سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / عمران‌خان در جنگ اوکراین اعلام بی‌طرفی کرد، از سوی آمریکا برکنار شد

عمران‌خان در جنگ اوکراین اعلام بی‌طرفی کرد، از سوی آمریکا برکنار شد

اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که به تازگی افشا شده است نشان می‌دهد، وزارت خارجه آمریکا به دلیل موضع «بی‌طرفی عمران» خان نخست‌وزیر وقت پاکستان در جنگ اوکراین، علیه او ورود کرده و باعث سرنگونی‌اش شده است.

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان این روزها به آنچه «دلیل فساد مالی» خوانده شده، در زندان به سر می برد. وی سال گذشته میلادی و در یک بدشانسی زمانی که پنجم اسفند ماه برای دیدار با پوتین به روسیه سفر کرده بود جنگ اوکراین آغاز شد و همین بهانه‌ای برای آمریکا شد تا فشارها برای عزل وی را کلید بزند. خود عمران خان نیز پیش از این در گفت‌وگو با «نیوزویک» گفته بود که توطئه علیه وی در زمانی که او در قدرت بود و به روسیه سفر کرد، آغاز شد. حالا وب سایت «اینترسپت» جزئیات جدیدی از پشت پرده این برکناری و نقش آمریکا در آن را فاش کرده است.

به گزارش ایرنا، رسانه اینترنتی اینترسپت در این خصوص با انتشار گزارشی نوشت، در دیداری که بین «اسد مجیدخان» سفیر پاکستان در واشنگتن با ۲ مقام وزارت امور خارجه آمریکا از جمله «دونالد لو» دستیار وزیر در امور جنوب و آسیای مرکزی برگزار شده، آنها از دولت پاکستان خواسته‌اند تا نخست وزیر سابق این کشور را به دلیل آنچه که بی‌طرفی در اوکراین خوانده شده، از سمتش برکنار کنند. این دیدار در طول ۱.۵ سال گذشته در پاکستان موضوع بررسی، جنجال و گمانه‌زنی بین حامیان عمران خان و مخالفان وی بوده است. براساس گزارش منتشر شده، یک‌ماه بعد از دیدار سفیر پاکستان با مقامات وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن، عمران خان با رای عدم اعتماد پارلمان از سمت خود برکنار شد. این رای از حمایت نظامیان پرقدرت این کشور هم برخوردار بود.

براساس سند فاش شده، وزارت امور خارجه آمریکا با سیاست هویج و چماق، وعده داده بود که در صورت برکناری عمران خان، روابط دوجانبه گرم‌تر خواهد شد و در غیر این صورت، واشنگتن برای انزوای اسلام آباد تلاش خواهد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت از نمازگزاران در تحصن های دانشجویی آمریکا

ويدئو/ بگذارید نماز بخوانند

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.