سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تاکید رئیس جمهور بر به کارگیری زنان در مسئولیت‌های اجتماعی

تاکید رئیس جمهور بر به کارگیری زنان در مسئولیت‌های اجتماعی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به کارگیری زنان در مسئولیت‌های اجتماعی مورد تأکید رئیس جمهور است.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، روز پنجشنبه ۲۵ آبان در نشست با دانشگاهیان استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد گفت: در بسیاری از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نیرو، حضور مدیران ارشد زن از ۳۰ به ۱۱۴ نفر افزایش یافته است و در حالی که در برخی ارگان‌ها از مدیران زن استفاده نمی‌شد، امروز از زنان نیز در ساختار اداری آن‌ها استفاده می‌شود.

خزعلی گفت: زیرساخت‌های لازم برای نشاط بانوان در استان‌های بی‌بهره از این امکانات در بودجه دولت سیزدهم و نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی کارخانه‌ها و شرکت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در برخی از استان‌ها توجه به نشاط بانوان کم است و در برخی دیگر نیاز به ایجاد زیرساخت دارد که رفع این مشکل در کانون توجه دولت است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به حضور گسترده زنان در دانشگاه و جامعه و قبولی ۶۱ درصدی آنان در دانشگاه‌ها؛ حمایت از زنان، دانشجویان و نُخبگان از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خزعلی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان افزود: روز گذشته در جلسه هیئت دولت اعلام شد که با وزارتخانه‌های نفت و نیرو قرارداد‌هایی برای اشتغال جوانان بسته شده که این خود زمینه‌سازِ اشتغال‌آفرینی دانشجویان است.

وی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی سلامت جسمی و روحی بانوان نیز گفت: بودجه‌های بسیار خوبی برای استان‌ها در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به سلامت جسمی و روحی بانوان اختصاص دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: از یک سال گذشته تاکنون بسیاری از دوره‌ها در باره اشتغال و سلامت بانوان در زمینه پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های مشاوره و سایر دوره‌ها در چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

خزعلی گفت: وقتی نگاه چند بُعدی به زن مطرح است، باید حمایت‌های لازم شغلی از جمله در مسئله برابری پرداخت‌ها و سکونت دانشجویان متأهل نیز صورت گیرد که این نگره در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در طرح «کسب و کار خانواده محور»، زنان سرپرست، بی‌سرپرست یا خودسرپرست پشتیبانی‌های لازم و کافی دریافت می‌کنند، افزود: در طرح کسب و کار خانواده‌محور، زنان افزون بر برخورداری از آموزش، از مزایای فرایند تولید تا مصرف کارآفرینان نیز بهره‌مند می‌شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مشکلات خانواده‌ها این است که آموزش مردان کمتر است و زنان آموزش‌های بیشتری فرامی‌گیرند و در همین ارتباط یکی از مصوبه‌هایی که در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود، آموزش چگونگی رفتار در خانواده و سبک زندگی برای سربازان است.

خزعلی با تأکید بر اینکه بخش اعظم طلاق‌ها به دلیل نبود آموزش مردان است، اضافه کرد: آموزش خانواده و زوجین از اموری است که قرار است در سطح ۲ استان به جامعه هدف ارائه شود.

وی گفت: آئین نامه جامعی برای بانوان سرپرست خانوار تنظیم شده است که جنبه‌های مختلف کار، مشاوره و پشتیبانی‌های حقوقی را فرا می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با تأکید بر بیمه زنان خانه‌دار افزود: برای اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار به صورت پلکانی به ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خزعلی با اشاره به بیمه شدن زنان خانه‌داری که سه یا چهار فرزند دارند، گفت: در سال جاری اولویت با زنان روستایی دارای سه فرزند و بیشتر است و به نسبتی که بودجه اجازه دهد بانوان شهری نیز در دستور کار قرار می‌گیرند تا جایی که همه زنان زیر پوشش بروند.

وی افزود: در طرح بیمه زنان خانه‌دار، روستاییان بیشتر مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند، زیرا شرایط سختی دارند و چه بسا این مسئله موجب مهاجرت آن‌ها از روستا‌ها به شهر‌ها شود. بر این اساس باید شرایط اشتغال و رفاهی آنها، تأمین اجتماعی و سکونت در روستا‌ها فراهم شود تا شاهد مهاجرت نباشیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حضور معاون امور زنان رئیس جمهور کشورمان در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل

معاون رئیس جمهور کشورمان در امور زنان و خانواده در شصت و هشتمین نشست سالانه کمیسیون مقام زن سازمان ملل

موتورسواری بانوان دغدغه دولت نیست/ برای تأمین شغل‌هایی متناسب با شأن بانوان تلاش می‌کنیم

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.