سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / افتتاح فاز نخست «بزرگراه سردار شهید محمد بروجردی»/ همت بلند شهردار تهران پروژه ۱۳ سال بر زمین مانده را به نتیجه رساند/ روزانه یک میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت

افتتاح فاز نخست «بزرگراه سردار شهید محمد بروجردی»/ همت بلند شهردار تهران پروژه ۱۳ سال بر زمین مانده را به نتیجه رساند/ روزانه یک میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت

زاکانی گفت: «پروژه شهید بروجردی» روزانه یک میلیون لیتر صرفه جویی سوخت در تهران به دنبال خواهد داشت.

  تکمیل رینگ‌های ناتمام شهر تهران یکی از مهمترین پروژه‌های بزرگ مقیاس و بر زمین مانده پایتخت است. مدیران دوره ششم شهری برای رسیدن به این هدف باید رینگ شرقی این شهر را تکمیل کنند، که این اتفاق مهم با احداث «بزرگراه شهید شوشتری» رقم می‌خورد. برای تکمیل رینگ شمالی- جنوبی ناتمام غرب تهران نیز احداث سه پروژه «شاخه غربی بزرگراه یادگار امام»، «ادامه بلوار بهار و تقاطع های آن با بزرگراه فتح و بلوار زرند» و «بزرگراه شهید بروجردی»  که امکان اتصال شمالی‌ترین نقطه تهران به فرودگاه امام خمینی(ره) را فراهم می‌سازد در دستور کار قراردارد.

در این میان امروز شاهد افتتاح «بزرگراه شهید بروجردی»، بودیم. بزرگراهی به طول ۳.۷ کیلومتر در امتداد «آزادراه تهران – ساوه» و در بخش حدفاصل «بزرگراه آزادگان تا بلوار بهار» که در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده است.

وجود معارضین؛ بهانه مدیریت شهری پنجم برای تعطیلی پروژه بزرگراه شهید بروجردی
این پروژه در دوره قبل مدیریت شهری، نه تنها به طور کامل تعطیل شد، که حتی بخشی از رمپ و لوپ‌های وسط میدان فتح را در خاک مدفون کرده بودند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در واکنش به تعطیلی این کلان پروژه پایتخت در دوره گذشته، اینطور توضیح داده است: «در دوره پنجم روی آن خاک ریختند. ما مجبور شدیم خاک را برداریم چون پروژه مسکوت مانده بود! روی پل‌های پروژه خاک ریخته بودند و آن را پر کرده بودند تا تبدیل به فضای سبز کنند و ما خاک را برداشتیم تا پروژه را ادامه دهیم.»

اما چرا این تصمیم برای یکی از مهمترین کلان پروژه‌های شهری تهران گرفته شد؟ وجود معارضین! مدیران دوره قبل اعلام می‌کردند که این پروژه به دلیل وجود معارض تاکنون ساخته نشده است.

معارضین این پروژه چند گاراژ بزرگ و تعدادی املاک مسکونی بودند که طی رایزنی‌های صورت گرفته، معارضین برطرف، پروژه از زیر خاک بیرون کشیده شد و اقدامات عمرانی آن آغاز شد.

باز شدن گره‌های ترافیکی منطقه ۱۸ با افتتاح بزرگراه شهید بروجردی
طرح «بزرگراه شهید بروجردی» در اواخر دهه هشتاد و در دو قطعه طراحی شد و قطعه نخست این پروژه در اولویت اجرا قرار گرفت.

حدود هفت سال فعالیت‌های اجرایی این قطعه از «بزرگراه شهید بروجردی» با افت و خیزهای بسیاری همراه بود تا جایی که تا سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۶۹ درصدی رسید. در نهایت با اهتمام مدیریت شهری دوره ششم، آخرین معارضین ملکی و تاسیساتی مرتفع و اجرای پروژه سرعت گرفت و سرانجام قطعه‌ای که ساخت آن ۱۳ سال زمان برداشت، قرار است از پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲ آماده استفاده شهروندان شود. «پروژه شهید بروجردی» از تقاطع آزادگان تا بزرگراه یادگار امام(ره) ۹ کیلومتر است. بخش اول بروجردی از تقاطع بزرگراه ساوه به سمت بلوار الغدیر آماده بهره‌برداری است. در این بخش ۵ تقاطع غیرهمسطح ۱۱ پل وجود دارد.

