سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پاسخ به شبهه پرتکرار این روزها درباره حجاب

پاسخ به شبهه پرتکرار این روزها درباره حجاب

برخی می‌گویند اگر بی‌حجاب در جامعه باشد و مردان گناه نکنند آنگاه هنر کرده اند وگرنه در محیط سالم که گناه نکردن کاری ندارد، نظر استاد محمد شاهرودی در این باره چیست؟

اگر اینجوری است خب اگر تریاک
در جامعه[آزاد باشد]، هروئین و انواع مواد مخدر[در جامعه آزاد]باشد و مردم معتاد نشوند، هنر کرده‌اند و إلّا وقتی الان نیست و قاچاق است که مردم هنر نکرده‌اند که معتاد نشده‌اند!
اگر شراب در جامعه به فراوانی مثل آب خوردن باشد و مردم شراب[را] نخوردند، هنر کرده‌اند! و إلّا اگر شراب سخت[پیدا]بشود و[در دسترس]نباشد که مردم هنر نکرده‌اند؛ اینجوری اگر باشد شما همه‌ی قانون‌ها را بردارید خب! قانون نگذارید! چرا[ این حرف را میگویم؟] چون [اگر قانون نباشد و] مردم مراعات کنند،[آن‌وقت است که] مردم هنر کرده‌اند و إلّا اگر بخواهد قانون باشد و مردم قانون را مراعات کنند که هنر نکرده‌اند.

مطلب دوم این که آیا حجاب دستور خدا هست یا نیست؟
مگر دست ما است که بخواهیم بگوییم باشد یا نباشد؟! وقتی خدا حجاب را واجب کرده و بی‌حجابی را حرام کرده، آن‌وقت ما بیاییم بگوییم که نه حالا خدا گفته که گفته، ما بی‌حجابی را ترویج می‌کنیم، بی‌حجاب می‌شوم! آیاامر به معروف و نهی از منکر واجب هست یا نیست؟ اگر واجب است این هم که منکر بَیِّن هست، نهی از منکرِ این منکرِ زشت واجب نیست ؟!

آیا امر به معروف و نهی از منکر
واجب هست یا نیست؟!

نه این حرف‌ها، حرف‌های بی‌اساسی است.

استاد محمدی شاهرودی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آقای معلمی که در برزخ هست و کلماتش هنوز نفس می‌کشند

شهید آیت‌الله مرتضی مطهری

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.