سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دستگیری عمران‌خان با لشکری از نیروهای نظامی و امنیتی

دستگیری عمران‌خان با لشکری از نیروهای نظامی و امنیتی

«عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان دیروز با حضور گسترده و انبوه نیروهای امنیتی این کشور در جریان حضور برای شرکت در یک جلسه دادگاه در اسلام‌آباد، بازداشت شد.

هواداران او به خیابان‌ها ریخته و با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.
سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و زورآزمایی چند ماهه بین عمران‌خان نخست‌وزیر سابق پاکستان و نیروهای امنیتی این کشور دیروز منابع محلی خبر دادند که خان در جریان حضور در یک جلسه دادگاه در اسلام‌آباد توسط نیروهای امنیتی محاصره و سپس بازداشت شده‌اند.

چند ماه است که پلیس به دنبال بازداشت این سیاستمدار بوده است. وی متهم است که اطلاعات مربوط به هدایای دریافتی را مخفی کرده و ‌اشیای قیمتی دولتی را فروخته است.

به گزارش رسانه‌های محلی، اعضای حزب «تحریک انصاف پاکستان» به رهبری عمران‌خان در جریان دستگیری وی با پلیس درگیر شدند و بنابر گزارش‌ها، تعدادی زخمی شده‌اند. برخی شهرهای دیگر پاکستان مثل کراچی نیز گزارش شده است که به دنبال انتشار خبر بازداشت عمران‌خان بین پلیس و طرفداران وی درگیری رخ داده است.

این حزب فیلمی منتشر کرده که مدعی است جمعیت زیادی از ماموران پلیس در لباس ضد شورش را نشان می‌دهد که عمران خان را تا یک خودرو که منتظر بردن اوست، همراهی می‌کنند.

وکیل «عمران خان» در ویدئویی که در توئیتر منتشر کرده، گفت او خارج از دادگاه عالی اسلام‌آباد بازداشت شده و در این روند به شدت مجروح شده است. «مسرت چیما» از مقام‌های حزب تحریک انصاف هم در ویدئویی در توئیتر مدعی شد آنها در حال شکنجه عمران‌خان هستند و او را می‌زنند.

گفته می‌شود نخست‌وزیر سابق پاکستان که با چند پرونده قضایی رو‌به‌روست، برای حضور در جلسه دادگاه عالی اسلام‌آباد به منظور بررسی اتهامات فساد مالی به محل دادگاه رسیده بود که بازداشت شده است.

به گزارش رویترز، دستیار عمران خان نیز گفته است او توسط ارتش بازداشت شده است.یک شاهد به رویترز گفت ‌اندکی بعد از گذشتن خان از در اصلی دادگاه عالی اسلام‌آباد، نیروهای شبه‌نظامی و خودروهای نظامی به دنبال او وارد شدند.

وی افزود: خودروهای زرهی راه ورودی را بستند و خان را تحت تدابیر شدید امنیتی بیرون بردند.

دکتر «اکبر نصیر خان» بازرس کل پلیس اسلام‌آباد نیز گفت عمران خان در ارتباط با اتهامات پرونده «القادر تراست» بازداشت شده و افزود وضعیت تحت کنترل است.

دیروز و پیش از دستگیری عمران خان پاکستان به وی هشدار داده بود از اتهام‌زنی خودداری کند.

او یکی از مقام‌های ارشد ارتش را به تلاش برای ترور خود متهم کرده بود.

ارتش پاکستان همچنین او را به کشاندن به دادگاه تهدید کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما

ای جوانان عجم جان من و جان شما

رئیسی: این دو سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

بازگشت رئیس جمهور از پاکستان و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.