فعال بودند گریبان ایشان را خواهند گرفت و به‌اعتراض خواهند گفت که “چرا همان زمان این مطلب را به ما نگفتید و با همراهی خود با میرحسین موسوی و کروبی، ما را گرفتار آن فتنه عظیم کردید؟”.

وی با توجه به حوادث آبان ماه سال جاری و حضور حماسی مردم در 4 آذر ماه و خنثی شدن این فتنه گفت: شکست سناریوی دوم دشمن تحت عنوان چهلم کشته‌ها  شکستی بالاتر از سناریوی اول بود، نزدیک چهل روز تبلیغ می‌کردند تا مجدداً در 5 دی ماه آشوب دیگری در کشور رقم بزنند و تمام سرمایه‌های رسانه‌ای ‌رسمی و ‌مجازی خود را بسیج کردند تا حادثه دیگری را پدید بیاورند اما 5 دی ماه در هیچ نقطه‌ای از کشور هیچ اتفاقی رخ نداد و شکست مفتضحانه‌‌ای بدتر از شکست اول در آذر ماه نصیب آنان شد.

مقدم‌فر با تذکر اینکه دشمن پس از این شکست‌ها قطعاً به خواب فرو نمی‌رود و برنامه‌ها و فتنه‌های دیگری را طراحی می‌کند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است پس از شکست‌های سه‌گانه در سه دهه قبل در جنگ‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این بار تنها چیزی که برایشان باقی مانده جنگ روانی، شناختی و ادراکی است که در این جنگ چیزی جز حرف و پیام در عرصه رسانه‌ها ندارد.

مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز اینکه دشمن در این جنگ تلاش‌ خواهد کرد با تولید “شایعه و دروغ” و با بهره‌گیری از انواع تاکتیک و تکنیک‌های جنگ ‌روانی و شاختی عنصر ناامیدی را به‌عنوان یک عملیات بزرگ میان مردم ترویج کند، تأکید کرد: معتقدم ‌باطل‌السحر این آخرین حربه دشمنان علیه نظام همان “آگاهی، بصیرت و درک زوایای مختلف فتنه‌انگیزی‌ها و جنگ رسانه‌ای آنان” است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جنگ شناختی | قربانیان این جنگ، مسخ شده‌اند!

دکتر عباس خسروی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر در علوم راهبردی

جنگ شناختی| قربانی جنگ شناختی، صورت رفیق خود را خورد!

جنگ شناختی، جنگ نرم، جنگ روانی، جنگ ترکیبی، جنگ رسانه‌ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.