سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اظهارات تعجب برانگیز اسحاق جهانگیری؛ ابوعطا خواندن مسببان وضع موجود/ چگونه وزیر دولتی شدید که سابقه رئیس جمهورش، «ریاست کتابخانه ملی» بود؟

اظهارات تعجب برانگیز اسحاق جهانگیری؛ ابوعطا خواندن مسببان وضع موجود/ چگونه وزیر دولتی شدید که سابقه رئیس جمهورش، «ریاست کتابخانه ملی» بود؟

اسحاق جهانگیری و دولتمردان سابق که عامل اصلی ویرانی کشور در دهه نود هستند پاسخگوی فجایعی باشند که رقم زدند، نه اینکه دست به تخریب دولتی بزنند که حتی به نیمه کار خود نیز نرسیده است!

پس از دست‌و‌پا زدن‌های حقارت‌آمیز «شبکه خبرنگاران برجامی»، در روزهای اخیر دولتمردان سابق نیز بعد از یک دوره غیبت طولانی یکی پس از دیگری زبان باز کرده و با حمله به دولت و شخص رییس جمهور در حال سم‌پاشی علیه دولت سیزدهم در افکار عمومی هستند.

 

در آخرین مورد اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، با کمال وقاحت و بی‌شرمی گفته است که «در چهل سالگی جمهوری اسلامی، رییس جمهوری انتخاب کرده‌ایم که یک روز کار اجرایی نکرده است».

 

این سخنان اسحاق جهانگیری درحالی‌ست که در چهل سال اخیر دو دولت با گرایش سیاسی مطلوب وی بر سر کار آمده‌اند که در هر دوی آن‌ها جهانگیری حضور داشته است؛ یکی دولت اصلاحات به ریاست محمد خاتمی و دیگری دولت اعتدال به ریاست حسن روحانی.

 

سوابق اجرایی روحانی و خاتمی قبل از تصدی پست ریاست جمهوری چه بوده است؟

خاتمی درحالی با سوابق «نمایندگی مجلس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱»، «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۱۰ سال از ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۱» و «ریاست کتابخانه ملی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶» به سمت ریاست جمهوری رسید که به اندازه سرسوزنی در کار اجرایی سررشته نداشت. جالب اینجاست که آخرین سمت خاتمی که پس از آن ریاست جمهوری را عهده‌دار شد فعالیت در کتابخانه ملی بود! حتی تصور اینکه فردی از کتابخانه ملی مستقیم راهی پاستور شود غیرممکن است چه برسد که واقعا همچین اتفاقی افتاده است!

از طرفی دیگر سوابق حسن روحانی نیز تفاوت چندانی با محمد خاتمی نداشته است. حسن روحانی با سوابق «۵ دوره نمایندگی مجلس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۹» و «دبیری شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴» و «ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶» سکان قوه مجریه را به دست گرفت.

 

حال از اسحاق جهانگیری باید پرسید که مدیریت جلسات «شورای عالی امنیت ملی» با دستور کار مشخص سابقه اجرایی محسوب می‌شود‌ یا فشار دادن دکمه موافق یا مخالف در مجلس؟!

 

سوابق اجرایی رییس‌ جمهور چیست؟ آیت‌الله رئیسی تا قبل از تصدی پست ریاست‌ جمهوری سوابقی همچون «معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان بازرسی کل کشور از سال ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۸۳»، «معاون اول رئیس قوه قضاییه از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳»، «نماینده مجلس خبرگان رهبری از سال ۱۳۸۵»، «دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت از سال ۱۳۹۱»، «دادستانی کل کشور از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵»، «تولیت آستان قدس رضوی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸»، «عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۹۶» و «ریاست قوه قضاییه از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰» در کارنامه خود داشته است.

 

با همین مقایسه اجمالی سوابق سه رئیس‌ دولت‌های اصلاحات، اعتدال و سیزدهم مشخص می‌شود که تنها «تولیت آستان قدس رضوی» با سطح گسترده‌ای از مسئولیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به تنهایی از کل سوابق اجرایی دو رئیس‌جمهور محبوب جهانگیری در پیش از تصدی پست ریاست‌جمهوری بیشتر است!

 

بنابراین بهتر است اسحاق جهانگیری و دولتمردان سابق که عامل اصلی ویرانی کشور در دهه نود هستند پاسخگوی فجایعی باشند که رقم زدند، نه اینکه دست به تخریب دولتی بزنند که حتی به نیمه کار خود نیز نرسیده است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آقای جهانگیری! نامه اعتراض به خاتمی را حاج قاسم نوشت

اسحاق جهانگیری معاون روحانی

طنز/ نخور، حرومه!

دولت سابق و فاجعه برجام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.