سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تا آزادی کامل فلسطین دستان مقاومت روی ماشه باقی خواهد ماند

تا آزادی کامل فلسطین دستان مقاومت روی ماشه باقی خواهد ماند

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به بیروت پایتخت لبنان در جمع خبرنگاران عنوان داشت: ما از رهبران مقاومت شنیده‌ایم تا به نتیجه رسیدن مقابله با اشغالگری و آزادی کامل ملت فلسطین دستان مقاومت بر روی ماشه باقی خواهد ماند.
حسین امیرعبداللهیان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان بعدازظهر روز چهارشنبه اول آذرماه وارد بیروت شده، در بدو ورود در اظهاراتی عنوان کرد: بدون تردید ۶ هفته مقاومت قهرمانانه غزه اثبات کرد که زمان به نفع رژیم جعلی اسرائیل نخواهد بود. ۶ هفته مقاومت غزه ثابت کرد که بازنده اصلی افکار عمومی جهان، آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل بوده‌اند.
وی تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که آینده غزه و آینده فلسطین را تنها مردم فلسطین رقم خواهند زد.
حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ملت فلسطین خودش سرنوشت غزه و فلسطین را تعیین خواهد کرد. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما از رهبران مقاومت شنیده‌ایم تا به نتیجه رسیدن مقابله با اشغالگری و آزادی کامل ملت فلسطین دستان مقاومت بر روی ماشه باقی خواهد ماند. امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات لبنان درباره امنیت حداکثری منطقه و احقاق حقوق ملت فلسطین گفت‌وگو کنیم.
قرائت پیام نبیه بری همزمان با ورود امیرعبداللهیان به فرودگاه بیروت
خلیل حمدان نماینده جنبش امل در بدو ورود وزیر امور خارجه کشورمان به فرودگاه بیروت ضمن خوشامدگویی به حسین امیرعبداللهیان و هیئت همراه، پیام نبیه بری رئیس پارلمان این کشور را قرائت کرد.
وی به نقل از نبیه بری گفت: در حال حاضر شاهدیم رژیم صهیونیستی مرتکب قتل می‌شود و تلاش دارد ملت مظلوم فلسطین را آواره کند و در این حال کشورهای غربی و آمریکا از این رژیم حمایت می‌کنند و با حمایت کشورهای غربی این رژیم دست به جنایت می‌زند.
این مقام لبنانی افزود: تنها کار این کشورها حمایت از منافع رژیم صهیونیستی است و تاکنون بیش از سیزده هزار نفر را به شهادت رسانده‌ است و مشخص است که این یک برنامه نظامی است که به صراحت مقامات آن اعلام می‌کنند. تاکنون زنان و کودکان و پزشکان زیادی را به شهادت رسانده و حتی خبرنگاران هم از حملات آنها در امان نیستند.
وی ادامه داد: بر هیچ کس پوشیده نیست که ایران حامی مظلومان در سراسر جهان است به ویژه که این مظلومان علیه شر طغیان می‌کنند و همان‌طور که امام خمینی گفتند اسرائیل غده سرطانی است. اکنون روشن است که مقاومت تنها راه صحیح برای مبارزه با این رژیم است.
وی اظهار کرد: سلام‌های گرم ما را به امام خامنه‌ای برسانید و از حمایت‌های همه‌جانبه شما از فلسطین و ملت‌های مقاوم در سراسر جهان قدردانی می‌کنم. سفر شما با عید استقلال همزمان است و نشان می‌دهد با وحدت میان ارتش، با رژیم صهیونیستی مقابله کنیم. روز گذشته خبرنگاران المیادین به شهادت رسیدند تا گزارش‌های به حق آنها به گوش مردم دنیا نرسد.
امیرعبداللهیان: به تلاش‌ها برای محاکمه آمران و عاملان جنایات در غزه ادامه خواهیم داد
نشست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با سفرای خارجی و رؤسا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه با هدف تشریح دیدگاه‌ها، رویکردها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه و کمک به حفظ امنیت در منطقه روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه برگزار شد.
امیرعبداللهیان ضمن تبیین دیدگاه کشورمان در ارتباط با ماهیت بحران جاری و حمایت از ملت مظلوم فلسطین در چارچوب حق مشروع آنان در مقابله با اشغالگری، تلاش‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه غربی، رفع محاصره غزه، ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه و جلوگیری از کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه را تشریح کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با به ثمر رسیدن تلاش‌های به‌عمل آمده برای تحقق آتش‌بس، کشتار بی‌رحمانه شهروندان و زنان و کودکان بی‌دفاع غزه و کرانه متوقف شود.
وزیر امور خارجه با تأکید بر این نکته که عملیات‌الاقصی یک طراحی، تصمیم و اجرای کاملاَ فلسطینی بود، گفت: رژیم صهیونیستی در سایه ناتوانی برای مقابله با نیروهای مقاومت، به انتقام‌جویی از مردم بی‌دفاع غزه و کرانه غربی دست زد که نتیجه آن ارتکاب نسل‌کشی و جنایت جنگی و کشتار بیش از ۱۴ هزار شهروند فلسطینی بوده که ۷۰ درصد آن از کودکان و زنان و سالخوردگان بوده‌اند.
