سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / عمران‌خان: برمی‌گردم و تا سرنگونی دولت مبارزه می‌کنم

عمران‌خان: برمی‌گردم و تا سرنگونی دولت مبارزه می‌کنم

«عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان که پنج شنبه گذشته از یک ترور جان سالم به در برد همزمان با تظاهرات گسترده هوادارانش در سراسر این کشور وعده داد پس از بهبودی به خیابان بازگردد و تا سرنگونی دولت مبارزه کند.
پنج شنبه گذشته عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور در منطقه «وزیرآباد» ایالت «پنجاب» پاکستان و هنگام حضور و سخنرانی در جمع صدها نفری از طرفدارانش مورد سوء قصد قرار گرفت. در این حمله تروریستی چند نفر از فعالان حزب تحریک انصاف و از چهره‌های سیاسی این حزب زخمی شدند و یک نفر نیز از اعضای این حزب کشته شده است. روزنامه داون پاکستان گزارش کرد، ضارب توسط مقام‌ها دستگیر شده است.در این سوء قصد خود عمران خان نیز از ناحیه پای راست و استخوان پای چپ هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به گفته مسئولان بیمارستانی 16 عمل جراحی روی هر دو پای وی انجام شده است.
حالا رئیس‌حزب تحریک انصاف پاکستان بعد از به هوش آمدن و متهم کردن دولت فعلی این کشوربه طراحی این سوء قصد وعده داده است زمانی که مجددا سلامتی‌اش را به طور کامل به‌دست آورد، به خیابان‌ها باز گشته و جنبش اعتراضی را تا سرنگونی دولت ادامه می‌دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمران خان، از بیمارستانی در لاهور به خبرنگاران گفت:« به محض آنکه مجددا سلامتی‌ام را به‌دست آورم، تصمیم دارم به خیابان‌ها باز گردم و به مردم اسلام آباد فراخوان خواهم داد تا در این راهپیمایی شرکت کنند.»عمران خان از طرفدارانش خواست تا زمانی که مقاماتی که وی آنها را به مشارکت در این سوء قصد در منطقه وزیرآباد ایالت پنجاب متهم کرده است، استعفا ندهند، به اعتراضات ادامه دهند.وی «شهباز شریف»، نخست‌وزیر، «رعنا ثناالله»، وزیر کشور و یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی پاکستان را به مشارکت در این حمله متهم کرده است.عمران خان گفت: برای اطمینان حاصل کردن از انجام یک تحقیقات عادلانه و منصفانه، لازم و ضروری است که این سه مقام استعفا دهند.عمران خان هفته گذشته رهبری یک راهپیمایی اعتراضی از شهر لاهور به طرف اسلام‌آباد را برعهده داشت و در آن خواستار برگزاری انتخابات جدید شده بود.
 همزمان حامیان حزب تحریک انصاف نیز در چندین شهر پاکستان پس از سوءقصد نافرجام به عمران خان تظاهرات برگزار کردند.شبکه المیادین نیز گزارش داد معترضان که لاستیک‌های خودرو را در خیابان‌ها آتش زدند، دولت را به تلاش برای ترور عمران خان متهم کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما

ای جوانان عجم جان من و جان شما

رئیسی: این دو سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

بازگشت رئیس جمهور از پاکستان و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.