سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اعطای پاداش به همه مشترکانی که کمتر از پارسال برق مصرف کنند

اعطای پاداش به همه مشترکانی که کمتر از پارسال برق مصرف کنند

وزیر نیرو خبر خوش داد

اعطای پاداش به همه مشترکانی که کمتر از پارسال برق مصرف کنند

 وزیر نیرو گفت: بر اساس طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در تابستان امسال، همه مشترکانی که کمتر از پارسال برق مصرف کنند مشمول پاداش خوش‌مصرفی می‌شوند.

علی‌اکبر محرابیان که چند روز پیش وعده یک خبر خوب را داد، دیروز در نشستی خبری با بیان اینکه در سال پیش رو این طرح به صورت سراسری اجرایی می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته تنها به مشترکانی که زیر الگو مصرف داشتند پاداش تعلق می‌گرفت اما امسال همه مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی می‌شوند. به گونه‌ای که هر مشترکی در میزان مصرف خود نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد مشمول طرح پاداش صرفه‌جویی خواهد شد.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که مبلغ پاداش را تا ۲۰ برابر افزایش داده‌ایم اظهار کرد: تقریبا به طور متوسط قیمت فروش برق ۱۰۰ تومان است که در مناطق گرمسیری یک‌چهارم این قیمت محاسبه می‌شود و پاداش صرفه‌جویی تا دو هزار تومان به ازای هر مترمکعب پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که مبلغ پاداش را تا ۲۰ برابر افزایش داده‌ایم اظهار کرد: تقریبا به طور متوسط قیمت فروش برق ۱۰۰ تومان است که در مناطق گرمسیری یک‌چهارم این قیمت محاسبه می‌شود و پاداش صرفه‌جویی تا دو هزار تومان به ازای هر مترمکعب پیش‌بینی شده است.

محرابیان با بیان این‌که در صرفه‌جویی که اتفاق می‌افتد می‌توانیم پاداش‌های قابل توجهی را به مشترکان بدهیم، ادامه داد: سال گذشته ۴۰ درصد مشترکان پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند که معادل 1350 میلیارد تومان بود.

وزیر نیرو با بیان این‌که هشت میلیون مشترک یا برق رایگان دریافت کرده‌اند یا بستانکار شده‌اند، اظهار کرد: طرحی که برای تابستان امسال اجرایی خواهیم بسیار گسترده‌تر است و از ابتدای خردادماه استارت آن زده می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و پیش‌بینی شده همه مشترکان که شامل ۳۱ میلیون مشترک می‌شود مشمول این طرح شوند.

محرابیان با ‌اشاره به الگوی مصرف در مناطق عادی ادامه داد: الگوی مصرف در این مناطق ۳۰۰ کیلووات ساعت است و اگر مشترکی زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف کند به ازای هر کیلووات دو هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد و اگر مشترکی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان و در پله‌های بعدی یک هزار تومان و ۵۰۰ تومان پاداش خوش مصرفی از وزارت نیرو اخذ می‌کند.

او با ‌اشاره به راهکارهای کاهش مصرف برق اظهار کرد: اگر مشترکی که در سال گذشته کولر گازی را با دور تند استفاده می‌کرده ‌امسال از دور کند استفاده کند به ازای هر ماه ۱۵۰ هزار تومان پاداش می‌گیرد و طبیعتا این پاداش می‌تواند انگیزه مناسبی برای صرفه‌جویی باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: در مناطق گرمسیری نیز بعضا در هر خانه سه کولر یا چهار کولر گازی مصرف می‌شود که اگر تنها یک کولر خاموش شود مشترک یک میلیون تومان مبلغ صرفه‌جویی دریافت خواهد کرد.

محرابیان با بیان اینکه الگوی مصرف در مناطق گرمسیری سه هزار کیلووات ساعت است، افزود: اگر در این مناطق نسبت به سال گذشته یک کولر خاموش شود یک میلیون تومان و اگر دو کولر خاموش شود یک میلیون و 500 هزار تومان پاداش به مشترک داده خواهد شد.

او تصریح کرد: طرح پاداش سراسری مشترکان می‌تواند یک هزار میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی درپی داشته باشد و همه مردم از این پاداش استفاده کنند و برق پایدار نیز تامین شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وزیر نیرو: تاکنون به 3000 روستا در دولت سیزدهم آبرسانی شده است

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو

آغاز طرح پاداش صرفه‌جویی برق از ساعت 24 امشب/ مشترکان خانگی می‌توانند بیش‌تر از رقم یارانه نقدی پاداش بگیرند

وزیر نیرو با اشاره به جزئیات تأمین برق شهرک‌های صنعتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.