سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تلگرام در برزیل به قوانین تن نداد حذف شد

تلگرام در برزیل به قوانین تن نداد حذف شد

دادگاهی در برزیل پس از آنکه شرکت تلگرام داده‌های مورد نظر مقامات برزیلی درباره فعالیت حامیان افکار نئونازی در این شبکه را ارائه نکرد، دستور داد فعالیت پیام رسان تلگرام در سراسر این کشور تعلیق شود.
بسیاری از کشورها در شرق و غرب عالم درست مثل فضای حقیقی، قوانین سفت و سختی را برای فعالیت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وضع کرده‌اند و این شبکه‌ها در صورت تن ندادن به این قوانین با جریمه‌ها و مجازات‌های سنگینی روبه رو می‌شوند.
به عنوان مثال اروپا و آمریکا طی هفته‌های گذشته فعالیت شبکه اجتماعی«تیک تاک» را به شدت محدود کرده و از مسئولان آن بازجویی کرده و آنها را به محکمه کشیده‌اند.
این در حالی است که تیک‌تاک می‌گوید تن به همه قوانین داخلی آمریکا داده و بسیاری از سرورهایش هم در آمریکا قرار دارند. بر اساس گزارش‌ها دولت برزیل نیز پس از این که تلگرام به قوانین داخلی این کشور تن نداد فعالیت این پیام رسان در سراسر برزیل را تعلیق کرد.
در این باره به نقل از «اینسایدر» نوشته، «فلاویو دینو» وزیر دادگستری برزیل می‌گوید در چارچوب تحقیقات در مورد فعالیت نئونازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، دادگاه برزیل تلگرام را به دلیل «عدم پیروی از قوانین» به پرداخت روزانه یک میلیون رئال (حدود ۱۹۸ هزار دلار) جریمه و دستور «تعلیق موقت فعالیت‌های» این رسانه را صادر کرد. مقامات برزیل حملات اخیر در این کشور را به گروه‌های فعال در تلگرام مرتبط دانسته و از این شرکت خواسته‌اند اطلاعات لازم درخصوص اعضای گروه‌ها و مدیران آنها را ارائه دهد.
بر اساس این گزارش دادگاه عالی برزیل دو سال پیش در پاسخ به درخواست‌های مکرر پلیس این کشور مبنی بر پرهیز از همکاری مقامات برزیلی با تلگرام، دستور فیلتر این پیام‌رسان را صادر کرده بود. پخش گزارشی در برنامه «فنتستیکو» تلویزیون برزیل نشان داد که تلگرام برای تبلیغ سخنان نفرت‌انگیز، قاچاق مواد مخدر، تجارت پول‌های تقلبی، تبلیغات نازی‌ها و فروش گواهی‌های واکسیناسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پیش از این، تلگرام به تصمیمات دادگاه برزیل برای مسدود کردن نمایه‌هایی که به عنوان انتشاردهندگان اطلاعات نادرست به آن‌ها ‌اشاره شده، پاسخ نداده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از برزیل تا ایران، روایت بانوی مسلمان برزیلی از محجبه شدن‌اش + فیلم

بانوی تازه‌مسلمان برزیلی حجاب را نشانه مسلمان بودن می‌داند و می‌گوید: حجاب پرچم دین اسلام …

پرونده‌‌سازی قطور برای عمران‌خان نخست‌وزیر سابق پاکستان از اتهام قتل تبرئه شد

عمران‌خان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.