سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش رسمی قیمت مرغ و تخم‌مرغ

افزایش رسمی قیمت مرغ و تخم‌مرغ

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی، افزایش قیمت‌های جدید مرغ و تخم‌مرغ را تایید کرد و به این ترتیب نرخ جدید این دو محصول، رسمی شد.
 مسعود امراللهی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه پیش‌تر ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ را کیلویی
۶۳ هزار تومان تعیین کرده بود، افزود: اکنون بالا رفتن قیمت نهاده‌ها و افزایش هزینه‌های تولید موجب شده برای آنکه تولیدکنندگان ضرر نکنند قیمت جدید تصویب شود. بر این اساس قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان کیلویی ۷۳ هزار تومان با ‌شرط ثابت بودن قیمت نهاده‌ها در طول یک سال تعیین شد.
مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل کاهش عرضه مرغ و افزایش قیمت در دو هفته گذشته، ادامه داد: از روز گذشته با همکاری تولیدکنندگان و مسئولان افزایش شیب تولید شروع شده و در یکی دو هفته‌ آینده قیمت مرغ به ثبات می‌رسد.
امراللهی درخصوص قیمت تخم‌مرغ نیز گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۵۶ هزار تومان تعیین شده است.
افزایش قیمت جوجه یک‌روزه
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت
جهاد کشاورزی گفت: نظر به تورم سالانه و هزینه‌های تبعی تولید‌کننده؛ هزینه‌های جاری و تولید در سلسله نشست‌های کارشناسی با حضور انجمن‌های مرغ تخم‌گذار، جوجه یک‌روزه و مرغ گوشتی در کارگروه تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و یافته‌های نهایی با نظر کارشناسان نخبه و عوامل تولید منجر به کشف قیمت نهایی برای سال ۱۴۰۲ شد.
وی افزود: براساس تصمیم کارشناسی، قیمت جوجه یک‌روزه از
۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان با توجه به متغیرهای کیفی تعیین شد. تولیدکنندگان در صورت مواجهه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، لازم است برای بررسی و در صورت لزوم رسیدگی و تعزیر فروشگاه، فاکتور کالا را به واحد بازرسی و نظارت استان و شهرستان ارائه کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت
جهاد کشاورزی قیمت جدید مرغ گرم را کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: براساس سیاست دولت مبنی بر تثبیت قیمت نهاده‌ها با تولیدکنندگان توافق شد قیمت مصوب تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۳ ثابت باقی بماند و در صورت تغییر قیمت جهانی نهاده بالاتر یا پایین‌تر از هفت درصد، در قیمت مصوب تجدیدنظر شود.
وی با ‌اشاره به اصلاح قیمت تخم‌مرغ افزود: براساس توافق صورت گرفته با انجمن مربوطه، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت مصرف‌کننده ۵۶ هزار تومان برای سال ۱۴۰۲ تعیین شد. با این حساب قیمت ‌شانه استاندارد یک کیلو و ۸۰۰ گرمی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته ملاک فروش تخم‌مرغ، وزن محصول است و فروشندگان باید آن را رعایت کنند.
گفتنی است که افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ، دو بار از سوی برخی اتحادیه‌های مرغداری اعلام و هر دو بار از سوی وزارت جهاد کشاورزی تکذیب شد اما اکنون همان قیمت‌ها از سوی وزارت جهادکشاورزی تایید شده است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جایزه صلح نوبل سفیده تخم‌مرغ است!

نتانیاهو ، اصلاح‌طلبان و نرگس محمدی، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، رئيس جبهه اصلاحات

غذا دادن به حیوانات

ويدئو/ تخم مرغ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.