سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / محققان ایرانی موفق به تولید زخم‌پوش‌های نانویی برای درمان زخم‌های عمیق شدند

محققان ایرانی موفق به تولید زخم‌پوش‌های نانویی برای درمان زخم‌های عمیق شدند

محققان یکی از شرکت‌های فناور در حالی زخم‌پوش‌های نانویی با قابلیت درمان زخم‌های عمیق را تولید کردند که این محصول حوزه سلامت در انحصار یکی از شرکت‌های آمریکایی بوده است.

طهورا ابراهیمی، محقق بخش تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های فناور، زخم‌پوش‌های نانویی را از دستاورد‌های این شرکت برشمرد و گفت: این زخم‌پوش در ابعاد ۵۰ نانومتر تولید شده است که برای زخم‌هایی با اشکال متفاوت و یا زخم‌های دارای عمق که نمی‌توان به زخم‌پوش‌های عادی آنها را پوشش داد، استفاده می‌شود.
ابراهیمی افزود: این زخم‌پوش نوعی پودر است که توسط پزشک بر روی زخم ریخته می‌شود. این پودر زمانی که مرطوب می‌شود، به هم می‌چسبد و تشکیل یک فیلم را می‌دهد و سپس زخم بانداژ خواهد شد.
وی با بیان اینکه این زخم‌پوش در مدت یک ماه بر روی زخم باقی می‌ماند، گفت: انحصار تولید این نوع زخم‌پوش‌ها در اختیار یک شرکت آمریکایی بود و به دلیل تحریم‌ها، این محصول به کشور وارد نمی‌شود.
محقق بخش تحقیق و توسعه این شرکت فناور، پودر بندآورنده خون را از دیگر محصولات دانش‌محور این شرکت برشمرد و افزود: پودر بند آورنده خون بر پایه سلولز اکساید و کیتوسان عمل می‌کند و مهم‌ترین ویژگی این محصول عمل انعقاد سریع خون است.
ابراهیمی با بیان اینکه این محصول برای بیمارانی که دارای مشکلات انعقادی هستند مانند بیماران مبتلا به هموفیلی کاربرد دارد، گفت: این محصول در کمتر از یک دقیقه می‌تواند لخته‌زایی را ایجاد کند؛ از این رو این بندآورنده در فوریت‌های پزشکی، تصادفات و حتی در جعبه کمک‌های اولیه کوهنوردان قابل استفاده است.
وی با اشاره به تولید تامپون‌های دندانی و بینی، ادامه داد: این تامپون برای بند آوردن خون بعد از کشیدن دندان و یا در جراحی‌های دندان قابل استفاده است؛ چرا که این محصول در مدت ۴۰ ثانیه قادر به قطع خونریزی است. این تامپون بر پایه سلولز اکساید و افزودنی‌های نانویی تولید شده است.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.