سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / خشم عمومی در انگلیس از رژیم صهیونیستی همزمان با سالگرد صدور اعلامیه بالفور

خشم عمومی در انگلیس از رژیم صهیونیستی همزمان با سالگرد صدور اعلامیه بالفور

دو حزب بزرگ انگلیس، که دهه هاست قدرت میانشان در این کشور دست به دست می‌شود یعنی حزب محافظه کار که اکنون قدرت را در دست دارد و حزب کارگر که قبلا قدرت را در دست داشت، در حمایت از حملات رژیم اسرائیل به غزه، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در دوران امپرتوری بریتانیا، این کشور، فلسطین را اشغال کرد و بعد‌ها در اختیار صهیونیست‌ها گذاشت تا رژیم اسرائیل را تشکیل دهند.

 

یک شهروند انگلیسی با محکوم کردن جنایات مداوم اسرائیل علیه فلسطینیان می‌گوید: ایجاد اسرائیل قطعا طرحی استعمارگرانه و امپریالیستی است. این طرح که از بریتانیا شروع شد اکنون به دست آمریکایی‌ها زنده است.

او می‌افزاید: بریتانیا و آمریکا در پشت همه جنایات اسرائیل قرار دارند. اگر آمریکا و بریتانیا از اسرائیل حمایت نکنند این رژیم نژادپرست نابود خواهد شد، زیرا هیچ حمایتی از اسرائیل در سراسر جهان صورت نمی‌گیرد، زیرا به خاطر جنایاتش منفور ملت هاست.

این شهروند انگلیسی می‌گوید: اسرائیل هویتی ندارد و من موجودیت چنین رژیمی را به رسمیت نمی‌شناسم، اما در این جا مورد حمایت نظام بریتانیاست. ملاحظه کنید که جرمی کوربین، رهبر پیشین حزب کارگر را عده‌ای از اعضای همین حزب کنار گذاشتند که نشان می‌دهد صهیونیسم به درون این حزب هم نفوذ کرده است.

یک شهروند انگلیسی به نام راسل بار که در تظاهرات حدود پانصد هزار نفری لندن در اعتراض به جنایات اسراییل در غزه حضور یافته به ما می‌گوید: من فکر می‌کنم آنچه که در همه رسانه‌ها فراموش می‌شود این است که بحران فلسطین از زمان صدور اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ شروع شده است. زمانی که بریتانیا تصمیم گرفت یک کشور برای یهودیان صهیونیست ایجاد کند. ساده بگویم برای این منظور سرزمین فلسطین را دزدید و به صیهونیست‌ها داد. این موضوعی است که در رسانه‌های غربی از جمله BBC به آن اشاره نمی‌شود. تصور کنید چه ستم هولناکی آغاز شد، بنابراین پیام مهم تظاهرات این روز‌ها که در شعار‌ها هم کاملا اشکار شده این است که کشتار مردم بی گناه فلسطین را فوراْ متوقف کنید و سرزمین فلسطینیان را به آنان باز گردانید.

دولت انگلیس همچون آمریکا و اسرائیل، هنوز تمایلی برای برقراری آتش بس در غزه ندارد و ریشی سوناک، رهبر حزب حاکم محافظه کار و نخست وزیر انگلیس، در پاسخ به پرسش شماری از نمایندگان مجلس انگلیس که می‌پرسند چه تعداد زن و کودک بی دفاع فلسطینی دیگر باید کشته شوند تا دولت انگلیس برای آتش بس تلاش کند، سخنان تکراری اش را مبنی بر حق اسرائیل در دفاع از خود، بار دیگر بر زبان می‌آورد. رهبر حزب کارگر انگلیس نیز از زمان آغاز حملات اسرائیل به مناطق گوناگون فلسطین از جمله غزه، از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و قطع آب، برق، دارو و مواد غذایی در غزه را حق اسرائیل نامیده است. شماری از نمایندگان حزب کارگر دومین حزب بزرگ انگلیس در شورا‌های شهر‌ها در اعتراض به سخنان استارمر رهبر این حزب استعفا کردند، شماری از نمایندگان حزب کارگر انگلیس در مجلس هم در نامه‌ای از رهبر حزب کارگر خواستند به جای حمایت از جنگ غزه برای برقراری آتش بس فوری، تلاش کند.

یک نماینده مجلس انگلیس در واکنش به حمایت‌های دولت می‌گوید: تنبیه همگانی بر اساس کنوانسیون ژنو جنایت جنگی است، آیا نخست وزیر از این فرصت استفاده می‌کند از اسراییل بخواهد این تنبیه همگانی را فوراْ متوقف و برای برقراری آتش بس تلاش کند؟

رویکرد این نمایندگان منطبق با دیدگاه بیشتر مردم انگلیس است.

