سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / احداث خط ریلی شلمچه – بصره رونق اقتصادی ایران و عراق را در پی دارد

احداث خط ریلی شلمچه – بصره رونق اقتصادی ایران و عراق را در پی دارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: احداث خط راه آهن شلمچه به بصره یکی از مهمترین طرح های مشترک و تحول‌ساز حوزه اقتصادی ایران و عراق خواهد بود که باعث رونق اقتصادی ۲ کشور می‌شود.

محمد مخبر دزفولی در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این خط ریلی، طرح اتصال حرمین است که از این طریق، امکان تردد زائران عتبات عالیات عراق تا آستان قدس رضوی و برعکس، فراهم می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم با پیگیری و تلاش مسئولان ۲ کشور، تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین ایران و عراق، هر چه سریعتر عملیاتی و این مسیر ارتباطی در سریع‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

مخبر دزفولی روابط ایران و عراق را مناسب توصیف کرد و گفت: این روابط تاریخی، تمدنی و دینی است، اما حجم تجارت کنونی ۲ کشور همواره نیازمند رشد و توسعه است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر، حجم تجارت بین ۲ کشور حدود ۱۱ میلیون یورو در سال است گفت: در صورت رفع موانع، رسیدن به حجم ۳۰ میلیارد یورو در سال، کاملا قابل دستیابی است که در صورت فعال شدن این روند، دسترسی یکسره عراق به کشورهای همسایه ایران، اعم از قفقاز و آسیای میانه فراهم می‌شود.

وی زیرساخت‌ها در مرز شلمچه را مناسب توصیف و اظهار کرد: سال گذشته در این مرز مشکلاتی به لحاظ زیرساختی وجود داشت که باعث کند شدن تردد زائران شده بود ولی امسال با تلاش سایر دستگاه‌ها و همکاری دولت عراق زیرساخت‌های خوبی در این مرز ایجاد شد که روان شدن تردد زائران را به همراه داشت.

مخبر دزفولی افزود: با دستور رئیس جمهور اربعین سال گذشته آسیب شناسی و گره‌ها نیز رفع شد که در همین راستا، اقدامات خوبی توسط سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و راهداری صورت گرفت.

وی مردم را اولویت نخست ستاد اربعین کشور عنوان و بیان کرد: پیش از این عبور زائران از گذرگاه‌ها چند ساعت زمان می‌برد ولی امسال با ایجاد زیرساخت‌ها در عرض چند ثانیه زائران با سهولت از گذرگاه‌ها عبور می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با پیگیری های دیپلماسی بین‌ ایران و عراق در حوزه اربعین، فرآیندهای قانونی تردد زائران از مرزها نسبت به گدشته، تسهیل شده است.

مخبر دزفولی به زائران توصیه کرد که زمان را مدیریت کنند . همچنین توصیه می‌شود زائران در راه بازگشت نکات ایمنی را بیشتر مورد نظر قرار دهند و پس از استراحت مشغول رانندگی شوند.

احداث خط راه آهن شلمچه به بصره امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق در شلمچه آغاز شد.

این خط راه آهن به طول ۳۲ کیلومتر است که قرار است در مدت زمان کمتر از ۲ سال به بهره برداری برسد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

همسویی عبدالحمید با تروریست‌ها علیه رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان

 گروهک تروریستی جیش‌الظلم و عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان

پاسخ زاکانی به سوالی درباره پارک قیطریه

هیچ درختی در جریان احداث مساجد و مراکز در پارک ها قطع نمی شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.