سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اینجا غزه، کربلایی دیگر است

اینجا غزه، کربلایی دیگر است

خبرگزاری‌ها دیروز به نقل از «وال استریت ژورنال» نوشتند، «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، در نامه‌های خود، شرایط حاکم بر غزه را با حادثه کربلا مقایسه و تاکید کرده برای شهادت آماده است. او این را هم نوشته است که «باید در همان مسیری که شروع کرده‌ایم پیش برویم. یا بگذار کربلای جدیدی باشد.»
نزدیک 9 ماه است که رژیم صهیونیستی با کمک مستقیم و غیرمستقیم آمریکا، مشغول کشتار زنان و کودکان غزه است. چیزی بالغ بر 30 هزار نفر که اکثریت آنها زن و کودک و غیرنظامی‌اند، به شهادت رسیده و چندین برابر این عدد نیز زخمی و معلول شده‌اند. صهیونیست‌ها بارها با بمب‌های آتش‌زا چادرهای آوارگان فلسطینی در جنوب غزه را هم بمباران کرده و شمار زیادی زن و کودک و نوزاد را سوزانده‌اند. فقط به عنوان یک نمونه دم دست، مرور کنید جنایت هولناک این رژیم و آمریکا را در «النصیرات» واقع در جنوب غزه…
فضای حاکم بر غزه و حوادثی که بر این باریکه در این 9 ماه رفته، حقیقتا بی‌شباهت با حوادث کربلا و عاشورا نیست. حالا روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشته، به نامه‌هایی از یحیی سنوار دست یافته است که نشان می‌دهد، او نیز حوادث حاکم بر غزه را به حوادث کربلا و عاشورا تشبیه کرده است. خبرگزاری فارس در این باره نوشته است، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی افشای محتوای نامه‌ها و پیامهای رهبر جنبش حماس در غزه یحیی السنوار طی چند ماه اخیر به میانجی‌ها و اعضای دفتر سیاسی این جنبش در خارج از کشور شده است… طبق این گزارش، السنوار در جدیدترین نامه به مقامات مسئول حماس حاضر در مذاکرات با مقامات مسئول قطری و مصری درخصوص توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در اشاره به فشار علیه اسرائیل اعلام کرد که «ما اسرائیلی‌ها را در هر جایی که ‌می‌خواهیم، داریم.»
بر اساس این گزارش که ترجمه عربی آن در خبرگزاری فلسطینی «سما» نیز منتشر شده است، السنوار طی ده‌ها نامه‌ای که به میانجیگران و مقامات حماس فرستاده، تاکید کرده است که اسرائیل در وضعیت بهتری از مقاومت نیست و «چیزهای زیادی برای از دست دادن در این جنگ دارد.»

به نوشته این روزنامه آمریکایی السنوار در عین حال در نامه‌هایش از آمادگی‌اش برای شهادت در میدان نبرد می‌نویسد و در نامه جدید خود نبرد کنونی در غزه را به نبرد امام حسین‌(علیه السلام) در کربلای معلی در سال61 هجری و شهادت ایشان تشبیه می‌کند آنجا که می‌نویسد: «باید در همان مسیری که شروع کرده‌ایم پیش برویم. یا بگذار کربلای جدیدی باشد».

وی در یکی از این نامه‌ها که برای رهبران حماس در دوحه ارسال کرده، به موضوع تلفات غیرنظامیان در درگیری‌ها در کشورهایی مانند الجزایر اشاره می‌کند که صدها هزار نفر در جنگ برای استقلال از فرانسه شهید شدند و می‌نویسد: «این فداکاری‌ها برای پیروزی لازم است.»

این رهبر حماس سپس به بُعد دیگری از عواقب قتل‌عام‌های اسرائیل در نوار غزه اشاره می‌کند و می‌نویسد که «تعداد زیاد تلفات غیرنظامی، فشار جهانی علیه اسرائیل را به همراه خواهد داشت.»
السنوار در نامه‌ای دیگر به تاریخ 11‌آوریل گذشته برای رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه پس از شهادت فرزندانش در بمباران اسرائیل نوشت: «شهادت آنها و دیگر فلسطینی‌ها، جان تازه‌ای در رگ‌های این ملت می‌دمد و آن را به سوی سطح بالاتری از شکوه و افتخار سوق می‌دهد». به نوشته وال استریت ژورنال، هدف نهائی السنوار دستیابی به آتش‌بس دائمی است که به حماس اجازه می‌دهد با ایستادگی و پایداری در برابر اسرائیل و هدایت آرمان ملی فلسطین، پیروزی تاریخی خود را اعلام کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، حتی بدون آتش‌بس دائمی، السنوار بر این باور است که نتانیاهو «گزینه‌های کمی دارد که اشغال غزه و تداوم جنگ با حماس برای چندین ماه یا چندین سال دیگر» است. گزینه‌هایی که نتیجه آنها را این رهبر حماس شش سال پیش آن را پیش‌بینی کرده بود. وی در سال 2018 در مصاحبه با یک خبرنگار ایتالیایی گفته بود: «برای نتانیاهو، این پیروزی بدتر از شکست خواهد بود.»
به گفته منابع عربی، السنوار از زمان ترور رهبر حماس صالح العاروری در دوم ژانویه، «شیوه ارتباطی» خود با سران دیگر حماس را تغییر داده؛ از نام مستعار استفاده می‌کند، نامه‌ها و یادداشت‌هایش را تنها از طریق چند دستیار مورد اعتماد و به صورت رمزی ارسال می‌کند و پیام‌های خود به میانجیگران را به دو طریق صوتی و مکتوب ارسال می‌کند.

