سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جشنواره بین المللی هنر‌های قرآنی در مالزی

جشنواره بین المللی هنر‌های قرآنی در مالزی

جشنواره بین المللی هنر‌های قرآنی در مالزی

از کوالالامپور، جشنواره و نمایشگاه بین المللی هنر‌های قرآنی با حضور برخی کشور‌های اسلامی در مالزی برپا شد.

جشنواره و نمایشگاه بین المللی هنر‌های قرآنی با مشارکت ویژه هنرمندان خوشنویش، قلم زن، طراح و تذهیب کار کشورمان در مرکز چاپ و نشر قرآن کریم (بنیاد رستو) واقع در پوتراجایا، برای بازدید مردم بویژه خانواده‌ها و کودکان دائر است.

ده‌ها غرفه با حضور کشور‌های ترکیه، عراق، عربستان، مالزی و مشارکت ویژه و فعال هنرمندان کشورمان با هدف معرفی آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های نوین قرآنی در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در این نمایشگاه بین المللی، انواع محصولات هنری و آثار فاخر قرآنی را عرضه کرده اند.

رونمایی از بزرگ‌ترین نسخه قرآن کریم، ارائه محصولات بنیاد چاپ و نشر قرآن مالزی همچون انواع نسخ نفیس و دیجیتالی کلام ا.. مجید، نحوه استفاده از نقوش و رسم الخط اسلامی با استفاده از هنر زیبای تذهیب، نگارش آیات وحی با خوشنویسی خطوط ثلث، کوفی ایرانی، نستعلیق و شکسته نستعلیق، حکاکی آیه‌های نور روی نگین‌های انگشتری عقیق و فیروزه، ارائه نرم افزار‌های پویانمایی قرآنی و رنگ آمیزی ویژه رده سنی کودک و نوجوان، نمایش تابلو‌های فاخر هنری و انواع هنر‌های دستی کیف و لباس منقش به نقوش قرآنی و لوح‌های سرامیکی و کاشی‌های تزئینی از جمله آثار عرضه شده در غرفه‌های این نمایشگاه است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی قرآن به همت برخی نهاد‌های مالزیائی بویژه بنیاد رستو با همکاری رایزنی فرهنگی و مشارکت موثر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مدت ده روز در مرکز چاپ و نشر قرآن مالزی (بنیاد رستو) واقع در پوتراجایا صبح و عصر‌ها پذیرای علاقمندان به کلام وحی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خطر فاجعه انسانی برای آوارگان روهینگیایی

پناهجوی مسلمان بنگالی

اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان رزمی کار مالزی

نوجوانان هنرجوی رزمی کار مالزی در کوالالامپور سرود سلام فرمانده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.