سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کشتار بیماران و مجروحان در بیمارستان‌های غزه؛ صهیونیست‌ها در وحشی‌گری و جنایت رکورد زدند

کشتار بیماران و مجروحان در بیمارستان‌های غزه؛ صهیونیست‌ها در وحشی‌گری و جنایت رکورد زدند

جنایتی که صهیونیست‌ها در بمباران بیمارستان‌های غزه انجام می‌دهند، روی تروریست‌های داعش را سفید کرده‌ است. از آغاز نبرد طوفان الاقصی در بیش از یک ماه گذشته تاکنون 198 نفر از کادر درمان و پزشکی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و 53 دستگاه آمبولانس هم تخریب و منهدم شده است. اسرائیلی‌ها 135 مرکز بهداشتی و درمانی را هم بمباران کرده‌اند.
بیمارستان‌های غزه زیر شدیدترین بمباران توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند. در حالی که بیمارستان‌ها براساس قواعد جنگی محل امن به شمار می‌روند و بمباران آن‌ها ممنوع و غیرقانونی است، اما صهیونیست‌ها بی‌محابا و بی‌توجه به مسئولیت بین‌المللی جای امنی را در غزه باقی نگذاشته‌اند. تاکنون صهیونیست‌ها بیش از 32 هزار تن بمب(دو برابر بمباران هیروشیما) روی غزه ریخته‌اند و بخشی از این بمب‌ها روی بیمارستان‌ها ریخته شده است. جنایتی که حتی گروه تروریستی داعش نیز تا بدین حد در آن تبحر نداشت و گویی اشغالگران صهیونیست روی تروریست‌های داعش را سفید کرده‌اند.
پس از یک ماه بمباران، به اندازه یک‌سوم شهر غزه آسیب دیده است و بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و مدارس نیمه ویران هستند. کنوانسیون‌های ژنو درباره قواعد جنگی می‌گویند که بیمارستان‌ها وضعیت ویژه‌ محافظتی دارند. کنوانسیون 1949 ژنو در این ارتباط می‌گوید: «بیمارستان‌ها در هیچ شرایطی نباید هدف حمله قرار گیرند و بایستی همیشه توسط طرف‌های درگیر مورد محافظت قرار گیرند.» با وجود تاکید بر محافظت از بیمارستان‌ در جنگ‌ها، اما «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تأیید کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی به محوطه مجتمع بیمارستان الشفا که هزاران آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، حمله کرده است.
جنگ پشت اتاق‌های عمل
ارتش رژیم صهیونیستی جنگ را به محوطه بیمارستان الشفاء، به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع بیمارستانی غزه که اکنون میزبان هزاران زخمی و آواره است، کشانده است. «محمد ابوسلمیه»، مدیر بیمارستان الشفاء از داخل بیمارستان گفته است: «ما دقایقی با مرگ فاصله داریم.» ابوسلمیه گفت که ساختمان‌های بیمارستان هدف خمپاره و بمب قرار می‌گیرند و هر فردی که در محوطه بیمارستان حرکت کند، تک تیراندازان اشغالگر به آن فرد تیراندازی می‌کنند. حتی گفته شده یکی از پزشکان بیمارستان شفا که سعی داشت خود را به برانکارد برساند تا نوزادان متولد شده داخل آمبولانس را نجات دهد، هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. همزمان نوزاد نیز جان خود را از دست داد. دکتر «یوسف ابوالریش»، معاون وزیر بهداشت غزه به الجزیره گفته است که بمباران‌ها باعث شده تا همه ژنراتورهای بیمارستان الشفا از کار بیفتد و جراحی‌ها در تاریکی و با نور چراغ موبایل انجام شود. همزمان هزاران نفر از ساکنان غزه که در بمباران‌ خانه‌های خود را از دست داده‌اند، در راهروها و حیاط بیمارستان زندگی می‌کنند. وضعیت حتی بسیار بحرانی‌تر است و «منیر البشر»، معاون وزیر بهداشت غزه روز شنبه در سخنانی از داخل بیمارستان الشفا گفت که مردم برای دفن اجساد در محوطه بیمارستان مجبور به حفاری با دستان خود هستند. یکی از افراد حاضر در بیمارستان گفته است: «ما محاصره شده‌ایم، نمی‌توانیم مردگان خود را دفن کنیم. ما قصد داریم یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ایجاد کنیم. ما باید این اجساد را دفن کنیم در غیر این صورت بیماری همه‌گیر رخ خواهد داد.»
جنایت جنگی برنامه‌ریزی شده
بمباران بیمارستان‌های نوار غزه از بدترین اقدامات و مصداق بارز جنایت جنگی رژیم صهیونیستی است. در حالی که اشغالگران ادعا کرده‌اند که نیروهای حماس و مقاومت فلسطین زیر بیمارستان‌ شفا و دیگر بیمارستان‌ها رفت و آمد دارند، اما هیچ مدرک و نشانه‌ای در این ارتباط ارائه نشده است. حتی کارشناس سازمان ملل به نقل از پزشکان و کارکنان بیمارستان شفا می‌گوید که پس از سال‌ها فعالیت در این بیمارستان، اما هیچ گاه هیچ عضوی از حماس را در محوطه بیمارستان ندیده است. به نظر می‌‎رسد که ادعای استفاده حماس از بیمارستان شفا، بهانه‌تراشی صهیونیست‌ها برای حمله به بیمارستان‌ها و اماکن غیرنظامی است. مانند فرانسوی‌ها در الجزایر، هلندی‌ها در اندونزی و آفریقای جنوبی، بلژیکی‌ها در