سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / ۲۵ آبان در تاریخ اصفهان و کشور به یادماندنی است

۲۵ آبان در تاریخ اصفهان و کشور به یادماندنی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۲۵ آبان روز فراموش‌نشدنی در تاریخ اصفهان و کشور است، گفت: ۲۵ آبان سالروز حماسه و ایثار این شهر، روزی است که ۳۷۰ شهید بر دستان مردم سرافراز و انقلابی شهر شهیدپرور اصفهان تشییع شدند.

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار داشتن در سالروز ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و روز اصفهان اظهار کرد: ۴۰ سال از باشکوه‌ترین مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس در اصفهان می‌گذرد؛ ۲۵ آبان سالروز حماسه و ایثار این شهر، روزی است که ۳۷۰ شهید بر دستان مردم سرافراز و انقلابی شهر شهیدپرور اصفهان تشییع شدند.

وی با بیان اینکه ۲۵ آبان روز فراموش‌نشدنی در تاریخ اصفهان و کشور بود، افزود: امام خمینی(ره) در رابطه با این حماسه فرمودند که «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود ۳۷۰ نفر را تشییع کردند، مع ذلک همین شهید داده‌ها و داغ‌دیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند.».

نورصالحی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در فرازی از فرمایشات‌شان در دیدار با مردم اصفهان در سال ۹۵ فرمودند که «اصفهان شهر علم، شهر دین، شهر ولایت، شهر کار و ابتکار، شهر فرهنگ و هنر و شهر شهادت است، شهر شهیدان بزرگ و نام آوران؛ شهیدی مثل شهید دکتر بهشتی در یک سمت و شهدایی همچون شهید همت، خرازی، کاظمی و ردانی‌پور و بزرگان و نام آورانی که هرکدام از این‌ها می‌توانند مشعلی باشند و راه یک ملت را روشن و باز کنند، این‌ها مناقب است، این است شناسنامه مردم اصفهان».

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این روز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از این پس در تقویم‌ها به نام «روز اصفهان» ثبت خواهد شد، گفت: در آستانه این روز به مقام شامخ شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده‌های ارجمند آنان که موجبات سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم ساختند، ادای احترام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هم صدا با مقام عظمای ولایت آرزو می‌کنیم همچنان که اصفهان در گذشته مرکز نورافشانی علمی به همه کشور بلکه به همه دنیای اسلام بوده کماکان استوار در حمایت، تقویت و پشتیبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتاز و جان بر کف بماند.

نورصالحی تأکید کرد: این مردم خوب، همراه، همدل و پشتیبان نظام و انقلاب و مسؤولان، شایسته و محقق هرگونه خدمت و کوشش مسؤولان در سطح ملی و محلی هستند و انتظار اقدام برای حل مشکلاتشان انتظاری درست و بجا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از مسؤولان شهرداری و مدیران مناطق می‌خواهیم برای ایجاد رضایت‌مندی، حل مشکلات، تفسیر قوانین و ضوابط و دستورات به نفع مردم و هر اقدامی هر چند کوچک به احترام مردم و در تکریم مردم دریغ نکنند و رضایت‌مندی مردم را بیش از پیش فراهم کنند.

وی ادامه داد: همچنین از مسؤولان و مدیران ملی و استانی انتظار می‌رود اگر مردم این سرزمین به نظام و انقلاب پایبند و پشتیبان بودند و هستند از هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات استان و شهر دریغ نورزند.

نورصالحی در ادامه عنوان کرد: اولین موضوع جریان پایدار آب زاینده‌رود است که به نظر می‌رسد همه مسؤولان در سطح ملی به ویژه رئیس جمهور و سایر قوا، نظرشان نسبت به این موضوع مثبت بوده اما به هر دلیل در لایه‌های کارشناسی تصمیم‌سازی درستی مبتنی بر حق و عدل انجام نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از مردم اصفهان و کشاورزان مظلوم شهر و استان می‌خواهیم در عین مطالبه‌گری صبر و آرامش داشته باشند و در شرایط حساس کنونی بزرگوارانه و محترمانه مطالبات برحق خود را در این خصوص پیگیری کنند و البته انتظار بیش از هر زمان این است که هر پروژه، اقدام و برنامه‌ریزی با سرعت و جدیت دنبال شود و از پشت گوش انداختن مطالبات مردم خودداری شود.

وی با اشاره به آلودگی هوا و فرونشست زمین گفت: این‌ها همه دانه‌های تسبیح جریان پایدار آب در زاینده‌رود است و البته اقداماتی را در سطح استان می‌طلبد، ادارات ذی‌ربط مصرانه قانون هوای پاک را دنبال کنند و به صرف مکاتبه و جلسه اکتفا نکنند.

نورصالحی با اشاره به دیگر پروژه‌های بزرگ استانی و شهری گفت: توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری، توجه به بافت‌های تاریخی و ناکارآمد، توسعه اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان و قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان از جمله پروژه‌های بزرگ در حال پیگیری هستند و اهتمام ویژه مسؤولان را می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان گفت: کم کاری برخی دستگاه‌ها در این پروژه مشهود است و امید داریم با دستور صریح رئیس جمهور این پروژه هم با سرعت و قوت ادامه پیدا کند به نحوی که در همین دولت به مرحله اجرا برسد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

این انقلاب خیلی چیز عجیبی است….

ويدئو/

قدرت سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.