سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / مارین لوپن در آستانه تصاحب قدرت در فرانسه غربی‌ها عزا گرفتند

مارین لوپن در آستانه تصاحب قدرت در فرانسه غربی‌ها عزا گرفتند

شبکه خبری «اسکای‌نیوز» در گزارشی «وضعیت سیاسی فرانسه» را پس از تصمیم «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور برای انحلال پارلمان ملی «آشفته» خواند و نوشت: «ژان مارین لوپن از حزب راست افراطی در آستانه تصاحب قدرت است که در این صورت وضعیت آشفته‌تر هم خواهد شد.»
دور اول انتخابات پارلمانی زودهنگام فرانسه امروز یکشنبه (10 تیر) در فرانسه در حالی برگزار می‌شود که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب راست «اجتماع ملی» پیشتاز است و ائتلاف چپگرایان «جبهه جدید مردمی» نیز در رده دوم و ائتلاف وابسته به امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در «حزب رنسانس» در جایگاه سوم قرار دارند. به باور کارشناسان اگر این نظرسنجی‌ها در انتخابات امروز محقق شود به منزله زلزله‌ای سهمگین ارکان دولت ماکرون را به لرزه درخواهد آورد و او یا باید استعفا دهد یا باید با نخست‌وزیر راست‌ها کار کند! این موضوع نه فقط ماکرون، که رهبران سیاسی غرب را نیز به وحشت انداخته است چرا که آنها نیز موقعیت خود را در خطر می‌بینند.
شبکه خبری اسکای‌نیوز نیز در گزارشی با اشاره به این انتخابات نوشته است: سیاست فرانسه پس از شکست حزب «رنسانس» ماکرون در انتخابات پارلمان اروپا و تصمیم حیرت‌انگیز وی مبنی بر انحلال پارلمان ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام، دچار آشفتگی شده است. این آشفتگی در صورت به قدرت رسیدن لوپن از حزب راستگرای «اجتماع ملی» می‌تواند بیشتر شود. اسکای‌نیوز در این مطلب آورده است: فرانسه به عنوان کشوری بزرگ، ثروتمند، تاثیرگذار و حیاتی در ثبات اروپا ناگهان دچار آشوب سیاسی شده و بی‌شک تغییری واقعا بزرگ در راه است. همه‌جا پوسترهای انتخاباتی دیده می‌شود، اما یک چهره در میان سایر نامزدها، بیش از همه به چشم می‌آید و آن تصویر لوپن است؛ او که به مدت ربع قرن در سیاست فرانسه حضور داشته و اکنون با بازسازی حزب خود، بیش از هر زمان دیگری، در آستانه رسیدن به قدرت قرار دارد.
نویسنده سپس به نتایج انتخابات پارلمان اروپا پرداخته که در آن حزب راست افراطی اجتماع ملی در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن ائتلاف چپ دوم و در نهایت حزب میانه‌رو ماکرون رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
بنابراین چنانچه حزب اجتماع ملی در انتخابات زودهنگام پیش‌روی پارلمان ملی فرانسه هم پیروز شود، کشور متحول خواهد شد. تحولی که با انتصاب جوردن باردلا ۲۸ساله شاگرد لوپن، در کنار رئیس‌جمهوری میانه‌رو که تقریبا از هر چیزی که مربوط به حزب اجتماع ملی نفرت دارد، قابل توجه خواهد بود. اسکای‌نیوز سپس یادآوری می‌کند که در صورت منصوب شدن باردلا، لوپن می‌تواند بار دیگر به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شود.
نگارنده در ادامه به دلیل قدرت گرفتن حزب اجتماع ملی پرداخته و تشریح می‌کند که دلیل این وضعیت ریشه در نارضایتی مردم فرانسه از ماکرون و سردادن شعارهای پوپولیستی و ضد مهاجرتی لوپن و باردلای جوان دارد.
این شبکه خبری سپس به تشریح رشد پوپولیسم در فرانسه پرداخته و خاطرنشان می‌سازد: موج پوپولیسم تنها به فرانسه ختم نشده و در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و هلند در حال حرکت است.
نویسنده در پایان این سؤال را مطرح کرده که چنانچه حزب راستگرای اجتماع ملی در انتخابات پیش‌رو اکثریت مطلق را به‌دست نیاورد و ماکرون در برابر انتصاب باردلا به عنوان نخست‌وزیر مقاومت کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا دولت فرانسه به دلیل اختلافات سیاسی تعطیل می‌شود؟
آیا ماکرون به عنوان رهبری مغرور به سمت استعفا سوق داده می‌شود؟
بی‌شک پاسخ همه این پرسش‌ها به انتخابات هفته آینده فرانسه بستگی دارد.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.