سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مدیر معنوی راهبه‌های اسلوونی متهم ردیف اول آزار جنسی ده‌ها راهبه

مدیر معنوی راهبه‌های اسلوونی متهم ردیف اول آزار جنسی ده‌ها راهبه

کشیش یسوعی، مدیر معنوی جامعه راهبه‌ها، به جرم آزار جنسی ده‌ها راهبه و غیر راهبه تحت پیگرد قرار گرفته است.
واتیکان اعتراف کرده اتهامات سوء استفاده جنسی، روانی و معنوی علیه یکی از اعضای برجسته کلیسای کاتولیک بسیار معتبر است و محدودیت‌ها علیه او تشدید شده است. واتیکان این را هم گفته که قصد دارد آنچه را که «رویه داخلی» نامیده می‌شود علیه کشیش، «مارکو ایوان روپنیک»، هنرمند مشهور موضوعات مذهبی آغاز کند. حدود 25 راهبه سابق و زنان دیگر، روپنیک 69 ساله را متهم به آزار و اذیت کرده‌اند. بخشی از این اتهامات مربوط به حدود 30 سال پیش است که این کشیش یسوعی مدیر معنوی جامعه راهبه‌ها در زادگاهش اسلوونی بوده و بخشی نیز مربوط به زمانی است که او به رم رفته بود تا حرفه خود را به عنوان یک هنرمند دنبال کند.
ناظر این پرونده گفته به دلیل کثرت اتهامات و اینکه برخی قربانیان اصلاً یکدیگر را نمی‌شناختند و با هم ارتباط نداشتند، به شدت معتبر است. به گزارش شفقنا از رویترز، برخی از زنان قربانی به رسانه‌های ایتالیایی گفته‌اند که روپنیکِ کاریزماتیک از موقعیت خود به عنوان مدیر معنوی برای وادار کردن آنها به داشتن رابطه جنسی با او استفاده کرده است. یکی از راهبه‌های سابق گفته که چگونه از کنترل روانی او برای وادار کردنش به اعمال جنسی استفاده کرد و از «پرخاشگری ظالمانه روانی، عاطفی و معنوی» برای
«ویران کردن» او استفاده کرد.
گفتنی است، ماه گذشته بود که کمیسیون مستقلی در پرتغال اعلام کرد مقامات کلیسای کاتولیک در پرتغال از سال ۱۹۵۰ تاکنون نزدیک به ۵ هزار کودک را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌ا‌ند. البته موارد رسوایی خلاصه در این جنایات تازه مکشوف شده نیست، می‌توان به این فهرست سیاه نمونه‌های زیاد دیگری را اضافه کرد.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.