سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / ایران مرجع علمی در درمان چاقی و جراحی درون بین

ایران مرجع علمی در درمان چاقی و جراحی درون بین

­رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ما در حوزه جراحی چاقی به توریسم سلامت تبدیل شده‌ایم و در دنیا نیز به عنوان مرجع علمی به ما نگاه می‌شود.

­پازوکی در نشست خبری “تبیین و تشریح مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در درمان چاقی و جراحی درون بین” افزود: معضل چاقی در دنیا به یکی از مهمترین دغدغه‌های حوزه سلامت تبدیل شده و کشور ما نیز با این مساله دست و پنجه نرم می‌کند، اما توفیقات خوبی در این زمینه داشته ایم به نحوی که از سال ۸۶، تقریبا چند سال بعد از آنکه رشته جراحی چاقی در دنیا ایجاد شد، ما نیز رشته فلوشیپ جراحی درون بین و جراحی چاقی و متابولیک در کشور راه‌اندازی کردیم.
وی در ادامه گفت: فارغ‌التحصیلان این رشته نه تنها در حوزه درمان فعالیت می‌کنند، بلکه در حوزه آموزشی، ما تقریبا ۸ فارغ‌التحصیل خارجی داریم و ده‌ها جراح تربیت کرده‌ایم که در دوره‌های کوتاه مدت ما از کشور‌های منطقه شرکت کرده‌اند. ما در حوزه توریسم‌درمانی نیز این دستاورد را داشتیم که این افراد در زمینه جراحی چاقی متابولیک فعالیت می‌کنند؛ بنابراین تعدادی از این فارغ‌التحصیلان که از کشور‌های مختلف برگشتند، می‌توانند پیام آور مرجعیت علمی ما باشند.
پازوکی با بیان اینکه ۳ مرکز پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شیراز راه‌اندازی کرده‌ایم، افزود: ما دستاورد‌های علمی خود را در قالب مقالات به اطلاع جامعه بین‌المللی در حوزه جراحی چاقی متابولیک رسانده ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سال ۲۰۱۹ میلادی رئیس اسبق فدراسیون بین‌المللی جراحی متابولیک و چاقی به من گفت ما جهش خوبی در این حوزه داشته‌ایم، این ارتقاء ادامه داشت تا اینکه سال گذشته رئیس فدراسیون بین‌المللی اعلام کرد، در حال حاضر ایران سومین کشور در حوزه تولید مقاله جراحی چاقی و متابولیک است و ۲ روش از ۳ روش جراحی، توسط جراحان کشور ابداع شده است. شاهدیم که اساتید و پزشکان کشور، بصیرت و آگاهی انسانی خود را به عنوان یک رسالت در نظر دارند.
پازوکی با اشاره به مظلومیت مردم غزه، گفت: در دنیا، برخی انجمن‌های علمی تحت تاثیر تبلیغات غلط هستند. می‌دانیم که بیش از ۷۰ سال، رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را آزار داده است. این چند روز هم دیدیم که برخی خواستند واقعیت را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند. فدراسیون بین‌المللی جراحی چاقی در ابتدا بیانیه‌ای صادر کرد و حمایت خود را از جراحان اسرائیل اعلام کرد، ولی ما و کشور‌های مسلمان واکنشی به این بیانیه داشتیم و اعتراض داشتیم و اعلام کردیم که آن‌ها نباید­جانبدارانه عمل کنند. فدراسیون هم بیانیه خود را عوض کرد و اسم غزه را آورد و حمایت و نگرانی خود را در مورد تمام افرادی که در این جنگ هستند، ابراز کرد.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.