سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / لغو صد‌ها پرواز و مرگ بی‌خانمان‌ها در پی طوفان برفی در آمریکا

لغو صد‌ها پرواز و مرگ بی‌خانمان‌ها در پی طوفان برفی در آمریکا

نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیسی؛ طوفان برفی قدرتمند با عبور از برخی ایالت‌های شمالی آمریکا و بخش‌هایی از کانادا، علاوه بر دمای منجمد کننده موجب تاخیر یا لغو صد‌ها پرواز آن هم در روز‌های شلوغ در آستانه تعطیلات کریسمس شد.

بیش از صد میلیون نفر در سراسر آمریکا در وضعیت هشدار ناشی از آب و هوای سرد و زمستانی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود شرایط برفی موجب بروز هرج و مرج در روز‌های آخر هفته شود. اکثر فرودگاه‌های آمریکا به دلیل وقوع طوفان برفی مجبور به لغو پروازهایشان شدند.

به گفته کارشناسان هواشناسی، سرما و یخبندان می‌تواند سرد‌ترین کریسمس را در دهه‌های اخیر در آمریکا به وجود آورد. سازمان ملی خدمات آب و هوایی (NWS) می‌گوید سرمای منجمد کننده هوا در آمریکا دمای هوا را بین منفی ۴۵ درجه سانتی گراد تا ۶۵ درجه سانتی گراد کاهش داده است به طوری که دستیابی به چنین دمای پایینی در اواخر هفته جاری در بخش‌هایی از آمریکا دور از ذهن نیست.

کارشناسان هواشناسی می‌گویند، طوفان برفی می‌تواند همانند «بمب ویرانگر شبیه گردباد» عمل کند. این عبارت غیر رسمی برای بیان وقوع نوعی از طوفان قدرتمند و سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد که از روز جمعه در آمریکا فزونی می‌یابد. تاکنون حدود ۵۳۰۰ فرودگاه در مناطق درگیر طوفان برفی پروازهایشان را لغو کرده اند. همزمان با عبور طوفان برفی در ایالت‌های غربی آمریکا، به نظر می‌رسد میلیون‌ها نفر در این کشور درگیر این طوفان شوند.

در ایالت کلرادو، دمای هوا با ثبت رکوردی جدید در روز پنجشنبه به منفی ۹ درجه فارنهایت کاهش یافت. در همین حال، دمای هوا در «وایومینگ» Wyoming باز هم کاهش یافته است. همچنین مواردی از کاهش محسوس دمای هوا در ایالت مونتانا نیز گزارش شده است. این طوفان برفی همچنین موجب بارش برف و وزش باد‌های قدرتمندی شده که پیش بینی می‌شود خساراتی را در برخی مناطق به وجود آورده و موجب قطع برق در ایالت‌های میانه غربی آمریکا و همچنین کانادا شود.

هشدار وقوع طوفان برفی در شیکاگو از ساعات پایانی پنج شنبه تا صبح روز شنبه اعلام شده است. تاکنون چندین سانتیمتر برف در این مناطق باریده و باد نیز با سرعت ۸۰ کیلومتر این مناطق را درنوردیده است. بیش از ۵۳۰۰ پرواز نیزدر روز‌های پنج شنبه و (اوایل) روز جمعه لغو شده اند.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا اعلام كرد، پیش بینی می‌شود حجم سفر‌ها به مناسبت تعطیلات به وضعیت قبل از همه گیری کرونا باز گردد و برای همین روز‌های شلوغی در انتظار مردم مناطق درگیر برف و یخبندان خواهد بود.

طوفان تاریخی در آمریکا سبب شده دمای هوا در بسیاری از مناطق به زیر صفر کاهش یابد. باد سرد قطبی در ایالت آیداهو با ثبت سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، رکورد جدیدی برجای گذاشته و دمای هوا را به منفی ۳۴ درجه سانتیگراد رسانده است.

آنایا رابینسون شهروند آمریکایی گفت: «این وضعیت برای بسیاری از افرادی که از امکانات لازم برخوردار نیستند واقعاً بسیار ناخوشایند است.»

بسیاری از افراد بی خانمان در ایالت یوتا به دلیل سرمای شدید هوا در هفته اخیر جان باختند. در دیگر ایالت‌ها نیز تلاش‌هایی برای فراهم کردن سرپناهی برای این افراد و نیازمندان صورت گرفته است.

آندره دیکنز شهردار آتلانتا گفت: «به دلیل سرمای شدید هوا، این روز‌های آخر هفته را نمی‌توانیم روز‌هایی بدانیم که بتوانیم در محیط بیرون به راحتی حضور یابیم.»

کارشناسان می‌گویند، ممکن است سردترین روز‌های آخر هفته منتهی به کریسمس در دهه‌های اخیر را تجربه کنیم. موسسه عام المنفعه‌ای در ایالت ویرجینیا از اتوبوسی برای در امان نگه داشتن افراد بی خانمان در برابر سرمای شدید هوا استفاده میکند.

مایکل دورچ، یکی از افراد بی خانمان ساکن در اتوبوسی در ویرجینیا گفت: «صادقانه بگویم، کمک‌هایی برای ما فراهم شده و این وضعیت اندکی از نگرانی‌های ما کاسته است. حالا ما از جایی برخوداریم تا بتوانیم از یخ زدن در این وضعیت آب و هوایی در امان باشیم.»

طوفان برفی همچنین موجب بسته شدن برخی از جاده‌های ارتباطی نیز شده و صد‌ها پرواز در آمریکا نیز لغو شده اند. همچنین بسیاری از مردم برای آمادگی در برابر سرمای شدید هوا در آمریکا، همچون سیلی روانه فروشگاه‌ها شده اند تا مایحتاج ضروری شان را فراهم کنند. جدا از سرمایی که استخوان‌ها را می‌ترکاند، برخی از آمریکایی‌ها پیش بینی می‌کنند بارش سنگین برف، یخ زدگی شدید، وزش باد‌های منجمد کننده و وقوع سیلاب در انتظار آن‌ها باشد.

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت از نمازگزاران در تحصن های دانشجویی آمریکا

ويدئو/ بگذارید نماز بخوانند

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.