سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هشتمین سالروز شهادت شهید احمدی‌روشن دانشمند هسته‌ای کشور

هشتمین سالروز شهادت شهید احمدی‌روشن دانشمند هسته‌ای کشور

هشتمین سالروز شهادت شهید احمدی‌روشن دانشمند هسته‌ای کشورمان با حضور سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله (عج)  در دانشگاه شریف برگزار شد.

– در اقتصاد، پیشرفت نداشتیم چون مدیریت معیشت کشور دست تفکر جهادی نیست

سردار جعفری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهید احمدی روشن نمونه بارز یک جوان مومن انقلابی است که امروز همه امید‌ها به حرکت این جوان‌های مومن و انقلابی بسته شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جوانگرایی گفت: جوانان مومن و انقلابی به قول امام  خمینی فتح الفتوح انقلاب اسلامی هستند و امروز خدا را شکر می‌کنیم که کشور ما و به برکت انقلاب اسلامی کشور‌های همسایه ما دارای جوانان مومن انقلابی پیرو حرکت انقلاب اسلامی هستند و در مسیر پیشرفت پیش گام برمی‌دارند.

سردار جعفری تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز می‌بینیم که رهبری به نیروی جوانی تکیه می‌کند. شهید احمدی روشن سالها قبل از اینکه بیانیه گام دوم منتشر شود به آن عمل کرده و مو به مو به فرامین رهبری عمل کرده و با کار و روحیه جهادی در این عرصه‌ها فعالیت کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های دفاعی کشور افزود: بسیاری از جوانان دانشجو با ورود به عرصه دفاعی به پیشرفت کمک کردند و امروز دیدید که چگونه قدرتی در ایران اسلامی ایجاد شده و همین پیشتازی نیرو‌های انقلاب اسلامی از زمان دفاع مقدس و نتیجه جهاد جوانان امروز است. اقتدار بی نظیر دفاعی که نطیر پهپاد‌ها را داریم نیز از همین موضوع نشات می‌گیرد.

جعفری با اشاره به پیشرفت‌های علمی هم گفت: امروز اقتدار بی‌نظیر علمی حاصل تلاش جوانانی است که مثل شهید احمدی روشن در این راه مجاهدت کردند و می‌کنند.

وی ادامه داد: البته درست است که امروز یک مانعی برای پیشرفت‌های بیشتر و محصولات بیشتر هسته‌ای برای ما ایجاد شده اما دستاورد‌های معنوی زیادی داشته ایم و آن‌هایی که در مکاری دشمن تردید داشتند اکثریت آن‌ها به طور قاطع به این موضوع پی برده‌اند. آنچه که ما از این نشست معنوی باید بهره بگیریم این است که اگر اعتقاد داریم از این مسیر الهام بگیریم و بدانیم مومن واقعی کسی است که اهل مجاهدت است.

وی تصریح کرد: آنچه امروز برای ما کاربرد دارد و باید آن را بدانیم و وظیفه حساسی که برعهده جوانان مومن است گوش دادن دقیق به سلسله فرامین ولایت است که به دست ما می‌رسد. حتما باید به جامعه و کشورمان نگاه کنیم و برای عمل به دستورات الهی که گسترش نورخدا روی زمین است مجاهدت داشته باشیم.

وی افزود: انتظار رهبر انقلاب از نیرو‌های جوان حرکت به سمت تمدن سازی و جامعه سازی است. این موضوع بدون تلاش و مجاهدت در عرصه‌های مختلف محقق نمی‌شود.

جعفری اظهار کرد: اگر عرصه اقتصاد و معیشت مردم را کنار بگذاریم، در تمام عرصه‌های دیگر پیشرفت داشته ایم، ولی در اقتصاد پیشرفت نداشته ایم چرا که مدیریت معیشت کشور دست شهدا و تفکر جهادی نیست.

جعفری یادآور شد: تفکر لیبرال دموکراسی از ابتدا در اجراییات کشور دخیل بوده و البته به رای مردم است و ان شاالله مردم در رای دهی خود دقت کنند تا تحولات عظیمی در مدیریت کشور پیش بیاید.

وی افزود: الحمدلله این حرکت به سمت تحول عظیم آغاز شده و مهمتر از همه فهم کلی مسیر انقلاب است که ما این را بفهمیم و مدام به مسائل منفی که ناشی از سوء مدیریت مسئولین و غیراسلامی است نگاه ناامیدانه نداشته باشیم و به قسمت‌های دیگر و بخش‌هایی که امیدآفرین و پیشرفت زا بوده اند نگاه امیدوارانه داشته باشیم.

دراین مراسم با حضور خانواده شهیداحمدی‌روشن برگزار شد و با شعرخوانی میلاد عرفان پور و سخنرانی یکی از دوستان شهید احمدی روشن همراه بود.

– تجلیل از  طراح پوستر شهید احمدی‌روشن 

در این مراسم از طراح خانه طراحان بابت طراحی پوستر شهید احمدی‌روشن تجلیل شد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ ساحلی در محضر دریا نشست

ويدئو/ یادتان می آید او اینجا نشست؟

فضائل حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در کلام رهبرانقلاب

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.