سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / واکنش‌های بین‌المللی به حمله تروریستی شیراز؛ سکوت پدران داعش؛ همدردی قربانیان تروریسم / تفاوت واکنش مدعیان حقوق بشر به دو حادثه تروریستی مشابه

واکنش‌های بین‌المللی به حمله تروریستی شیراز؛ سکوت پدران داعش؛ همدردی قربانیان تروریسم / تفاوت واکنش مدعیان حقوق بشر به دو حادثه تروریستی مشابه

این سکوت معنادار درباره نقض حقوق بشر در ایران توسط گروهک تروریستی داعش، بار دیگر هماهنگی تروریسم منطقه با تروریسم بین‌الملی یعنی آمریکا و کشورهای غربی را آشکار کرد.

چهار روز از حمله یکی از عناصر داعش به حرم مطهر شاهچراغ(ع) می‌گذرد. بسیاری از کشورهای دنیا در رابطه با این حادثه فجیع موضع گرفته‌اند، اما سکوت سران برخی کشورها در رابطه با این مسئله بار دیگر عمق رذالت کسانی که مدعی حقوق بشر هستند اما در عمل از داعش حمایت می‌کنند را به جهانیان نشان داد.
حمله به قلب اروپا 
۱۳ خرداد ۱۳۹۶  یک حمله تروریستی توسط داعش در قلب لندن، ۷ کشته و ۴۸ مجروح به جای گذاشت. البته این حمله اولین حادثه تروریستی آن سال  لندن نبود. فروردین همان سال نیز یک عملیات مشابه در پایتخت انگلیس رخ داده بود.
بسیاری از رهبران جهان این حمله را با شدیدترین لحن محکوم کرده و اعلام کردند که در مبارزه با تروریسم در کنار بریتانیا خواهند ایستاد.
سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران، ضمن محکومیت حملات لندن و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان گفت: یگانه راه خلاص شدن از تروریسم پیوستن صادقانه، مسئولانه و بدور از استاندارهای دوگانه همه کشورها به موجی جهانی علیه خشونت و افراطی گری است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتر درباره حوادث لندن نوشت: «آمریکا هر آنچه که بتواند انجام می دهد تا در جریان این حوادث تاثر برانگیز در لندن، به انگلیس کمک کند. ما با شما هستیم. خدا رحم کند.»
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز ضمن محکوم کردن حملات یاد شده، تصریح کرد که کشورش بیش از هر زمان دیگری در کنار انگلیس ایستاده است.
حمله به شاهچراغ
در عصر۴ آبان ۱۴۰۱ یک حمله مسلحانه در محوطه حرم شاه‌چراغ شیراز اتفاق افتاد و در نتیجه این حمله تروریستی،۱۳ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. ساعتی پس از این حمله، داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را پذیرفت.
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در پیامی این کشتار را محکوم کرد و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی نمود. او در پیامش هرگونه اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم کرد.
پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس و امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، راجه پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده و آن را به سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران تسلیت گفتند.
وزارت خارجه چین، هلند، فنلاند، ترکیه، عراق، بحرین، لبنان، مصر، آذربایجان در پیام‌هایی این حادثه را محکوم کردند.
همدردی قربانیان تروریسم 
محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی یمن، جنبش حماس فلسطین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق، که خودشان از قربانیان تروریسم بین‌الملی هستند نیز این حادثه تروریستی را محکوم کردند و پیام تسلیت فرستادند.
سکوت پدران داعش  
پس از گذشت سه روز از این حادثه هولناک هیچ پیامی از سمت کشورهای غربی در این رابطه صادر نشد و سفرای دو کشور آلمان و انگلیس نیز بعد از گذشت سه روز تنها به یک پیام توییتری کفایت کردند.
این سکوت معنادار درباره نقض حقوق بشر در ایران توسط گروهک تروریستی داعش، بار دیگر هماهنگی تروریسم منطقه با تروریسم بین‌الملی یعنی آمریکا و کشورهای غربی را آشکار کرد.
تروریسم بین‌الملی که در دی ماه ۹۸ با ترور سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در خاک کشور ثالث، ماهیت ددمنشانه خود را به جهانیان نشان داد و حالا با ساخت لحظه ترور این مقام رسمی ایران در جدیدترین نسخه Call of dutycبه این حرکت وحشیانه افتخار می‌کند.
تروریسمی که حتی پیش‌تر در حادثه حمله تروریستی سال۹۶ به ساختمان مجلس شورای اسلامی توسط داعش نیز با صدور یک بیانیه نفرت انگیز نشان داده بود که حقوق بشر تنها وقتی برایشان اهمیت دارد که منافع آنان را تامین کند.
این حملات تروریستی، خللی در عزم ملت ایران وارد نخواهد کرد اما بار دیگر نشان داد کسانی که به گفته خود «بنیان‌گذاران داعش» هستند، دستشان همیشه به خون ملت‌های بیگناه جهان  آلوده باقی خواهد ماند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دستگیری ۲ عضو تاجیکستانی داعش در مرز افغانستان با ایران

یک رسانه نزدیک به طالبان اعلام کرد دو عضو تاجیکستانی داعش در مرز افغانستان با ایران دستگیر شدند.

انهدام مخفیگاه داعش در مرز افغانستان با پاکستان

طالبان اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.