سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نقدی بر موضع‌گیری‌های هیجانیِ مسئولان دستگاه دیپلماسی و نظامی/ سخنان نسنجیده در شرایط جنگی تاثیر مخرب بیشتری بر افکار عمومی دارد

نقدی بر موضع‌گیری‌های هیجانیِ مسئولان دستگاه دیپلماسی و نظامی/ سخنان نسنجیده در شرایط جنگی تاثیر مخرب بیشتری بر افکار عمومی دارد

این سبک موضع‌گیری‌های مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی و نظامی در قبال جنایات صهیونیست نشان از کم‌توجهی آنان به مسئله دیپلماسی عمومی و افکار عمومی جامعه ایران دارد؛ چراکه این موضع‌گیری‌ها هماهنگ با «میدان»و نیروهای نظامی نیست.
  بعد از شهادت مظلومانه سردار سیدرضی موسوی، فرمانده پشتیبانی جبهه مقاومت، برخی از مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی و نظامی موضع‌گیری‌هایی با مضمون «انتقام سخت از رژیم‌ صهیونیستی» گرفتند؛ موضع‌گیری‌هایی که شبیه به آن در برهه‌های مخلتف تکرار شده‌ است.
این سبک موضع‌گیری‌های مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی و نظامی در قبال جنایات صهیونیست نشان از کم‌توجهی آنان به مسئله دیپلماسی عمومی و افکار عمومی جامعه ایران دارد؛ چراکه این موضع‌گیری‌ها هماهنگ با «میدان» و واکنش‌های مستقیم یا غیرمستقیم نیروهای نظامی نیست و برآمده از یک هیجان‌زدگی و رسانه‌زدگی است.
در واقع آفت این نوع رفتار زمانی مشخص می‌شود که از طرفی سطح «انتظارات جامعه» از «واکنش نیروهای نظامی-امنیتی» به «اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی» بالا رفته اما هیچ اقدام مستقیمی علیه صهیونیست‌ها صورت نمی‌گیرد؛ در این لحظه مردم و افکار عمومی حس انفعال از سوی جمهوری اسلامی نسبت به رژیم صهیونیستی می‌گیرند، در حالی که ضربات سختِ پنهانی در طول ماه‌های گذشته بر پیکر این رژیم وارد شده است. از طرفی دیگر دشمن تهدیدات و هشدارهای مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی و نظامی را جدی نمی‌گیرد و «تهدید و هشدار» کارکرد خود را از دست می‌دهد!
به بیانی‌ دیگر اینگونه موضع‌گیری‌های نسنجیده و غیرواقعی در شرایط جنگی و امنیتی تاثیر مخرب بیشتری بر افکار عمومی دارد و اعتبار و آبروی نظام را چه در افکار عمومی و چه در فضای بین‌الملل خدشه‌دار می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عصبانیت نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی

چفیه، نماد مقاومت جهانی جنبش حلال زادگان

ويدئو/ شاید ما افق دید رهبر انقلاب را نمی‌دیدیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.