سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / در دولت سیزدهم اتفاق افتاد؛ پروژه فاضلاب اهواز و کارون پس از ۲۸ سال به بهره‌برداری رسید/ وقتی رییسی کم‌کاری سه رییس‌جمهور قبلی را جبران می‌کند!

در دولت سیزدهم اتفاق افتاد؛ پروژه فاضلاب اهواز و کارون پس از ۲۸ سال به بهره‌برداری رسید/ وقتی رییسی کم‌کاری سه رییس‌جمهور قبلی را جبران می‌کند!

شروع پروژه‌های مختلف در بسیاری از کلان شهرها و رها شدن آن‌ها توسط مسئولین معظلی بوده که برخلاف وعده‌های مسئولین تلقی شده و کامی تلخ را برای مردم به‌همراه داشته است. پروژه فاضلاب اهواز و کارون نیز از همان پروژه‌هایی‌ست که تنها کلنگ پروژه زده شده و سپس توسط مسئولین ذی‌ربط به باد فراموشی سپرده شده است.
  فراموشی مسئولین از دستورات و وعده‌های خود معضلی بوده که در طی سال‌های گذشته، کشور با آن مواجه بوده است اما  این فراموشی‌ها ادامه‌دار نبود و با روی کار آمدن دولت سیزدهم ورق این ناتمامی‌ها برگشت؛ به‌طوریکه پیگیری‌های شخص رئیس‌جمهور و ارتباطاتی که طی سفرهای استانی با مردم گرفته شد، تسلی خاطر را برای مردم این استان‌ها به‌همراه داشت.
نگاهی به یک پروژه چند ساله
پروژه فاضلاب اهواز و کارون از پروژه‌هایی بوده که اهمیت بالایی داشته اما حدود ۳۰ سال به آن توجه نشده است. این طرح که به‌منظور احداث فاضلاب‌های این شهر در سال ۱۳۷۲ شروع شده بود تا سال ۱۴۰۰ تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده و برخلاف نفع عمومی موجب ایجاد چاله‌ها و کنده‌کاری‌های بسیاری بر جای جای این شهر شده بود؛ به‌طوری که نه تنها خطرات مالی را برای بازاریان به‌همراه داشت، بلکه عبور و مرور مردم را نیز با مشکل مواجه کرده و در برخی موارد حتی ضرر مالی به آن‌ها متحمل می‌کرد.

گزارش مقایسه‌ای از پیشرفت این پروژه نشان می‌دهد که این طرح در طی ۲۸ سال طول عمر خود ۳۱ درصد پیشرفت داشته و این در حالی بوده که با اقدامات روبه‌جلوی دولت سیزدهم این میزان پیشرفت در طول سال ۱۴۰۱ تنها ۲۴ درصد رشد داشته است؛ فلذا این آمار نشان‌دهنده روند کند و فرسایشی این پروژه توسط دولت‌های سابق است.
همچنین برای اجرای این پروژه مهم استانی در طی ۲۸ سال مجموعا ۱۲ کارگاه اجرای پروژه تشکیل شده در صورتی که در طول سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۱۵۰ کارگاه اجرایی برای این طرح مغفول تشکیل شده است که نشان از اهتمام ویژه دولت به مسائل مردم دارد.
مقایسه‌های عملکردی دولت‌ها نشان می‌دهد که مشکلات داخلی مربوط به داخل بوده و ربطی به خارج از کشور ندارند و در صورت خواستن حل مشکلات و اجرای پروژه‌های عمرانی در استان‌های مختلف، تنها خواست رئیس‌جمهور کافی بوده و هیچ مانع‌تراشی برای آن وجود ندارد؛ مگر اینکه دغدغه‌ی حل مشکلات مردم به کاسه لیسی غرب گره بخورد.
خوزستان؛ استان مغفول از انقلاب تاکنون
نهایت توجه مسئولین در دولت‌های گذشته ذکر مشکلات مردم این استان و در آخر شروع یک پروژه نمادین بوده که نه تنها مشکلی را برای مردم رفع نکرده بلکه برایشان مشکل‌ساز نیز شده است. با این وجود با سر کار آمدن دولت سیزدهم، توجه خاصی به پروژه‌های بر زمین مانده این استان شد؛ به‌طوریکه امروز مردم شاهد پیشرفت بسیاری از ابر پروژه‌ها و احداث بسیاری از آن‌ها هستند.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با سفر اخیر خود به خوزستان، بار دیگر از پروژه فاضلاب اهواز و کارون نیز دیدن کرده و با مسئولین این پروژه به بیان گفت‌وگو پرداخت. در طی این دیدار، مدیران پروژه از روند این پروژه و میزان پیشرفت آن توضیحاتی را دادند.
پروژه فاضلاب اهواز و کارون با  در حال احداث است.
رئیس‌جمهور همچنین در جریان این بازدید با تعدادی از کارگران این طرح به گفت‌وگو پرداخت و بی‌واسطه با آن‌ها سخن گفت.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.