سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / درآمدزایی ۱۱۷ خانواده نیازمند با نور خورشید در استان قزوین

درآمدزایی ۱۱۷ خانواده نیازمند با نور خورشید در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت:تاکنون برای ۱۱۷ خانوار تحت پوشش، سیستم تولید انرژی خورشیدی نصب شده است که از این طریق صاحب درآمد شده اند.

 ناصر ظاهری در دیدار با مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید رجایی گفت: یکی از فرصت‌های اشتغال ایجاد شده برای خانواده‌های نیازمند به خصوص زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های ناتوان از کار، نصب نیروگاه‌های پنج کیلوواتی تولید برق از انرژی خورشید است که تاکنون ۱۱۷ سیستم  تولید برق خورشیدی در نقاط مختلف استان نصب شده است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲۰ واحد تولید برق از انرژی خورشید در دست اقدام است و ۹۸۰ خانوار برای راه اندازی این پنل‌ها بر بام‌های خانواده شناسایی شده اند که در صورت تأمین مالی، کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد تا این نیروگاه‌های تولید برق خانگی را نصب کند.
مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: هزینه تجهیزات و نصب تأسیسات و تجهیزات دریافت نور خورشید و تبدیل آن به انرژی خورشیدی از محل تسهیلات بانکی تأمین می‌شود و خانواده مددجو تنها باید در بازه زمانی مناسب نسبت به تمیز کردن پنل‌ها اقدام کند.
وی اظهارکرد: هزینه اقساط تسهیلات پرداختی به مددجو از محل فروش برق تولید شده کسر می‌شود و خانواده مددجو در قراردادی به مدت ۲۰ سال برق را به شرکت توانیر می‌فروشد.
ظاهری گفت:  مددجویان این نهاد براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف هستند، ولی این معافیت تنها شامل مددجویانی می‌شود که الگوی مصرف را رعایت کنند.
وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۷۰۰ میلیون تومان معافیت شامل مددجویان استان شد که برق، آب و گاز خود را مطابق الگو مصرف کرده بودند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاهی به کمیته امداد از ابتدای انقلاب تاکنون/ نهادی انقلابی که از ادیان و مذاهب دیگر حمایت می‌کند

کمیته امداد امام خمینی

کتاب از جان و دل و ماجرای فیزیکدانی که ماهانه چندصدهزار دلار به یتیمان کمک می‌کند

این فرد الآن فرد بسیارموفقی است و جزو نامداران حوزه فیزیک است و ماهیانه چندصد …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.