سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رهبران اقلیت‌های دینی در ایران: صهیونیسم مانند داعش است

رهبران اقلیت‌های دینی در ایران: صهیونیسم مانند داعش است

رهبر کلیمیان ایران با اشاره به آموزه‌های تورات، از رژیم صهیونیستی به عنوان یک حزب سیاسی یاد کرد که بی‌شرمانه به خاک فلسطین تجاوز می‌کند و از آزادگان جهان خواست تا حساب یهودیان را از این رژیم جدا کنند.
خاخام حمامی لاله‌زار، رهبر کلیمیان ایران در نشست خبری رهبران اقلیت‌های دینی در ایران برای محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به ویژه حمله صهیونیست‌ها به کلیسای ارتدوکس غزه گفت: از زمان حضرت موسی‌(ع) تا امروز باورها و اعتقادات یهودیان به خدای یکتا و ارزش‌های انسانی وجود داشته ولی صهیونیسم یک حزب سیاسی است که در اواخر قرون ۱۹ به دنبال مسائل ملی‌گرایی که در کشورهای اروپایی وجود دارد، شکل گرفته است. متاسفانه صهیونیست‌ها با سوءاستفاده از برخی آرمان‌ها و عقاید یهود دست به هر اقدامی می‌زنند.
به گزارش ایرنا، وی افزود: اعتقاد یهود این است که روزی منجی موعود ظهور پیدا می‌کند و پیروان حضرت موسی در آن منطقه جمع می‌شوند ولی در تاریخ شاهد بوده‌ایم که یهود هیچ وقت نخواسته با جنگ سرزمین موعود را تصرف کند. بسیاری از یهودیان نیز با سیاست‌های رژیم صهیونیستی مخالف هستند.
حمامی لاله‌زار خاطرنشان کرد: همان‌گونه که هیچ کسی داعش را نماینده اسلام نمی‌شناسد، کسی هم صهیونیست را نماینده یهود نمی‌داند. لذا از همان ابتدای تشکیل حزب صهیونیست، نخستین مخالفت‌ها از سوی یهودیان بوده و تا امروز وجود دارد به گونه‌ای که در شهر قدس تعدادی از یهودیان در مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، پرچم فلسطین را حمل کردند. امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب نیز تاکید کردند که حساب صهیونیست از یهودیت که یک دین الهی است متفاوت است و در 40 سال اخیر نیز مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.
رهبر کلیمیان ایران بیان داشت: امروز هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد و دیدیم که مردم کشورهای مختلف حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار آتش بس در منطقه شده‌اند. ما معتقدیم قتل از گناهان کبیره است و امیدواریم راهکاری پیدا شود تا مردم مظلوم غزه از این وضعیت نجات پیدا کنند.
اسقف اعظم ارامنه تهران: انتظار داریم از طرف مردم کشورهای مسیحی به ویژه واتیکان  جنایات صهیونیست‌ها محکوم شود
سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران نیز در این نشست گفت: دنیای مسیحیت اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را در غزه و فلسطین محکوم کرده و همواره حامی مردم فلسطین است؛ همان مردمی که به دنبال احقاق حقوق خود هستند. سه هفته پیش که جلسه مسیحیان در هندوستان برگزار شد، عملیات رژیم صهیونیستی در منطقه را محکوم کردیم و خواستار احیای حقوق مردم فلسطین شدیم.
وی خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که دنیای کنونی دنیای عادلانه‌ای نیست و همه ما باید تلاش کنیم تا به حقوق والای انسانی دست پیدا کنیم. ارامنه ساکن قره باغ نیز در همین وضع بودند و جهان در برابر آواره شدن آنها ساکت بود و فقط مقامات ایران و رهبر انقلاب دفاع کردند تا منطقی را حاکم کنند که حقوق ارامنه حفظ شود.
اسقف اعظم ارامنه تهران بیان داشت: انتظار داریم از طرف مردم کشورهای مسیحی به ویژه واتیکان این کشتارها محکوم شود. البته واتیکان با صدور بیانیه‌ای جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده ولی با محکوم کردن کاری درست نمی‌شود و باید مردم جهان اقدامی به عمل آورند.
خور اسقف کلیسای کاتولیک: سازمان ملل
که از حقوق بشر دم می‌زند کجا قرار گرفته است؟
همچنین، وانیا سرکیس، خور اسقف کلیسای کاتولیک و کلدانی آشور با طرح سؤالاتی گفت: امروز برای ما سخت است که جنایت فلسطین اشغالی را به زبان‌آوریم. دیروز ما برای مردم غزه در کلیسا دعا کردیم ولی سازمان ملل که از حقوق بشر دم می‌زند کجا قرار گرفته است؟ مگر کلیسا و مسجد پناهگاه مردم نیست و چگونه رژیم صهیونیستی جرات می‌کند مردم مظلوم غزه را در بیمارستان و کلیسا به خاک و خون بکشد.
وی اظهار داشت: ما برای هر کاری آماده‌ایم و جنایت اسرائیل را محکوم می‌کنیم. جامعه جهانی وظیفه دارد به داد مردم غزه برسد درحالی که سران برخی کشورها به اسرائیل می‌روند و از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند.
خور اسقف کلیسای کاتولیک و کلدانی آشور از ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه سخن گفت و افزود: همه کشورها باید از غزه حمایت کنند. الان رؤسای کشورها صف کشیده‌اند که به فلسطین اشغالی بروند. این‌ها برای چه می‌روند؟ تا کنون بیش از پنج هزار نفر شهید شدند؛ اگر این اتفاق در کشور خودشان می‌افتاد چه کار می‌کردند؟
امیدواریم کمک‌هایی را از جمهوری اسلامی ایران
به مردم فلسطین برسانیم
کشیش والدو از کلیسای شرق آشوری نیز در این نشست با محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که آزادانه در کنار سایر ادیان با تفاوت‌های زیاد و تفکرهای متفاوتی که وجود دارد، نظرات خود را بیان می‌کند ولی جنایاتی را که می‌بینیم باورکردنی نیست. همه ما اذیت می‌شویم و امیدواریم کمک‌هایی را از جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین برسانیم.

 

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.