سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شهید شیخ احمد یاسین پدر معنوی و بنیانگذار حرکت مقاومت اسلامی فلسطین حماس

شهید شیخ احمد یاسین پدر معنوی و بنیانگذار حرکت مقاومت اسلامی فلسطین حماس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۷ با آقای شیخ احمد یاسین رهبر حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کردند.
گزیده‌ای از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی:
من اعتقاد دارم که شما، آقای شیخ احمد یاسین و این برادران و برادرانی که در فلسطین دارند جهاد می‌کنند در خطّ مقدم جنگ اسلام با کفر و جنگ حق با باطل هستند.

ما یک ساعت هم حکومت غاصبِ در سرزمین فلسطین و مملکت فلسطینی را قبول نکردیم و نخواهیم کرد.

ما با صهیونیست‌ها، با حکومت غاصب، با آن زائده‌ی سرطانی‌ای که در سرزمین اسلامی کاشتند دشمنیم و با آن مبارزه خواهیم کرد.

ما در آینده هیچ شکی نداریم. آنچه که مهم است برنامه‌ی عمل است تا بتوان این زمان را کوتاه کرد تا آنجایی که میشود.

 ما البته به شماها افتخار می‌کنیم و مایه‌ی عزّت اسلام می‌دانیم این حرکات اسلامی را. آنچه که جنابعالی بیان کردید من با دقت گوش کردم و آن را تماماً منطبق بر اصول اسلامی و احکام اسلامی و قرآنی مشاهده میکنم و بلاشک همین هم پیروز خواهد شد. و وعده‌ی خداوند راست است، حیثُ یقول: ولینصرن‌ الله‌ من‌ ینصره‌ ان‌الله‌ لقوی‌ عزیز.

گزیده‌ای از سخنان جناب آقای شیخ احمد یاسین:
أشکر لکم هذا اللقاء الطیب و هذه الساعات الطیبة التی أتیحت لی أن أزور  أرض الثورة الإسلامیة فی إیران. أشکر لهذا البلد قیادة و شعبا موقفه الحازم من القضیة الفلسطینیه.

 فأحنا نحتاج إلی دعم من أهلنا فی الوطن العربی و الإسلامی لنثبّت الخیار الإسلامی و نثبت الشعب الفلسطینی فی وجه  العدوان الصهیونی  الأمریکی إن‌شاءالله.

 لانفرط فی وطننا ولابذرة و لا بشبر واحد و سنبقی مجاهدین، فإما النصر و إما الشهادة إن‌شاءالله حتی یتحقق تحریر القدس و الأقصی قبلة المسلمین الأولی إن‌شاءالله تعالی.

 ترجمه سخنان آقای شیخ احمد یاسین: اولاً به خاطر این دیدار خوب و این ساعات خوبی که فرصت یافته‌ام در سرزمین انقلاب اسلامی در ایران از محضرتان سپاسگزارم.

از موضع قاطعانه‌ی  رهبری و مردم این کشور در قبال آرمان فلسطین نیز سپاسگزارم.

ما به حمایت مردم‌مان در کل سرزمینهای عربی و اسلامی نیاز داریم، تا بتوانیم خط اسلامی را تثبیت کنیم و به ملت فلسطین کمک نماییم تا در برابر تجاوزگری صهیونیستی ـ آمریکایی ان‌شاءالله راسخ و استوار ایستادگی کند.

ما از یک ذره و یک وجب از خاک وطن‌مان چشم‌پوشی نمیکنیم.

ما همچنان به صورت مجاهدانی باقی خواهیم ماند که ان‌شاءالله تعالی یا به پیروزی یا به شهادت میرسیم تا اینکه آزادی قدس و مسجد اقصی نخستین قبله‌ی مسلمانان تحقق یابد.

شهادت

شیخ احمد یاسین، رهبر روحانی مردم فلسطین و بنیان گذار جنبش مقاومت اسلامی «حماس»، در روز دوشنبه بیست و دوم مارس 2004، برابر با دوم فروردین 1383 به هنگام ترک مسجد، در حمله هوایی بالگردهای رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید.

در این حمله، نه تن دیگر، از جمله یکی از فرزندان شیخ و دو تن از محافظان او شهید شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رادیو اسرائیل اعلام کرد: «آریل شارون» نخست وزیر این رژیم، شخصا بر عملیات ترور شیخ احمد یاسین نظارت داشته است.

بیشتر کشورها و مجامع بین المللی، از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، سازمان جهانی حقوق بشر، واتیکان و حتی مجامع مختلف یهودیان، رژیم صهیونیستی را به دلیل این ترور محکوم کردند.

پیام رهبرمؤید انقلاب الهی

در پی شهادت شیخ احمد یاسین، حضرت آیت اللّه خامنه ای پیامی صادر کردند که به گوشه هایی از آن اشاره می کنیم: «شهادت، بی گمان آرزوی همیشگی این شیخ مجاهد پارسا بود و کشته شدن در راه خدا، در کام بندگان مخلص او شیرین است، ولی این نمی تواند از عظمت گناه تبهکاران غاصب صهیونیست بکاهد و وزر این جنایت بزرگ را بر دوش آنان سبک کند. آنچه از شیخ و ملت فلسطین با این جنایت ستاندند، جسمی نحیف و علیل بود؛ فکر او را و خطی را که او ترسیم کرد و راهی را که گشود، نخواهند توانست از ملت فلسطین بگیرند. روح شیخ زنده است و درس او که اینک با خون مظلومانه اش ماندگارتر و برجسته تر شده، زمزمه جوانان و نوجوانان نسل آینده فلسطین خواهد بود. تبهکاران غاصب فلسطین بدانند که قدرت نمایی های احمقانه آنان، بزرگ ترین شاهد ضعف و شکست آنهاست و رژیم غاصب و دولت مجهول صهیونیستی محکوم به فناست».

.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۷؛ حماس یک نهال کوچک بود.
هنوز یک دهه از بنیانگذاری‌اش نگذشته بود که شیخ احمد یاسین پدر معنوی و بنیانگذار حرکت مقاومت اسلامی فلسطین حماس در تهران مهمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شده بود.
تقریباً هیچکدام از دولت‌های عربی و اسلامی رویش جدید مقاومت فلسطین را جدی نگرفته بودند.
رهبر انقلاب اسلامی اما نظر دیگری داشتند و به شیخناالعزیز اینگونه گفتند:
ما البته به شماها افتخار می‌کنیم و مایه‌ی عزّت اسلام می‌دانیم این حرکات اسلامی را.
و امیدواریم بتوانیم که به شماها حقیقتاً کمک کنیم.
و تا امروز ایران بر همان عهد پیشین مانده. عهدی که امام خمینی(ره) بنیانگذارش بودند: حمایت از همه‌ی مقاومت و رشد دادن آنها تا خودشان بتوانند مقدرات‌شان را رقم بزنند؛
و اکنون میتوان ثمره شیرین این مقاومت‌ها و حمایت‌ها را در اقتدار مردم مظلوم فلسطین و به ظهور رسیدن ظرفیت‌های نهفته این ملت غیور دید…
«بین سطور» عنوان گزارش‌های خبری‌ای است که براساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روایتی از رویدادهای خبری روز ایران و جهان ارائه میکند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عصر طلایی تمدن اسلام تحت تأثیر انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های رهبر معظم انقلاب در حال آغاز است

شهدای راه قدس؛ سردار محمدرضا زاهدی، سردار محمد مهدی حاج رحیمی و همراهان

سی ان ان: حمله به رفح با هدف فشار بر حماس است

فشارها بر حماس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.