سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شما لطفاً ساکت؛ آثار هنرنمایی دولت محبوبتان حالا حالاها جمع نمی‌شود

شما لطفاً ساکت؛ آثار هنرنمایی دولت محبوبتان حالا حالاها جمع نمی‌شود

سایت خبری عصر ایران که از سایت‌های حامی دولت قبل محسوب می‌شود از اینکه قیمت دلار به ۳۸ هزار تومان رسیده، نتیجه گرفته است که کاش رئیسی رئیس‌جمهور نمی‌شد.
این سایت البته هیچ اشاره‌ای نکرده است که دولت محبوبش دلار را از ۳۵۰۰ تومان در شهریور۱۳۹۲ به ۲۷ هزار تومان در شهریور ۱۴۰۰ رساند و ارزش پول ملی را درصد  ۸۷ کاهش داد.
این سایت سخنرانی دکتر رئیسی در ۱۶ آذر ۱۳۹۷ را یادآوری کرده که در آن، رئیسی با کنایه گفته بود خوب شد من رئیس‌جمهور نشدم تا دلار ۵ هزار تومان شود. کنایه رئیسی به ماجرای تبلیغات انتخابات ۱۳۹۶ بود که در آن، مخالفانش می‌گفتند اگر رئیسی رئیس‌جمهور شود قیمت دلار از ۳۷۰۰ به ۵ هزار تومان می‌رسد.
در آن مقطع رئیسی رئیس‌جمهور نشد اما دلار در فاصله یک سال و نیم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید یعنی ۲۱۰ درصد افزایش قیمت در ۱۸ ماه.
حالا دقیقاً در همان فاصله پس از انتخابات قیمت دلار از ۲۷ هزار تومان شهریور ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار تومان رسیده است یعنی ۴۰ درصد افزایش قیمت.
البته امروز معاون ارزی بانک مرکزی برکنار و فرد جدیدی جایگزین او شد تا دولت بگوید این تغییر ۴۰ درصدی را نیز قبول ندارد و باید جلوی افزایش قیمت ارز که محرّک افزایش قیمت در بخش‌های دیگر اقتصاد است، گرفته شود.
اما نکته اینجا است که هر کس صلاحیت ابراز نارضایتی درباره افزایش قیمت ارز را داشته باشد بانیان و حامیان کاهش ۸۷ درصدی ارزش پول ملی چنین صلاحیتی ندارند و دولت تا مدتها باید سرگرم آواربرداری از ویرانه‌ای باشد که از دولت قبل به آن رسیده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بریکس چالشی برای هژمونی اقتصادی غرب

اندیشکده «کارنگی» بررسی کرد:

ترکیه ۱.۵ میلیارد دلار از گردشگران ایرانی وان درآمد کسب کرد

سفر بیش از یک میلیون نفر به شهر وان ترکیه، بیش از ۱.۵ میلیارد دلار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.