سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تظاهرات ژاپنی‌ها علیه آزار جنسی خشونت آمیز نظامیان آمریکایی در اوکیناوا

تظاهرات ژاپنی‌ها علیه آزار جنسی خشونت آمیز نظامیان آمریکایی در اوکیناوا

شماری از مردم ژاپن در تظاهراتی در توکیو انتقاد خود را از آزار جنسی شماری از شهروندان به دست نظامیان آمریکایی مستقر در اوکیناوا بیان کردند.

 نقل از آسوشیتدپرس، صدها معترض در تظاهراتی در توکیو که سه شنبه برگزار شد، در پی افشای پرونده فساد اخلاقی نظامیان آمریکایی و تعرض جنسی خشونت آمیز به پنج نفر از سال ۲۰۲۳ تاکنون که هرگز گزارشی درباره آن مطرح نشد، به خیابانها آمدند و خواستار اجرای عدالت درباره این افراد شدند.

اخیراً دستکم دو پرونده فساد جنسی مرتبط با کارکنان آمریکایی که در استان اوکیناوا در جنوب ژاپن به وقوع پیوسته، افشاء شده است.

این پروندهها موجب تظاهرات گسترده عموم مردم ژاپن علیه آمریکاییهای مستقر در این کشور شده است. تظاهرات کنندهها پارچه نوشتهای که روی آن نوشته شده بود «نه به خشونت جنسی نظامیان آمریکایی علیه دختران» و «حذف همه پایگاههای آمریکایی در اوکیناوا» را در دستانشان حمل و با صدای بلند نارضایتی خود از پایگاههای نظامی آمریکا و دولت ژاپن را برای سیاست منفعلانه اش در این خصوص بیان کردند.

یک معترض ژاپنی گفت: وزارت خارجه به فرماندار و مقامات دولتی در اوکیناوا درباره این رخداد چیزی نگفته بود. اگر این اتفاق افتاده، حتما تبعاتی هم پس از آن به دنبال داشته است.

.دولت خودمختار اوکیناوا نتوانست اعتراضی به نظامیان آمریکایی کند و هیچ اقدامی هم برای تقویت امنیت مردم انجام نداد؛ بنابراین من معتقدم وزارت خارجه مسئول تبعات چنین اقدامات آمریکاییها است و برای همین من اعتراض خود را بیان میکنم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استقبال ایرانیان مقیم آمریکا از انتخابات

ایرانیان مقیم آمریکا در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، در ۲۲ ایالت آمریکا از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب

رهبر معزز انقلاب: شهدای مدافع حرم، نقشه هفت تریلیون دلاری آمریکا برای تصرف منطقه را خنثی کردند

ستاد برگزاری کنگره‌ی بین‌المللی شهدای مقاومت و مدافع حرم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.