در حال حاضر دسترسی به بازار آهن از داخل محدوده شهری است، این مسأله ترافیک ورودی به بافت مسکونی را افزایش داده و بعضاً در گذرهای بافت‌ فرسوده که شش متری هستند ترافیک ایجاد می‌شود، با افتتاح «بزرگراه شهید بروجردی» دسترسی به «بزرگراه یادگار امام(ره)» و «آزادگان» تسهیل می‌شود و خودروها می‌توانند بدون ورود به محدوده مسکونی از این ناحیه خارج شوند. با راه‌اندازی «بزرگراه شهید بروجردی» ترافیک عبوری در محدوده منطقه ۱۸ نیز کاهش چشم‌گیری خواهد داشت و دسترسی‌ها تسهیل می‌شود.

روزانه یک میلیون لیتر صرفه جویی سوخت در تهران
علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح فاز نخست پروژه بزرگراه شهید بروجردی گفت: مفتخریم که امروز با نام «مسیح کردستان» شهید بروجردی و با همت جمع حاضر و همکاری قرارگاه خاتم الانبیا فاز نخست این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه متولی اجرایی این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است‌و توانستیم با مشارکت یکدیگر امور را به اجرا برسانیم، افزود: یکی از ویژگی‌های مسیر خدمتگذاری شورای ششم رسیدن از کل به جز بود، به این معنی که مشکلات را به صورت کلان ببینیم و با یک مشارکت مردمی امور را پیش ببریم.

شهردار تهران ادامه داد: در تهران عملاً چند پروژه بسیار بزرگ در بخش عمرانی طراحی شد که یکی از آن‌ها در حوزه نگهداشت بود و امروزبه همت همکارانم این مسیر  از مرز ۱ میلیون تن اسفالت ریزی که میانگین سالانه آن  در گذشته۶۶۰ هزار تن بوده است، گذشته‌ایم. همچنین بیش از ۵۳۰ کیلومتر جمع اوری آب‌های سطحی (آبراه) را پیش رو داریم که نیازمند نوسازی و بازسازی است.

زاکانی با اشاره به اینکه  اکنون بیش از ۸۰۰ پل در اختیار داریم که نیازمند بازسازی است و در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در شورای چهارم در شرق تهران بزرگراه امام علی با افتخار احداث شد  که البته این پروژه حکایت از این داشت که ما در غرب تهران کار متوقف مانده‌ای داریم. لذا پروژه شهید بروجردی در دستور کار قرار گرفت تا عملاً آنچه در شرق تهران با بزرگراه امام علی رقم خورد در غرب تهران با بزرگراه شهید بروجردی تکمیل شود و امیدواریم تا ۲۲ بهمن و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این کار به اتمام برسد.

شهردارتهران افزود: آزادراه شهید شوشتری از جاده امام رضا تا اتوبان یاسینی به وسعت بیش از ۱۶ کیلومتر در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال فاز نخست آن به وسعت ۹ کیلومتر افتتاح شود. این پروژه دچار گشایشی ۱/۵ درصدی از ترافیک شهر تهران و ۵ درصدی از شرق تهران می‌شود. امروز مفتخریم فاز نخست بزرگراه ۳/۷ کیلومتری بروجردی را افتتاح نماییم و ۱ کیلومتر  دیگر هم تا پایان سال افتتاح خواهد شد. همچنین در مرکزشهر نیز نیازمند یک گشایش ترافیکی بودیم لذا ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که به میدان سپاه ختم می‌شود نیازمند طراحی یک تونل دو طبقه بود که اجرای آن با همکاری قرارگاه خاتم در دستور کار  قرار گرفت.