با تسریع تلاش‌های میانجیگران عرب برای آتش‌بس در فوریه گذشته و جلوگیری از عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح، السنوار در نامه‌ای از همرزمانش در رهبری سیاسی حماس خواست که «امتیاز ندهند و در عوض بر پایان دائمی جنگ فشار بیاورند».

به ادعای وال‌استریت وی خطاب به رهبران حماس در دوحه اطمینان می‌دهد که شاخه نظامی برای حمله اسرائیل به رفح آماده است و سربازان اسرائیلی «در رفح تفریح نخواهند کرد.»
تصویب طرح آتش‌بس در شورای امنیت
دوشنبه شب و چند روز پس از جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در «النصیرات»-که در بحبوحه صحبت‌ها درباره همین آتش‌بس رخ داد- خبر رسید، شورای امنیت سازمان ملل، طرح آتش‌بس آمریکا را تصویب کرد. به نوشته ایرنا، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممنتع (روسیه) و بدون هیچ رای مخالفی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.
این خبر با استقبال حماس رو‌به‌رو شده است. جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد از قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت که متضمن آتش‌بس دائم در غزه، خروج کامل نیروهای اشغالگر از این باریکه، مبادله اسرا، بازسازی غزه و بازگشت فلسطینیان به محل زندگی خود و مخالفت با هرگونه تغییر جمعیتی یا کاهش مساحت نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است، استقبال می‌کند.

حماس همچنین از آمادگی خود برای همکاری با طرف‌های واسطه برای ورود به مذاکرات غیرمستقیم در مورد اجرای این اصول و بندهایی شد که در راستای خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین است. این جنبش افزود: «ما در جنبش حماس همچنین بر ادامه تلاش و مبارزه همراه با همه ملت فلسطین به منظور دستیابی به حقوق ملی خویش و در راس آن بیرون راندن اشغالگران، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید می‌کنیم.»
واکنش رژیم صهیونیستی به تصویب آتش‌بس
تا لحظه تنظیم این گزارش، هیچ‌گونه خبری از واکنش نتانیاهو یا سایر مقامات این رژیم به تصویب این قطعنامه در سازمان ملل منتشر نشده است و به نظر می‌رسد این بار نیز رژیم صهیونیستی احتمالا به آن بی‌توجهی نشان دهد چرا که پیش از این نیز ده‌ها قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با رژیم صهیونیستی تصویب شده اما این رژیم حاضر به تبعیت از آن نشده است.

اما این بار یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن این است که، این قطعنامه با آراء بسیار بالا تصویب شده و هیچ یک از 15 عضو، به آن رای منفی نداده‌اند. این مسئله برای صهیونیست‌ها بسیار گران تمام خواهد شد.

در این باره نوشته است: «۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای پایان جنگ در غزه رای مثبت دادند. به این ترتیب انتظار می‌رود در کوتاه مدت، همه چیز در غزه تغییر کند و با سپری کردن یک روند سه مرحله‌ای، شاهد پایان جنایات گسترده صهیونیست‌ها باشیم.

اما مسئله اینجاست: آیا رژیم صهیونیستی حاضر است به درخواست نظام بین‌الملل گردن بنهد یا نه؟ چرا که شواهد نشان‌دهنده این است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بزرگ‌ترین قمار زندگی سیاسی خود را در مقطع ۸ ماه گذشته و پس از نقطه عطف عملیات طوفان‌الاقصی انجام داده و نتیجه‌ای دریافت نکرده است..»
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «تا اینجای کار، بنیامین نتانیاهو هنوز هم به شکل شفاف و آشکار اعلام نکرده که آیا حاضر است مفاد آتش‌بس را به طور کامل اجرا کند یا نه. این موضوع از این لحاظ اهمیت دارد که به تازگی دو عضو کابینه جنگ و یک عضو کابینه ائتلافی رژیم، در اعتراض به ناکارآمدی سیاست‌های نتانیاهو استعفا داده‌اند و رژیم عملاً در برابر یک بحران سیاسی قرار گرفته و به قول تحلیلگران سیاسی صهیونیست، حالا نتانیاهو نه تنها در میدان جنگ در برابر فلسطینیان، بلکه در حوزه‌های دیگر نیز، با شکست چند بعدی رو‌به‌رو شده است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گانتز و نتانیاهو هیچ تفاوتی ندارند؛ هر ۲ آدمکش هستند

حماس

صوت/ دحوالارض و كاروان حسينی صلوات الله علیه

دعای دحو الارض … اَللّـهُمَّ وَ عَجِّلْ فَرَجَ اَوْلِيائِكَ..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.