سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ساخت دستگاه توانبخشی مفصل و عضله با کمک دانش ایرانی

ساخت دستگاه توانبخشی مفصل و عضله با کمک دانش ایرانی

پژوهشگران ايرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه توانبخشی مفصل و عضله به صورت فعال و تطبیقی شده اند.

عادل پرویزی فرد مدیرعامل یکی از شرکت‌های فنی و مهندسی مستقر در مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت : این دستگاه دو کانال تحریک الکتریکی با قابلیت تنظیم جریان خروجی، محاسبه گشتاور مفصل بیمار در حرکت فعال مقاومتی و حمایتی، قابلیت تنظیم ارتفاع و استفاده برای تمامی مفاصل، نمایشگر لمسی با کاربری آسان دارد.

وی افزود: با کمک این دستگاه دامنه حرکت مفصل آسیب دیده بهبود پیدا می‌کند. پس از اینکه مفصل بهبود یافت و دامنه حرکتی اش به صورت طبیعی در آمد، در گام بعدی روی عضله بیمار کار می‌شود و به صورت تطبیقی، مقدار نیرویی که عضله نیاز دارد به مفصل اعمال کند، به صورت ایزوکنتیک (تمرینات قدرتی که باعث منقبض شدن عضلات می‌شوند و فرد می‌تواند یک حالت را حفظ کند) وارد می‌کند. در نهایت مفصل ترمیم می‌شود و به توان قبلی خود برمی گردد.

وی ادامه داد: ارتفاع باکس این دستگاه در ابعاد ۳۰ در ۳۰ سانتی متر و ارتفاع خود دستگاه نیز ۸۰ تا ۱۱۰ سانتی متر است. هرچند این دستگاه نمونه مشابه داخلی و خارجی دارد، اما مزایایی دارد که آن را نسبت به نمونه‌های مشابه متمایز می‌سازد.

این پژوهشگر افزود : نمونه داخلی این دستگاه غیر فعال تولید شده در حالی که این دستگاه به صورت فعال ساخته شده است. این دستگاه می‌تواند طبق محاسباتی که انجام می‌دهد بر اساس گشتاور، مقدار نیروی اعمال شده به مفصل را محاسبه کند، اما نمونه مشابه این دستگاه چنین قابلیتی را ندارد. همچنین نمونه‌های مشابه این دستگاه فقط برای زانو تولید شده است، اما این دستگاه می‌تواند برای شانه، زانو و لگن مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت این دستگاه نسبت به نمونه مشابه خارجی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

وی افزود: این دستگاه مورد استفاده بخش فیزیوتراپی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است، اما افراد عادی نیز می‌توانند این دستگاه‌ها را خریداری کنند.آقای پرویزی فرد گفت: هم اکنون نمونه اولیه این دستگاه ساخته شده است و به زودی نیز به تولید انبوه می‌رسد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خودسوزی سرباز اسرائیلی مقابل مرکز توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

یک کهنه سرباز جوان و معلول ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه در برابر مرکز توانبخشی وزارت جنگ اسرائیل اقدام به خودسوزی کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.