سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / «تسبیحات حضرت زهرا» بر روی لب‌های مردم پاکستان

«تسبیحات حضرت زهرا» بر روی لب‌های مردم پاکستان

مهدی رسولی مداح سرشناس کشورمان برای مداحی در مراسم جشن میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) و همچنین وفات حضرت زینب (س) راهی پاکستان شدو مردم در شهرهای مختلف این کشور به استقبال وی رفتند.

: مهدی رسولی مداح سرشناس کشورمان برای مداحی در مراسم جشن میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) و همچنین وفات حضرت زینب (س) راهی پاکستان شد. رسولی به محض ورود مورد استقبال نمایندگان علامه سیدجواد نقوی رهبر شیعیان پاکستان قرار گرفت.

 نکته جالب در این استقبال شعارهای استکبارستیزی پاکستانی‌ها مانند «مرده باد آمریکا»، «مرده با اسرائیل» و «مرده باد دشمنان» بود.

استقبال پاکستانی‌ها از مهدی رسولی

جشن میلاد حضرت امیرالمونین علی علیه السلام در لاهور

همزمان با سیزدهم رجب میلاد باسعادت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام جشن باشکوهی با حضور رهبران مذاهب اسلامی، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی پاکستان به میزبانی حوزه علمیه «عروه الوثقی» در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب به عنوان قلب فرهنگی پاکستان منعقد گردید.

«مهدی رسولی» مداح سرشناس کشورمان بنا بر دعوت حوزه علمیه عروه الوثقی با سفر به شهر لاهور پاکستان در اجتماع عظیم عاشقان علوی اعم از شیعه و اهل تسنن حضور یافت و در رثای وصی پیامبر و امیرالمومنین امام علی علیه السلام مولودی‌خوانی کرد.

«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان، «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور و حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جواد نقوی» رئیس حوزه علمیه عروه الوثقی نیز جمعی از شخصیت‌های برجسته پاکستانی در این اجتماع باشکوه شرکت کردند.

مسلمانان پاکستانی در این اجتماع باشکوه که عنوان آن “وحدت و تفرقه در نگاه امام علی” بود با فریادهای انقلابی «لبیک یا حیدر» و «لبیک یا خامنه‌ای» از مولودی‌خوانی مهدی رسولی به صورت پرشور استقبال کردند.

شرکت‌کنندگان درخواست بسیاری از مهدی رسولی داشتند که شعر معروف خود «تسبیحات حضرت زهرا (س)» را بخواند که او نیز آن را به زبان فارسی خواند و جمعیت حاضر نیز تمام این مداحی را با او همراهی کردند و اشعار را خواندند.

سخنرانان در این مراسم شامل شخصیت‌های برجسته اهل تسنن و شیعه پاکستان بر پیروی از سیره علوی برای غلبه برچالش‌های مشترک و حرکت در مسیر یکپارچگی جهان اسلام تاکید کردند.

خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان نیز طی سخنانی گفت: اجتماع وحدت آفرین امروز بیانگر عزم مشترک عاشقان علوی و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در دفاع از ارزش‌های اسلامی و هوشیاری در برابر توطئه دشمنان وحدت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جواد نقوی» رئیس حوزه علمیه جامعه عروه الوثقی با قدردانی از حضور مداح سرشناس ایرانی و تاکید بر محبت و ارادت قلبی مردم پاکستان نسبت به همسایه دوست و برادر خود جمهوری اسلامی ایران، گفت: راه کمال و هدایت بشریت در گروی پیروی از فرامین الهی است و پروردگار جهان اهل بیت علیهم السلام را وسیله‌ای برای ارتباط بین بنده و مخلوق قرار داده است.

مراسم سوگواری حضرت زینب (س) در اسلام آباد

در این مراسم که در مرکز اسلامی الصادق (ع) برگزار شد برخی از مداحان مشهور پاکستان از شهرهای کراچی و لاهور نیز دعوت‌ شده بودند.

مداحان کشورمان در میان شیعیان پاکستان بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، برای همین اهالی شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی حتی از شهرستان‌های اطراف پایتخت پاکستان برای حضور در این مراسم همگی راهی اسلام‌آباد شده بودند.

جمعیت حاضر برای عزاداری حضرت زینب سلام الله علیها در مرکز اسلامی الصادق (ع)، بیش از زمان‌های دیگری بود.

عزاداران پاکستانی با مداحی‌ رسولی در این مراسم سینه‌زنی پرشوری داشتند و جمعیت حاضر در سوگ شهادت زهرای ثانی اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود زدند.

مهدی رسولی مداح سرشناس کشورمان دهه سوم محرم امسال نیز به دعوت مرکز اسلامی مسکو به روسیه سفر کرد و در شهرهای مختلف این کشور مرثیه‌خوانی کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمحضر امام صادق (علیه السلام)_دو ویژگی حضرت عباس علیه السلام

حضرت عباس علیه‌السلام

توصیف ژنرال پاکستانی درباره ایران

ایران قوی در تلویزیون پاکستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.