کنگو، اسپانیایی‌ها در آمریکای جنوبی و اروپایی‌ها در آمریکای شمالی، صهیونیست‌ها نیز با فلسطینی‌ها بدترین و غیرانسانی‌ترین رفتار را انجام می‌دهند و در این میان هیچ حرفی هم از حقوق بشر در میان نیست. برای چندین دهه، اشغالگران صهیونیست قتل عام‌های بی‌شماری را علیه فلسطینی‌ها انجام داده‌اند و همه این رفتارهای غیرانسانی به عنوان نوعی بازدارندگی و کاملا حساب شده انجام شده است. لذا بمباران فعلی بیمارستان‌ها توسط اشغالگران نیز اقدامی کاملا حساب شده است نه تصادفی. در واقع صهیونیست‌ها از طریق بمباران بیمارستان‌ها و منازل مسکونی تلاش دارند تا نوعی موازنه وحشت را در مناطق اشغالی برقرار کنند، اما جنایات صهیونیست‌ها در همه هشت دهه گذشته نتوانسته فلسطینی‌ها را به عقب راند و در واقع صهیونیست‌ها در ایجاد موازنه وحشت طی همه سال‌های گذشته شکست خورده‌اند و اکنون نیز با وجود بمباران بیمارستان‌ها و مدارس، اما شکست خواهند خورد.
نفرت ریشه‌ای صهیونیست‌ها
یکی دیگر از عوامل مهم زمینه‌ای درباره جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، نفرت است، نفرتی که با ترس، حسادت و خشم ایجاد شده است. صهیونیست‌ها از همه آنچه که استواری فلسطین، وحدت فلسطین، مقاومت فلسطین، شعر فلسطین و همه نمادهای ملی فلسطین است می‌ترسند. چنین ترسی باعث ایجاد نفرت شده، زیرا صهیونیست‌ها همیشه می‌ترسند که نمی‌توانند در فلسطین اهداف نهائی خود را به پیش ببرند. صهیونیست‌ها از فلسطینی‌ها خشمگین هستند، چون فلسطینی‌ها از تسلیم شدن خودداری می‌کنند. رژیم اسرائیل همچنین به قدرت درونی و غرور بیرونی فلسطین غبطه می‌خورد و به باورهای قوی و آمادگی فلسطینی‌ها برای فداکاری برای قدس پس از هفتاد سال اشغال حسادت می‌ورزد. از همین رو نیز، رژیم صهیونیستی شهروندان فلسطینی در بیمارستان‌های غزه را به عمد هدف بمب و تیراندازی قرار می‌دهد تا از استقامت و امیدواری آن‌ها روی خرابه‌ها انتقام بگیرد. سازمان ملل تأیید کرده است که رژیم اسرائیل از طریق محاصره غزه مرتکب جنایت جنگی از طریق مجازات دسته جمعی شده و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز انجام این جنایت جنگی را تأیید کرده است. محاصره کامل، ممنوعیت دسترسی به غذا، آب و قطع برق همراه با بمباران بیمارستان‌ها، مدارس و منازل مسکونی از جمله مصادیق جنایات جنگی صهیونیست‌ها در نوار غزه است. برخی از گروه‌ها حتی تل‌آویو را به نسل‌کشی در غزه متهم می‌کنند.
نوزادان در خطر مرگ
مقام‌های فلسطینی می‌گویند دهها نوزاد در بیمارستان الشفا با خطر مرگ روبه‌رو هستند. سوخت این بیمارستان تمام شده و برق آن نیز قطع است. به گفته وزارت بهداشت غزه، ۴۵ نوزاد در بخش زایمان این بیمارستان هستند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در بیش از یک ماه گذشته تاکنون 198 نفر از کادر درمان و پزشکی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و 53 دستگاه آمبولانس هم تخریب و منهدم شده است. این وزارتخانه اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی 135 مرکز بهداشتی و درمانی را هم بمباران کردند و 21 بیمارستان و 47 مرکز درمانی به کلی از خدمت خارج شدند. «می الکیله»، وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرده است که ۳۹ کودک و نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه به علت قطع اکسیژن، شهید شدند.
افزایش تلفات صهیونیست‌‎ها
در ادامه تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی خود در غزه، شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد که سرهنگ «شلداگ زیعور» فرمانده یکی از یگانهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی به همراه «انی عویدان» دستیار وی کشته شده‌اند. تلفات نظامی صهیونیست‌ها اکنون به 338 نفر رسیده است. همچنین گروه مقاومت «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه از انهدام یک پهپاد غول پیکر ارتش اسرائیل به نام «هرون تی‌پی» (ایتان) خبر داد. روزنامه‌های عبری یدیعوت و ‌هاآرتص نیز فاش کردند که «ارتش اسرائیل روز ۷ اکتبر شهرک‌نشینان و نظامیان خودی را بمباران کردند!»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حملات طوفانی مقاومت به اهداف صهیونیستی از ناو ایتالیا تا پایگاه‌های اسرائیلی هدف قرار گرفتند

باحمله رژیم آپارتاید اسرائیل به گذرگاه رفح، آتش شاخه‌های مقاومت هم علیه مواضع صهیونیست‌ها و حامیانش بیشتر شده

کاریکاتور/ خیزش و همبستگی مردم جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه

هزاران نفر از مردم دنیا در همبستگی با دانشجویان آمریکایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.