صفا یک شهروند انگلیسی از شهر ساوت همپتون که مادرش ایرانی است در مصاحبه با ما می‌گوید: من فکر می‌کنم در پشت در‌های بسته، اتفاقات فراوانی روی می‌دهد که ما از آن‌ها اطلاع نداریم و اثر آن‌ها را نمی‌دانیم. به نظرم در غرب، اصل، پول است. صهیونیست‌ها در سراسر جهان بر منابع مالی و نهاد‌های مالی تسلط دارند. چون پول برای سیاستمداران ما اهمیت دارد نخستین اقدام رهبر حزب حاکم در این کشور این است که به نشست دوستان اسرائیل در حزب محافظه کار می‌رود تا ارادتش را به صهیونیسم و اسرائیل نشان دهد و از آنان، کمک بخواهد.

hین شهروند انگلیسی که می‌گوید مادر ایرانی اش همیشه او را تشویق کرده است در برابر ظلم و سرکوب بایستد و برای اجرای عدالت، تلاش کند می‌افزاید ان شاء الله در عمرم یک فلسطین آزاد ببینم. واقعا دعایم این است که ان شاء الله خدا کمکشان کند و به انان قدرت دهد، به مادرانی که بچه هایشان را از دست داده اند خدا صبر بدهد. ما نمی‌توانیم تصور کنیم که آنان چه زندگی‌ای دارند و هر روز چه می‌کشند.

در پی حمایت کایر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس از جنایات اسرائیل، تاکنون ده‌ها نفر از اعضای این حزب استعفا کرده اند این هفته حدود چهل نماینده مسلمان حزب کارگر به همراه جرمی کوربین، رهبر پیشین این حزب که به علت حمایت از حقوق فلسطینیان و مسلمانان همچون دیگر حامیان مردم فلسطین با برچسب یهودی ستیزی به حاشیه رانده شده است، در نامه‌ای از رهبر کنونی حزب کارگر خواستند به جای حمایت ازجنگ و کشتار کودکان فلسطینی برای آتش بس فوری در غزه، اقدام کند.

جرمی کوربین تنها راه دستیابی به صلح در فلسطین پایان کامل اشغالگری و به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان دانست و گفت: اکنون آتش بس و توقف کشتار باید در اولویت قرار گیرد.

او در مجلس از ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس می‌پرسد چرا از نماینده این کشور در سازمان ملل نمی‌خواهد که از آتش بس و توقف کشتار غیر نظامیان حمایت کند؟

جرمی کوربین در حاشیه نیز محبوب صلح طلبان و حامیان مردم فلسطین است.

یک بانوی انگلیسی در این باره می‌گوید: برای کنار گذاشتن کوربین، از اتهامات یهودی ستیزی همچون یک اسلحه استفاده کردند.

وی می‌افزاید: شماری از اعضای حزب کارگر، کوربین را دوست نداشتند و نمی‌خواستند او رهبر این حزب باشد. آنان توطئه کردند تا کوربین را به زیر کشند و با این کار‌ها به نفع حزب رقیب محافظه کار و دولت انگلیس کار کردند. اسناد و شواهد کافی وجود دارد که عناصری از حزب کارگر با اقدامات توطئه آمیزشان، کوربین را کنار گذاشتند.

در حمایت از اسرائیل، هر دو حزب اصلی انگلیس، اکنون قویا مشغول فعالیت اند و در این میان، هر روز صد‌ها فلسطینی دیگر، قربانی حملات اسرائیل، با جنگ افزار‌های آمریکایی و اروپایی می‌شوند.

یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: البته تونی بلر رهبر اسبق حزب کارگر، در زمانی که نخست وزیر بریتانیا بود کشور ما را وارد جنگ عراق کرد؛ بنابراین در حمایت احزاب اصلی بریتانیا از جنگ و اسرائیل، تفاوت چندانی دیده نمی‌شود.

در حالی که احزاب بزرگ انگلیس از حملات اسرائیل به غزه حمایت می‌کنند، افکار عمومی و آزادی خواهان و عدالت طلبان در این کشور متوجه فلسطینند، کشیش دکتر استفن سایزر و نویسنده کتاب مسیحیان صیهونیست یکی دیگر از عدالت طلبانی است که به علت حمایت از حقوق مردم فلسطین، مغضوب دولت و کلیسای انگلیس شده است.

او می‌گوید: به نظرم مهم است که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان همبستگی خودشان را با مردم فلسطین که تحت رژیم آپارتاید اسرائیل با نژادپرستی و نسل کشی زندگی می‌کنند، اعلام کنند. ما باید با برادران و خواهران فلسطینی خودمان ابراز همبستگی کنیم تا آنان بدانند فراموش نشده اند. بدانند ما برای اجرای عدالت در حق آنان، تلاش می‌کنیم. مردم فلسطین از سرزمین خودشان رانده شده اند تا یک دولت مدعی یهود، در آن جا پدید آید که فقط برای یهودیان باشد. در حالی که پیش از صیهونیست‌ها فلسطین و بیت المقدس شهری برای آرامش همه شهروندان اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان بود.

حمایت دولت، رهبران احزاب عمده و اغلب سیاستمداران انگلیسی از رژیم صهیونیستی و مخالفت با برقراری صلح و آتش بس در غزه، مخالفت شمار زیادی از اعضای و نمایندگان این احزاب را در پی داشته است.

سیاستمداران انگلیسی که ۷۵ سال پیش در ساختمان محل ساختمانی که در کنار مجلس انگلیس است با صدور بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را تاسیس کردند، شاید تصور هم نمی‌کردند روزی بزرگترین تظاهرات ضد صیهونیستی در کشنور‌های غربی در خیابان‌های اطراف همین مکان برگزار شود. واقعه‌ای که به گفته سخنرانان تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین پیام آشکاری است برای صهیونیست‌ها و حامیانشان.

 

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بساط دانشجویان آمریکایی هنوز جمع نشده؟؟؟

پاورقی

عجله کنید از بسیجی های اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

ويدئو/ عجله کنید از بسیجیهای اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.