سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کشف «فساد چای» یکی از نتایج گشت ارشاد مدیران است

کشف «فساد چای» یکی از نتایج گشت ارشاد مدیران است

سخنگوی دولت در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی:

در دولت های قبلی داشتیم اگر فسادی در آن دولت اتفاق می افتاده نهادهای نظارتی بیرونی دخالت می کردند که حتی با مقاومت دولت روبرو می شدند.

دولت سیزدهم خود پیشگام مبارزه با فساد شده است.

بیش از ۶۰ مدیر دولتی در طول دولت سیزدهم برکنار یا جابجا شدند.

شناسایی فساد چای یکی از نتایج گشت ارشاد مدیران بود
سخنگوی دولت درباره کشف فساد در واردات چای گفت: «یکی از نتایج گشت ارشاد مدیران، شناسایی فساد چای در سال اول دولت بوده است. به‌یاد داریم در برخی برهه‌ها مقامات و دولت‌هایی بودند که اگر فسادی در آن دولت رخ می‌داده نهادهای نظارتی بیرونی برخورد می‌کردند و حتی از مفسد دفاع می‌شده، اما رویه این دولت برخورد با فساد بوده است.

بیش از ۶۰ مدیر متخلف دولتی در دو سال دولت برکنار یا جابه‌جا شده‌اند. همه این مدیران مرتکب جرم نشده، بلکه تخلف کرده بودند که به‌همین‌خاطر برکنار و جابه‌جا شده‌اند. این دولت اعلام کرده اصلی‌ترین دشمنِ فاسد و مفسد خواهد بود. اگر یک فساد رخ می‌دهد و گشت ارشاد مدیران آن را شناسایی می‌کند، نباید بگوییم چرا گشت ارشاد فعال نبوده؟

بلکه زمانی که یک فساد رخ می‌داده و شناسایی هم نمی‌شده باید موضوع مورد سؤال قرار می‌گرفت. بعد از صدور رأی نهایی باید گزارش نهایی به مردم اطلاع‌رسانی شود و ما هم خوشحال می‌شویم مردم هرچه زودتر نتیجه برخورد با مفسدین را ببینند.»

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری مضاعف داشته است، گفت: «در این رابطه حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی با اولویت مناطق محروم راه‌اندازی شد. حدود ۱۰ درصد تخت بیمارستان‌های موجود در کشور در این دو سال به بهره‌برداری رسیده است.»

علی بهادری جهرمی دیروز، ۲۰ آذرماه، در نشست «پاسخگو در برابر جمهور» در دانشگاه شهید بهشتی با بیان‌ اینکه حضور در جمع خبرنگاران توفیقی است، با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: « حضور ذهن دارید که در ایام روی کار آمدن دولت مردمی روزانه بیش از ۷۰۰‌ نفر فوتی کرونا را در کشور شاهد بودیم و فضای سیاسی و اجتماعی سنگین برکشور حاکم بود. در آن روزها، برنامه‌های سیاست خارجی دولت قبل به نتیجه نرسیده بود و در سیاست داخلی نیز نارضایتی از عملکرد دولت اتفاق افتاده بود و کشور درگیر یک بحران همه‌جانبه بود، لذا دولت مردمی مکلف بود روی حل این بحران‌ها تمرکز کند.»

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم همه افرادی را که جزو دهک ۵ بودند شناسایی کرد، افزود: «در حوزه اقلام دارویی، پیش از این حدود ۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار داشتند که اکنون به بیش از هزار قلم دارو رسیده‌ایم.»

حجم تجارت خارجی ما به ۱۱۲ میلیارد رسید.

وی به اقدامات دولت در این حوزه پرداخت کرد و گفت: «در دولت مردمی به واسطه سیاست توسعه دیپلماسی همسایگی و حرکت‌هایی که به موازات مذاکره برای رفع تحریم‌ها و خنثی‌سازی تحریم‌ها صورت گرفت، حجم تجارت خارجی ما به ۱۱۲ میلیارد رسیده و دلار حدود ۳۰ – ۴۰ درصد بیش از حجم تجارت قبلی شده است. درآمدهای ارزی دولت افزایش پیدا کرد و فروش نفت ما نیز به‌مراتب بیشتر شده است و درآمدهای ارزی دولت و کشور هم بیشتر شده است. به همین جهت منبع ارزی در اختیار قرار دارد و ارز را از بازار تهیه نمی‌کنیم که بعدا خلق پول کنیم و قیمت آن را مهار کنیم.»
پیگیری فوق‌العاده‌ عین‌الهی برای جلوگیری از مهاجرت پزشکان نخبه
بهادری جهرمی درباره رسیدگی به مشکلات معیشتی کادر درمان به جای سلفی‌گرفتن گفت: «در مقدمه اشاره کردم که وقتی که بعد از ۱۵ سال تعرفه‌گذاری پرستاری اجرا می‌شود و تامین منابع به‌تدریج برای آن تامین می‌شود یعنی با پیگیری همین وزیر بهداشتی که شما نام وی را برده‌اید، جبران بخشی از هزینه‌های معیشتی کادر درمان و حوزه‌های پزشکی در اولویت‌ قرار گرفته است. آقای عینی‌اللهی در جلسات دولت پیگیری فوق‌العاده‌ای داشت برای اینکه بتواند سقف کارانه را برای پزشکان بردارند و این نخبگان مهاجرت نکنند، زیرا دولت برای عادلانه‌سازی‌ پرداخت‌ها موافق حذف سقف پرداخت حقوق نبود.»

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گشت ارشاد دوران ریاست جمهوری خاتمی شکل گرفت

علی خصریان، نماینده مجلس طی شب‌های گذشته در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی به مناظره با دبیرکل …

آمریکا/ گشت ارشاد

ويدئو/ گشت ارشاد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.