سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / صوت منتشرنشده از شهید همت بعد از 39 سال از شهادتش/ چرا مردم به جبهه رفتند؟

صوت منتشرنشده از شهید همت بعد از 39 سال از شهادتش/ چرا مردم به جبهه رفتند؟

فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) با اشاره به چرایی حضور رزمندگان در جبهه گفت: به عشق این انقلاب و آن دگرگونی درونی و آن زنده شدن اسلام در درون انسان‌ها در مملکت ایران، سبب شده که این‌ انسان‌ها زیر و رو بشوند بیایند بجنگند.

 روز (سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه) سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام شهید محمدابراهیم همت، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)  است. خبرگزاری فارس به مناسبت سی‌ و نهمین سالروز شهادت سردار خیبر این صوت تاریخی را منتشر می‌کند:

صوتی که می‌شنوید جلسه توجیهی شهید محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) با فرمانده تیپ ابوذر لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) و فرمانده گردان‌ها و مسؤولان  عملیات مسلم بن عقیل

 ..

.

چرا مردم راهی جبهه شدند؟

برادرها! به عشق این انقلاب و اسلام و آن شور و آن دگرگونی درونی و آن زنده شدن اسلام در درون انسان‌ها در مملکت ایران، سبب شده که این‌ انسان‌ها زیر و رو بشوند بیایند بجنگند، از کشته شدن نترسند، از زن و بچه و پول و سرمایه و قدرت و مکنت و مقام و ریاست و جاه و همه چیز بگذرند.

انسان تا از خودش نگذرد به خدا نمی‌رسد

بیایند لله و محض رضای خدا جان خودشان را در طبق اخلاص بگذارند و به خدا بگویند «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ»؛ خداوند مشتری جان‌هاست و مال‌هایشان. «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ» اینها را می‌گیرد، «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» می‌گیرد و به ازایش چه می‌دهد؟

بهشت را؛ یعنی خدا خریدار است، می‌گیرد و بهشت می‌دهد. جان می‌گیرد، مال می‌گیرد، توان می‌خواهد، استقامت می‌خواهد، شهامت می‌خواهد، شجاعت می‌خواهد، ایثار می‌خواهد، جهاد فی سبیل الله می‌خواهد، ازخودگذشتگی می‌خواهد و اینها را خدا می‌خواهد و انسان تا از خودش نگذرد به خدا نمی‌رسد.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

 شهید ابراهیم همت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین، شاخص‌ترین و در عین حال مظلوم‌ترین فرماندهان دفاع مقدس شناخته می‌شود.

مردی مخلص و بدون ادعا که از زمان تأسیس لشکر ۲۷ در این واحد حضور داشت و وجودش عامل مهمی برای قوت قلب و بالا رفتن روحیه رزمندگان لشکر بود. حاج ابراهیم همت، مرد بزرگی بود که در عملیات خیبر در اوج مظلومیت و غربت در ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

پیکر او در شهرضای اصفهان آرام گرفته است. همچنین سنگ مزاری به عنوان یادبود ایشان در بهشت زهرای تهران نصب شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

«فرمانده بدون مرز»؛ روایاتی از سردار شهیدمحمدهادی حاج رحیمی

شهیدمدافع حرم سردار محمدهادی حاج رحیمی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانى

بصیرت مادران محور مقاومت

ويدئو/دعای رزمنده های دفاع مقدس را طلب کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.