سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / توصیف موسسه آمریکایی از وضعیت زندان‌های آمریکا «یک بحران کامل و تمام عیار»

توصیف موسسه آمریکایی از وضعیت زندان‌های آمریکا «یک بحران کامل و تمام عیار»

یک نهاد مردمی در آمریکا از وضعیت اسف‌بار زندان‌های این کشور نوشته و تاکید کرده که نگه‌داری بیش از ظرفیت زندان‌ها در 6 ماه اخیر معضلی است که دامن‌گیر همه بازداشتگاه‌های کشور شده است. طبق این گزارش اوضاع در برخی از این زندان‌ها آن‌قدر وحشتناک است که در این گزارش، نتوانستیم آنها را بازنشر کنیم.
ناظران مستقل آمریکایی از وضعیت بغرنج زندان‌های این کشور احساس نگرانی می‌کنند و می‌گویند که گزارش‌هایی که در سال‌های اخیر از سمت زندانیان به دست آنها می‌رسد بی‌سابقه است و از عمق فاجعه حکایت دارد. «مارشال پروجکت» یکی از همین نهادهای مردمی است که بخشی از مکاتبات زندانیان با خود را منتشر کرده است. در «کالیفرنیا»، برخی از وکلای زندانیان با مشکلات روانی در شهر لس‌آنجلس، مسئولان بازداشتگاه را متهم کردند که موکلان‌ آنها برای مدت زمان طولانی بر روی صندلی زنجیر کرده بودند. در «ویرجینیای غربی»، افرادی که در زندان این ایالت بازداشت هستند، شکایت دارند و می‌گویند که در غذای خود موارد متعفنی پیدا کرده‌اند. در «میسوری» و «تگزاس» هم زندانیان از وضعیت شلوغی بیش از‌اندازه و عدم امکانات حداقلی رنج می‌برند. زندانی در «هیوستون»محل تردد اراذل خطرناک و قاتل شده و برخی از زندانیان می‌گویند که برای حفظ جان خود مجبور به حمل سلاح سرد هستند. اوج نگرانی‌های مربوط به یک زندان مخوف و البته بدنام در جزیره «رایکرز» است که خارج شدن چند جنازه به صورت هفتگی از آن، اتفاقی بسیار عادی تعبیر می‌شود. «آندریا آرمسترانگ» استاد حقوق در دانشگاه «لویولا» نیواورلئان که درباره مرگ‌ومیر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها مطالعه می‌کند، می‌گوید: «ما شاهد افزایش مرگ‌ومیر در زندان‌ها هستیم و این نوع مرگ و میرهایی هستند که در صورت دسترسی بهتر به مراقبت‌های اورژانسی امکان جلوگیری از آنها وجود دارد».
مدیر اتحادیه ملی آزادی‌های مدنی آمریکا، از وضع به‌هم ریخته زندان‌های آمریکا می‌گوید و تاکید می‌کند: «باورش سخت است، اما به نظر می‌رسد زندان‌ها در این چند ماه اخیر بیش از حد بد عمل کرده‌اند. در این30 سال هرگز به یاد نمی‌آورم که وضعیت زندان‌های کشور تا به این‌اندازه دچار
هرج‌ و‌مرج شده باشد». سخنگوی شهر نیویورک درباره وضعیت زندان‌های شهرش می‌گوید: «ما سخت کار می‌کنیم تا تأثیر فزاینده سال‌ها سوء مدیریت و بی‌توجهی در زندان‌های شهرمان را متوقف کنیم».
زندان‌های آمریکا از آنجا که به صورت محلی و ایالتی اداره می‌شوند، وضع و اوضاع متفاوتی دارد و مثلا مشکلاتی که با آن مواجه هستند از یک جنس نیست. مثلا همان‌طور که ذکر شد برخی از زندان‌ها با مشکل جدی جمعیت مواجه‌اند و یا مثلا یک زندان دیگر در سیاتل آب آشامیدنی ندارد و وقتی لوله آب باز می‌شود ماده‌ای قهوه‌ای رنگ از آن خارج می‌شود. اما یک مشکل در زندان‌های سراسر کشور مشاهده می‌شود و برجسته است. یک مسئول از شهر هریس آمریکا در این خصوص می‌گوید: «افراد زیادی در زندان هستند و نگهبانان کافی ندارند. امکانات زندان ما در حد ظرفیت نیست و واقعا مسئله ایمنی تحت‌الشعاع قرار دارد».
با شروع تابستان سال 2022 و فروکش کردن شیوع ویروس کرونا و از بین رفتن محدودیت‌ها در ترددهای شهری، آمار جرم در این کشور هم زیاد شد و بسیاری از زندان‌ها تعداد بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته نگهداری می‌کردند. از تابستان سال جاری میلادی تاکنون زندان‌ها به قدری شلوغ شدند که زندانیان مجبور به خوابیدن در طبقات، تونل‌های زیرزمینی یا در مکان‌های مشترکی که حتی توالت هم نداشتند، شدند. یک مرد بازداشت شده در لس‌آنجلس در شکایت نامه‌ای که به دست اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا ارائه شده است، می‌نویسد: « مکانی که در آن حبس شدیم، بوی ادرار می‌دهد زیرا برخی از توالت‌ها کار نمی‌کنند و افرادی که به صندلی‌ها زنجیر شده‌اند گاهی اوقات روی زمین ادرار می‌کنند چون نگهبانان زنجیر آنها را باز نمی‌کنند!»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت از نمازگزاران در تحصن های دانشجویی آمریکا

ويدئو/ بگذارید نماز بخوانند

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.