سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / دهه هفتادی‌ها باز هم شهید دادند؛ نگاهی به مجاهدت سید روح‌الله عجمیان؛ شهید مدافع وطن کرج

دهه هفتادی‌ها باز هم شهید دادند؛ نگاهی به مجاهدت سید روح‌الله عجمیان؛ شهید مدافع وطن کرج

جوان بسیجی «سید روح‌الله عجمیان» یکی از شهیدان مدافع امنیت در اغتشاشات روز پنج‌شنبه( ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ) کرج بود که به شکل وحشیانه‌ای مورد حمله‌ی داعشی‌های وطنی قرار گرفت و با ضربه چاقو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پنج‌شنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در حوالی بهشت سکینه استان کرج، اغتشاشگران و داعشی‌های داخلی دست به اقدامات هنجارشکنانه زده و با یک برنامه‌ی از پیش تعیین شده، چندین تن از نیروهای انتظامی و همچنین یک جوان بسیجی را به شهادت رساندند.

 جوان بسیجی «سید روح‌الله عجمیان» یکی از شهیدان مدافع امنیت در اغتشاشات روز پنج‌شنبه کرج بود که به شکل وحشیانه‌ای مورد حمله‌ی داعشی‌های وطنی قرار گرفت و با ضربه چاقو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این جوان بسیجی، متولد ۲۰ بهمن ۱۳۷۴ بود که سابقه‌ی عضویت ۱۲ ساله در بسیج حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر را داشت. وی تنها بسیجی شهید در این واقعه بوده و با اقدام به‌موقع خود از شهادت دیگر بسیجیان حاضر در این اعتراض خیابانی جلوگیری کرد.

یکی از دوستان این بسیجی شهید، در گفت‌وگویی از نحوه شهادت این جوان مدافع امنیت پرده برداشت و از محاصره شهید توسط اشرار خیابانی خبر داد.

وی تصریح کرد: «آشوبگران پس از محاصره سید روح‌الله، با ضربه چاقو به کمر وی، او را به شهادت رساندند. پس از اینکه اغتشاشگران به شهید چاقو می‌زنند، همزمان چندین نفر از این آشوبگران به وی مجددا حمله می‌کنند.»

بر اساس تحقیقات میدانی، بسیجی شهید، روح‌الله عجمیان در بلوار بهشت سکینه کمالشهر کرج به درجه شهادت نائل آمده است. همچنین زمانی که اغتشاشگران این شهید امنیت را محاصره می‌کنند، وی به جهتی حرکت کرده که حمله داعشیان به دیگر بسیجیان مدافع امنیت دفع شود و فقط خودش مورد حمله این اشرار قرار بگیرد.
سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، پس از شهادت سید روح‌الله، به دیدار خانواده این شهید مدافع امنیت رفته و ضمن تسلیت و همدردی، وعده انتقام خون این شهید والی‌مقام را داد.
وی همچنین در دیدار با این خانواده شهید، بیان کرد: «لقمه حلال شما موجب شد که این جوان انقلابی، در راه نظام و انقلاب گام بردارد و اینگونه به شهادت برسد و صد البته که جایگاه رفیعی نصیب شهدا می‌شود.»
مادر شهید روح‌الله نیز در گفت‌وگو با سردار حیدرنیا ضمن ابراز انزجار و خشم خود از اغتشاشگران و داعشی‌های وطنی بیان کرد: «سید روح‌الله آرزوی شهادت داشت و همواره دوست داشت به عنوان مدافع حرم، پای در سرزمین شام بگذارد و از حریم و حرم آل‌الله دفاع کند. اما تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که به دست آشوبگران داخل کشور به شهادت برسد.»
مادر این شهید ادامه داد: «وقتی پسرم تصاویر شهدا را می‌دید، گریه می‌کرد و می‌گفت: این بندگان خدا چه گناهی کردند که خون آن‌ها اینگونه به ناحق ریخته می‌شود؟»
برادر شهید نیز در این گفت‌وگو تصریح کرد: «سید شور حسینی داشت. آن زمان که داعشی‌ها در سوریه بودند علاقه داشت تا به عنوان مدافع حرم با آن‌ها بجنگد. اما قسمت او نشد و خدا خواست که مدافع وطن شود.»
وی خطاب به قاتلان برادرش گفت: «اگر این اشرار، سید ما را به شهادت رساندند، او سه برادر دیگر دارد و ما اجازه نمی‌دهیم که نه خون او و نه خون هیچکدام از شهدا پایمال شود.»
همچنین این برادر داغدار تاکید کرد: «اگر حضرت آقا دستور دهند، انتقام او را از این اشرار می‌گیریم.»
گفتنی است که با تلاش‌های بی‌وقفه دستگاه‌های امنیتی، پس از گذشت ۲ روز از واقعه‌ی تلخ آشوب در استان البرز، قاتل شهید «روح‌الله عجمیان» که اهل نظرآباد بود، دستگیر شد.
مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت، یک‌شنبه ۱۵ آبان، همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع کمالشهر برگزار خواهد شد. همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید در روز دوشنبه ۱۶ آبان ساعت ۹ صبح، از ابتدای ۴۵ گلشهر تقاطع شهید بهشتی به سمت امام‌زاده طاهر برگزار خواهد شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روایتی از نحوه شهادت شهید عجمیان/ دلجویی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی از خانواده شهید+ فیلم

جوان بسیجی،شهید سید روح‌الله عجمیان

شهادت جوان بسیجی توسط اوباش داعشی در کرج

شهیدسید روح‌الله عجمیان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.