سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کشف جدید از فعالیت آنزیم‌های مغز

کشف جدید از فعالیت آنزیم‌های مغز

نتايج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد یک آنزیم کلیدی برای عملکرد مغز به طور تصادفی خاموش می‌شود و این یافته می‌تواند پیامدهایی بر توسعه داروهایی فراتر از علوم اعصاب داشته باشد.

پژوهش جدیدی که توسط پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ انجام شده، نشان داده است که آنزیم V-ATPase، آنزیمی که تصور می‌شود نقشی کلیدی در عملکرد مغز دارد، به طور تصادفی ناگهان حتی برای چند ساعت خاموش می‌شود.

آنزیم V-ATPase آنزیمی است که می‌تواند مولکول‌های ATP، واحد انتشار انرژی سلول را تجزیه کند، زیرا پروتون‌ها را از غشا‌های سلولی پمپاژ می‌کند. این آنزیم در تمام انواع سلولی پستانداران یافت می‌شود. با این حال، به نقش مهمی در سلول‌های مغز نسبت داده شده است، جایی که عمل آن انتقال دهنده‌های عصبی را به وزیکول‌های سیناپسی بارگذاری می‌کند.

به عبارت ساده، این آنزیم مسئول تامین انرژی برای پر کردن کیسه‌های غشایی بین نورون‌های همسایه با مواد شیمیایی است که برای انتقال پیام بین آن‌ها لازم است. بنابراین، این آنزیم برای ارتباطات عصبی بسیار مهم است یا حداقل این همان چیزی است که پژوهشگران تاکنون فکر می‌کردند باشد.

در بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ آمده است: پژوهش‌های انجام شده توسط ما اکنون به پژوهشگران این امکان را می‌دهد که این رفتار را اندازه‌گیری کنند و همچنین می‌توانند جریان‌هایی را که یک میلیون بار کوچک‌تر از روش‌های معمولی هستند، تشخیص دهند.

یافته‌های این پژوهش در مجله “نیچر” (Nature) منتشر شده است.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.