وی گفت: همچنین ۹۸ اصلاح تقاطعی در دست احداث قرار گرفت  که سال گذشته ۱۱ عدد آن افتتاح شد و امروز ۲۳ تقاطع در دست اجراست؛ عمده این اصلاحات در امسال به بهره برداری می‌رسد.

زاکانی با اشاره به نقش این پروژه در صرفه جویی سوخت در تهران گفت: تهران روزانه ۱۳ میلیون لیتر مصرف سوخت دارد که ۱ میلیون آن با این پروژه‌ها صرفه جویی می‌شود. ما توانستیم مسیر خدمت را بدون توجه به موانع و با تکیه بر ایمان الهی و تشخیص کارشناسی دقیق دنبال کنیم. شورای ششم و مدیریت شهری برگرفته از آن مسیری را دنبال کرده است که تهران چهره جدیدی بر خود بگیرد.

همت بلند شهردار تهران پروژه ۱۳ سال بر زمین مانده را به نتیجه رساند
صبح امروز فاز نخست «بزرگراه سردار شهید محمد بروجردی» در قالب هفتاد و پنجمین شنبه امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران، هادی حق‌بین سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران و سایر مسئولین شهری و شورای شهر تهران افتتاح شد.

در ابتدای این برنامه هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه: ترافیک با زندگی شهرنشینی عجین است و نمی‌شود از آن غافل بود، گفت: در مدیریت ششم توسعه  به موضوع بزرگراه‌ها و تقاطع‌ ها به صورت ویژه پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در این روند با دو دسته پروژه مواجه هستیم دسته اول این پروژه‌ها را شامل پروژه‌های کوچک مقیاس و گردش‌های ترافیکی دانست و دسته دوم راو کلان پروژه‌ها یا پروژه‌های کلان دانست که پروژه بروجردی یکی از این پروژه‌هاست.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به اینکه پروژه بروجردی با اتصال به زرند، فتح و یادگار امام دسترسی غرب را آسان می‌کند، گفت: فاز اول ۳/۷ دهم کیلومتر مسیر است و پیش بینی شده که این پروژه در فاز اول دارای زیرساخت‌های شهری باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه شرایط خاصی داشت ادامه داد: این پروژه به جهت بافت مسکونی معارضین سختی داشت  درحالیکه این مشکل می‌توانست در ادوار قبلی حل شود و کار ۱۳ سال به درازا نکشد.

حق بین با اشاره به اینکه همت بلند شهردار تهران کار ۱۳ سال بر زمین مانده را پیش برد  تصریح کرد: با همکاری بدنه تیم اجرایی پیمانکار، پلیس راهور، شهرداری و شورای شهر کار پیش رفت تا پروژه را به طور کامل تحویل دهیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه در ساخت این فاز ۱۴۴۰ حلقه شمع به کار رفته است خاطرنشان کرد: علاوه به راین در پروژه فوق ۱ میلیون و ۸۸ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۳۸ هزار متر مربع سطح دیوار سازی انجام شده است، همچنین برای ساخت فاز اول پروژه ۶۰ هزار تن آسفالت و ۶۶ هزار تن بتن غلطکی ریخته شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرلشکر صفوی: مخالفان ایران، از ۱۰۰ سال پیش دنبال تجزیه طلبی هستند/ پس از ۲۳ شبانه روز جنگ سخت، سنندج آزاد شد

آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی سنندج و بزرگداشت سردار شهید محمد بروجردی

قرارداد ساخت ۲ بزرگراه و ۱ آزادراه بسته شده است شهردار تهران گفت: قرارداد‌های ساخت دو بزرگراه و یک آزادراه بسته شده و پروژه‌های راکد شهر فعال شده است.

شهردار تهران، زاکانی با بیان اینکه پارسال توجه ما این بود که به یک نقطه …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.