سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کاریکاتور نیویورکر از جامعه رو به زوال و رقابت مقامات سالخورده آمریکا

کاریکاتور نیویورکر از جامعه رو به زوال و رقابت مقامات سالخورده آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سال آینده میلادی برگزار شود و این در شرایطی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم از نامزدهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به شدت ناامید شده‌اند. آنها بایدن را به شدت پیر و ترامپ را به شدت فاسد می‌دانند.
سالخوردگی مقامات آمریکایی نیز به موضوع بسیاری مهمی در فضای سیاسی آمریکا تبدیل شده است گاف‌های دنباله‌دار بایدن رئیس‌جمهور و خشک زدن‌های چندین باره «‌میچ مک کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا حین سخنرانی فضای عمومی آمریکا را به این سمت برده است که چه ضرورتی برای ادامه فعالیت سیاسی مقامات سالخورده این کشور وجود دارد.
نشریه «نیویورکر» آمریکا نیز  با انتشار تصویری از کاریکاتور «بری بلیت» کاریکاتوریست و تصویرگر کانادایی-آمریکایی نوشته است: «آیا ایالات متحده- که مدت‌ها تصور می‌شد سرزمین شروع‌های جدید است- در خطر تبدیل شدن به یک حکومت سالخوردگان تصلبی (اسکلروتیک) است؟» همچنین «دیوید رمنیک» سردبیر نیویورکر در مطلبی نوشت: «در یک جامعه رو به زوال، تصاویر رهبری سالخورده می‌تواند یک حس عمومی از پژمردگی و زوال را تجسم بخشد.» به گزارش ایسنا، برای جلد این شماره نیویورکر، «بری بلیت» طنز و پوچ بودن کار سیاستمدارانی در سنین بالا را به تصویر می‌کشد که در حال حاضر برای تصدی پست‌های برتر در آمریکا رقابت می‌کنند.در این تصویر از سمت راست، چهره «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله آمریکا، «نانسی پلوسی» عضو دموکرات ۸۳ ساله مجلس نمایندگان آمریکا که سابقا رئیس ‌این مجلس بوده، «میچ مک‌کانل» رهبر ۸۱ ساله اکثریت سنای آمریکا و «دونالد ترامپ» ۷۷ ساله رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که برای ورود دوباره به کاخ سفید کمپین به راه ‌انداخته، دیده می‌شود که واکر به دست راه‌ می‌روند. پیشتر هم نشریه نیویورک‌پست در مطلبی نوشت که «حدود ۱۶۱۰ متر میان کاخ سفید تا کنگره آمریکا فاصله است و این فضائی عالی به منظور ساخت سرای سالمندان برای رهبران سالخورده ماست!» دکتر «مارک سیگل» دانشیار پزشکی و مدیر برنامه «دکتر رادیو» و تحلیلگر پزشکی فاکس نیوز با توجه به بحران سالخوردگی در میان مقامات ارشد آمریکایی از جمله بایدن و گاف‌های متعدد او و اینکه به تازگی میچ مک‌کانل، رهبر ۸۱ ساله جمهوری‌خواهان در سنا برای چندمین بار مقابل خبرنگاران برای حدود یک دقیقه بدون هیچ حرکت و کلامی ماند و همراهانش ناچار او را به اتاق کارش بازگرداندند، در مطلبی برای این نشریه نوشت: «از آنجایی که هیچ الزامی وجود ندارد که نمایندگان کنگره یا رؤسای جمهور آمریکا به طور داوطلبانه از سمت خود کناره‌گیری کنند، به اعتقاد من باید برنامه‌هایی برای حمایت از آنها انجام شود.»
سردرگمی آمریکایی‌ها در انتخاب رئیس‌جمهور آینده
«یواس‌ای تودی» نیز در گزارشی به عدم تمایل مردم آمریکا به هر دو حزب این کشور در انتخابات آینده پرداخته و در گزارشی نوشته است: «جدا از آن دسته از رای‌دهندگان موافق و مخالف حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کسانی هستند که هیچ یک از این دو را نمی‌خواهند و به دنبال فرد دیگری هستند.» به گزارش فارس، «یو‌اس‌ای تودی» می‌گوید: شاید انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تکرار همان انتخابات سال ۲۰۲۰ در این کشور باشد. انتخاباتی که رای‌دهندگانش، مجبورند بار دیگر بین دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن دموکرات یک نفر را انتخاب کنند. با این حال حضور مجدد دو نامزد ریاست‌جمهوری دوره پیشین انتخابات آمریکا در دوره جدید انتخاباتی به معنای آن نیست که رای‌دهندگان آمریکایی به سراغ دیگر نامزدهای انتخاباتی با محبوبیت کمتر نروند. در این گزارش طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از سوی یو‌اس‌ای تودی و دانشگاه «سافولک» در ماه ژوئن(خرداد)، عنوان شده که نزدیک به ۳۴ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی از جو بایدن حمایت کرده‌اند و ۳۲ درصد دیگر هم گفته‌اند در انتخابات سال آینده به ترامپ رای می‌دهند. با این حال ۲۳ درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند قصد دارند به فردی غیر از بایدن و ترامپ رای دهند با این حال بر اساس نتایج این نظرسنجی، برای آن‌دسته از رای‌دهندگانی که از نامزدی ترامپ و بایدن جهت حضور در انتخابات ۲۰۲۴ ناراضی هستند، هنوز گزینه دیگری معرفی نشده است. در باور آنها از بین همه افرادی که نامزد انتخاباتی شده‌اند، هیچ ‌یک را نمی‌توان نامزد ایده آل برای رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا در نظر گرفت. طبق این گزارش، «در این رابطه شاهد افزایش ۲۵ درصدی آمریکایی‌هایی هستیم که می‌گویند، به طور کلی از هیچ یک از احزاب این کشور خوششان نمی‌آید و جدا از مخالفت با بایدن و ترامپ، با حزب این دو فرد نیز به طور کامل مخالف هستند». برخی از کارشناسان عنوان کرده‌اند این موضوع که رای‌دهندگان از رؤسای‌جمهور آمریکا چندان خوششان نیاید امری کاملا رایج است.  از سوی دیگر همزمان با کاهش محبوبیت «جو بایدن» و رقابت تنگاتنگ «دونالد ترامپ» از حزب جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها نگران هستند حضور نامزدی دیگر از یک حزب سوم، کابوس رئیس‌جمهوری آمریکا را به واقعیت بدل کند. به گزارش ایرنا  نشریه نیوزویک در این زمینه نوشت: اینکه رابرت اف کندی جونیور ممکن است حزب دموکرات را ترک کند، می‌تواند سناریوی کابوس‌وار انتخاب دوباره جو بایدن را برای سال ۲۰۲۴ به واقعیت تبدیل کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله آمریکا، «نانسی پلوسی» عضو دموکرات ۸۳ ساله مجلس نمایندگان آمریکا که سابقا رئیس این مجلس بوده، «میچ مک‌کانل» رهبر ۸۱ ساله اکثریت سنای آمریکا و «دونالد ترامپ» ۷۷ ساله

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت

رسانه‌های صهیونیستی

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.