.
ببینید، در قضیهی حمایت از فلسطین – این یک مثالی است می خواهم بزنم – هیچ کشور و هیچ دولتی به گرد جمهوری اسلامی نرسید. این را همهی دنیا تصدیق کردند.
جوری شد که بعضی از کشورهای عربی از ناراحتی دادشان بلند شد، گفتند ایران دارد برای مقاصد خود اینجا تلاش می کند!
البته فلسطینیها به این حرف اعتنائی نکردند.
از جمله در قضیهی غزه – در این جنگ بیست و دو روزهی چند ماه قبل – جمهوری اسلامی در همهی سطوحش؛ از رهبری و ریاست جمهوری و مسئولین گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و کمک و سپاه و غیره، همه در خدمت برادران فلسطینیِ مظلوم و مسلمان قرار گرفتند.
در بحبوحهی این حرف ها، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل می کند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی کمک می کنید؛ اهل غزه ناصبیاند! ناصبی یعنی دشمن اهلبیت.علیهمالسّلام
یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبیاند.
گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث.
در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علیبنابیطالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبیاند؟!
بله، سنیاند؛ اما ناصبی؟!
اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند.
نقطهی مقابلش هم هست: یک عده بلند شوند بروند قم، لابلای کتاب های شیعه را نگاه کنند، ببینند کجا اهانت به مقدسات اهل سنت است، از او عکس بگیرند، بیایند تو محافل سنی پخش کنند، ببینید آقا! این کتاب های شیعه است.
یا یک گویندهی نادان، غافل یا مغرضی روی منبر نسبت به مقدسات اهل سنت حرف مهمل و بدی بزند؛ این را نوار کنند، سی دی کنند، بروند اینجا آنجا پخش کنند، بگویند ببینید آقا! این شیعه است.
این را به او بدبین کنند، او را به این بدبین کنند. این معنایش چیست؟
«و تذهب ریحکم» یعنی چه؟ یعنی همین دیگر.آیه ۴۶ سوره انفال
وقتی اختلاف پیدا شد، وقتی تفرقه پیدا شد، وقتی نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتی یکدیگر را خائن دانستیم، طبیعی است که با هم همکاری نخواهیم کرد.
همکاری هم اگر بکنیم، با هم صمیمی نخواهیم بود.
این همان چیزی است که آن دشمن دنبال اوست.
هم عالم شیعه، هم عالم سنی، باید این را بفهمند؛ این را درک کنند. بدیهی است دو تا مذهب در برخی از اصول، در برخی از فروع با هم اختلاف دارند؛ البته در بسیاری هم با هم اتحاد دارند.
اما اختلاف به معنای دشمنی نیست.
فتاوای فقهای شیعه در مواردی صد و هشتاد درجه با هم اختلاف دارد.
فتاوای ائمهی اهل سنت در مواردی بسیار با همدیگر اختلاف دارد؛ اما لزومی ندارد وقتی اختلاف دارد، انسان به همدیگر بدگوئی کنند و فحش بدهند. خیلی خوب، او مذهبش این است، آن هم مذهبش این است… بله، اهل سنت همین است.
یعنی هیچکس نباید خیال کند که اهلبیت پیغمبر مخصوص و متعلق به شیعهاند؛ نه، مال همهی دنیای اسلامند.
چه کسی است که فاطمهی زهرا (سلام اللَّه علیها) را قبول نداشته باشد؟
چه کسی است که حسنین (علیهماالسّلام) سیّدا شباب اهل الجنّة را قبول نداشته باشد؟
چه کسی است که ائمهی بزرگوار شیعه را قبول نداشته باشد؟
حالا یکی او را امام و واجبالاطاعه و مفروضالطاعه می داند، یکی نمی داند؛ اما قبولشان دارند.
اینها حقایقی است، باید اینها را فهمید، باید اینها را نهادینه کرد. بعضی البته این را نمی فهمند، متحرک به تحریک دشمن می شوند. در حالی که خیال می کنند که کار درست را انجام می دهند.
«قل هل ننبّئکم بالاخسرین اعمالا. الّذین ضلّ سعیهم فی الحیاة الدّنیا و هم یحسبون انّهم یحسنون صنعا»؛کهف: ۱۰۳ و ۱۰۴
خیال می کنند کار خوب می کنند، غافل از اینکه دارند برای دشمن کار می کنند. این خصوصیتِ زمان ماست.
آیه ۴۶ سوره انفال
وَ أَطيعُوا اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللهَ مَعَ الصَّابِرينَ
و از خدا و پيامبرش اطاعت نماييد و با يكديگر نزاع نكنيد، كه سست مىشويد و قدرت [و شوكت] شما از ميان مىرود! و صبر و استقامت كنيد كه خداوند با صابران است
بیانات در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
ممنون از اینکه این مطلب مهم را یاد آور شدید، آنهم به شهادت رهبر محبوب انقلاب اسلامی
متاسفانه عده ای این موضوع را نمیدانند و میگویند که فلسطینی ها ناصبی هستند!!