سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون /  نگاهی به پلن B ایران؛معادله موشک‌ها و برجام

 نگاهی به پلن B ایران؛معادله موشک‌ها و برجام

بارها گفته ایم دیگر آمریکا هژمون و ابرقدرت نیست و تنها گزینه ای که روی میز دارد گزینه التماس است و بس

ایران هم برای خودش پلن‌های مختلفی دارد؛ پلن B امریکا و غرب با کمک کشورهای غربی، آشوب و بلوا در ایران بود اما این طرح چند میلیارد دلاری که چند سال وقت صرف تدارک آن شده بود سوخت شد و هیچ نتیجه‌ای جز عمیق‌تر شدن شکاف‌ها و مشخص شدن چهره کریه و حقیقی غرب، به ویژه کشورهای اروپایی برای ایران نداشت.امریکایی‌ها هر چند تلاش کردند تا پای خود را از این بازی به نوعی بیرون بکشند، اما از همان ابتدا به آن‌ها پیغام داده شد که این آشوب به شکل کامل از واشنگتن مدیریت می‌شود هر چند طراحان آن صهیونیست‌ها هستند، در لندن اجرا می‌شود، سعودی پولش را می‌دهد و کشورهای اروپایی پادویی می‌کنند.

آنچه در طول ماه‌های مهر، آبان و آذر در حوزه نبردهای امنیتی و اطلاعاتی روی داد را بعدها به شکل داستان‌های عجیب خواهند نوشت اما به هر میزان که امریکا دل به آشوب‌ها در ایران بسته بود، بسته‌های سفارشی موشک‌ها در برابر دیدگان طرف امریکایی راهی روسیه می‌شد تا بدانند که هزینه مداخله در ایران بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنند. در نیمه دوم آذرماه سیل پیغام‌ها دوباره راهی تهران شد، فرصت جام جهانی قطر داشت از کف می‌رفت و فقط کف روی آب در کفِ دست دشمنان ایران مانده بود؛ به همین دلیل دوباره به سراغ مذاکره آمدند.

برخلاف ادعای طرف امریکایی، هیچ وقت تماس‌ها قطع نشد؛ در 75 روز از پاییز، هر 10 روز یک بار امریکایی‌ها پیغام می‌دادند که اگر از ارسال تجهیزات به روسیه خودداری کنید و برجام را به همان شکلی که ما می‌گوییم امضا کنید، به پایان درگیری‌ها در ایران کمک خواهیم کرد!! اما هفت بار پیغام هیچ پاسخی نگرفت، و از نیمه دوم آذرماه محتوای پیام‌ها متفاوت شد. صهیونیست‌ها به طرف امریکایی اطلاع دادند که محموله‌های موشک به روسیه رسیده و آماده استفاده است و ایران استفاده از آن‌ها را مشروط کرده که تا زمانی که اجازه ندادیم، شلیک نکنید و این عاملی بود که قطری‌ها را راهی تهران کرد.

ایران درخواست کرد فعلا شلیک نکنید تا یک بار دیگر فرصتی داده شود. ایران همچنین برای اولین بار گفته که پنجره مذاکرات برای همیشه باز نمی‌ماند و همه می‌دانند منظور از این صحبت چیست و چرا ایران چنین حرفی زده است. غرب به خوبی می‌داند که ایران در حوزه هسته‌ای برای تولید بیش از 4 بمب اورانیوم غنی‌شده 60درصدی دارد؛ همه زیرساخت‌ها را هم دارد و فقط منتظر دستور هستند، ایران به خوبی می‌داند شکست غرب در اوکراین آن‌ها را به دادن امتیازاتی مجبور خواهد کرد که در خواب هم نمی‌دیدند بنابراین صبرش زیاد است. حالا باید منتظر ماند و دید که بازی به کدام سمت می‌رود، آیا رئیس جمهور امریکا تن به پذیرش حقیقت خواهد داد؟

شاید برخی بگویند ایران که به روسیه موشک فروخته، چرا باید در توافق با غرب آن را زیر پا بگذارد! واضح است که روس‌ها بیش از ما مشتاق امضای توافق هستند. روسیه‌ای که تحریم شده می‌تواند از دروازه ایرانی که دیگر تحریم نیست روابط اقتصادی‌اش را ادامه دهد و این مساله می‌تواند به این کشور کمک کند که خودش موشک‌هایی شبیه موشک‌هایی که در ایران ساخته می‌شود را بسازد، کما اینکه خط تولید پهپادهای روسی که بسیار شبیه به پهپادهای شاهد ایرانی هستند راه‌اندازی شده و به زودی تعدادی از آن‌ها عملیاتی خواهند شد.

امریکا و انگلیس به عنوان طراحان فتنه‌های جهانی حالا بر سر دوراهی گیر کرده‌اند؛ صبر راهبردی ایران دارد نتیجه می‌دهد و فشارهای اقتصادی این روزها بر کشور و خیانت‌های صورت گرفته در داخل توسط بازمانده‌های لیبرال‌های حاکم بر بازار و اقتصاد کشور به همین دلیل است. آن‌ها یا باید بپذیرند که موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به صورت انبوه‌ بر سر عناصر ناتو در اوکراین فرود آیند و شکست سریع‌تر را به چشم ببینند و در کنارش شاهد افزایش سطح اورانیوم غنی‌شده در ایران باشند یا اینکه تحریم‌ها را برداشته، برجامِ مدنظرِ ایران را امضا کنند و به صورت خلاصه تن به خواسته‌های ایران بدهند.

حالا هر کسی می‌خواهد بنویسد اروپا سرد است یا آلمان گرم‌ترین شب سال نو را در تاریخ خود پشت سر گذاشت، هر کسی می‌خواهد بنویسد که روسیه شکست می‌خورد، هر کسی می‌خواهد بنویسد که …. حقیقت همین است که اینجا نوشتم؛ چیزی بیش از این نیست. امریکایی‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه به خواسته ایران تن دهند. بایدن البته می‌داند بهترین حربه برای کنترل نخست‌وزیر جاهل رژیم صهیونیستی براینکه دسته‌گل به آب ندهد، نهایی کردن برجام است. وضعیت بسیار بهتر و آینده بسیار روشن‌تر از آن چیزی است که عده‌ای با خیال تاریک خود ترسیم می‌کنند.!!!؟؟

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.