امیرعبداللهیان ارسال پیام‌های متعدد آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران جهت فراخواندن گروه‌های مقاومت به خویشتنداری را با حمایت تمام‌عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی در تعارض کامل دانست و افزود: اولا جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچ گروه نیابتی ندارد، ثانیا در طول ۴۶ روز گذشته ارسال تسلیحات نظامی آمریکا به تل‌آویو حتی یک ساعت قطع نشده است.
وزیر امور خارجه همچنین به رایزنی‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف از جمله رئیس‌جمهور با مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و نیز نامه رئیس‌جمهور به ۵۰ تن از سران کشورها اشاره کرد و افزود: در همه دیدارها، پیام‌ها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک رئیس‌جمهور و این‌جانب با همتایان خارجی و مقامات بین‌المللی، جلوگیری از گسترش دامنه جنگ، ایجاد آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه مورد تاکید و توجه اصلی بوده است.
وزیر امور خارجه در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی و آمریکا در تحقق دستاورد نظامی در ۴۶ روز جنگ علیه غزه، به طرح‌های سیاسی پشت پرده سیاسی آنان برای مرحله پس از جنگ اشاره کرد و با تأکید بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود، راه‌حل کامل بحران فلسطین را در برگزاری همه‌پرسی با حضور همه ساکنان حقیقی ملت فلسطین خواند و افزود: ابعاد این ایده توسط جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد رسما به ثبت رسیده است.
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در پایان ضمن تشکر از دبیرکل سازمان ملل برای انجام اقدامات دیپلماتیک سازنده، رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی برای تلاش جهت رساندن کمک به مردم غزه و نیز برخی کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین و تسهیل کمک‌رسانی به آنها و تلاش برای برقراری آتش بس، افزود: ما پس از پایان جنگ نیز به تلاش‌های خود برای محاکمه آمران و عاملان این جنایات در محاکم بین‌المللی ادامه خواهیم داد.
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با مقامات حماس و جهاد اسلامی در بیروت
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها درباره اوضاع غزه و تلاش برای توقف جنایات صهیونیست‌ها و رفع محاصره غزه، روز چهارشنبه اول آذرماه در رأس هیئتی به بیروت سفر کرد.
او در این سفر با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «خلیل الحیه» مسئول روابط عربی اسلامی و نایب‌رئیس جنبش حماس در غزه دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.
در این دیدار آخرین تحولات غزه و روند قریب‌الوقوع آتش‌بس در این منطقه بحث و تبادل‌نظر شد.
این سفر که دومین سفر امیرعبداللهیان ظرف حدود یک ماه و نیم گذشته است، در استمرار و تکمیل تلاش‌های مستمر و فشرده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین، پایان دادن به تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی، رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین صورت گرفته است. رئیس دستگاه دیپلماسی امروز در تشریح سفرش به لبنان گفت: امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات عالی لبنان در خصوص چگونگی امنیت حداکثری منطقه و چگونگی احقاق حقوق فلسطین رایزنی و مشورت داشته باشیم.
وزیر امور خارجه در سفر قبلی خود به بیروت (۲۱ و ۲۲ مهرماه) نیز با زیاد نخاله و مقامات حماس در بیروت هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی همچنین در آن سفر به دوحه رفت و با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد و در دومین سفرش به دوحه نیز با هنیه ملاقات و درباره اوضاع فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.
وی همچنین امروز با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم دیدار و درباره اوضاع فلسطین و تحولات لبنان گفت‌وگو کرد. مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی و علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جالبه خودشان می پذیرندکه کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد!!!

ويدئو/ We will make the White House a Husseiniyeh

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.