سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کوشکی: رابطه اصلاح‌طلبان با آمریکا مثل بچه‌ای شده که از مادر کتک می‌خورد اما باز هم به بغل او می‌رود

کوشکی: رابطه اصلاح‌طلبان با آمریکا مثل بچه‌ای شده که از مادر کتک می‌خورد اما باز هم به بغل او می‌رود

کوشکی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌گویند با همه کشورها ارتباط برقرار کنید بعد نگران ارتباط با روسیه و چین می‌شوند، گفت: رابطه آنها با آمریکا مثل بچه‌ای شده که از مادر کتک می‌خورد اما باز هم به بغل او می‌رود.
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در برنامه زنده تلویزیونی «شیوه» که از شبکه چهار سیما پخش شد، گفت: روابط نامتعارفی با روسیه برقرار شده و حتی گفته می‌شود به آنها پهپاد داده‌ایم. انگار روسیه کشور دلسوزی برای ما است اما با خود آمریکا رابطه معمولی هم برقرار نمی‌کنیم و گفت‌وگو نمی‌کنیم.

وی گفت: همسرم به من گفت: بروی به صداوسیما از تو طلاق می‌گیرم! من می‌خواهم با مردم حرف بزنم. ما تریبون نداریم! هر وقت حرفی زدیم سر از زندان درآوردیم!
محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه که مهمان دیگر این برنامه بود در پاسخ به زیدآبادی گفت: جمهوری اسلامی در حال گوش دادن به حرف‌های شما است. خودتان می‌گویید با همه کشورها ارتباط برقرار کنید بعد نگران ارتباط با روسیه و چین می‌شوید چون رابطه را فقط با آمریکا و اروپا می‌دانید.
وی اضافه کرد: رابطه‌تان با آمریکا مثل بچه‌ای شده که از مادر کتک می‌خورد اما باز هم به بغل او می‌رود.
کوشکی با بیان اینکه «سیاست خارجی ده‌ها ابزار دارد؛ جنگ، تهدید به جنگ، دیپلماسی اقتصادی، مذاکره.» گفت: مذاکره مثل یک آچار است در مکانیکی سیاست خارجی، گاهی مهم است، گاهی مهم نیست.
استاد دانشگاه با طرح این موضوع که «رابطه داشتن یا نداشتن اصلا ربطی به استقلال ندارد» تصریح کرد: سفارتخانه‌های بریتانیا در جهان از ما کمتر است! این ربطی به استقلال ندارد.
وی اظهار داشت: قبل از انقلاب خبرنگار نیوزویک از امام پرسید که می‌خواهید با چه کشورهایی رابطه داشته باشید یا نداشته باشید؟ ایشان فرمودند: با همه کشورهایی که به منافع ما احترام بگذارند. به جز دو مورد؛ آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی. دو رژیم نژادپرست. امام گفتند آمریکا علی‌رغم اینکه به ملت ما ستم‌های زیادی کرده، ما حاضریم روابط جدیدی را شروع کنیم به شرطی که به منافع ما احترام بگذارند.
احمد زیدآبادی در بخشی از اظهاراتش در این برنامه گفت: صدها نهاد در این کشور ساخته شده است که تصمیمات دولت را وتو می‌کنند.
کوشکی هم در پاسخ به او گفت: اگر واقعا این‌طور است چرا با این حد از اشتیاق برای ریاست جمهوری داوطلب می‌شوند؟ این صدها نهاد اگر زورشان می‌رسید چطور جلوی برجام را نگرفتند؟ چرا جلوی امضای جان کری را نگرفتند؟
این استاد دانشگاه اضافه کرد: من نمی‌گویم 90 درصد ایرانی‌ها گفتند که ما دوستدار رابطه با چین و آمریکایی هستیم ولی مؤسسات آمریکایی که نظرسنجی کرده‌اند 70 درصد مردم ایران گفته‌اند به آمریکا اعتماد نداریم.
کوشکی گفت:‌ می‌گویی هشتاد میلیون ایرانی با ارتباط با چین و روسیه مخالف هستند. من را یاد فردی می‌اندازی که گفت اینجا که الاغم را بستم مرکز زمین است و اگر قبول نداری زمین را متر کن.
وی در بخش دیگری از این برنامه در انتقاد از عملکرد دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان گفت: آقای نعمت‌زاده وزیر پیشین صمت گفت که 100 درصد مشکلات از سوءمدیریت است.
کوشکی اضافه کرد: نگران رابطه با آمریکا نباشید. وقتی سویا روی دست کشاورزان آمریکایی مانده بود روحانی رفت خرید و ناجی آمریکا شد! از این بذل و بخشش‌ها زیاد شده است.
وی گفت: دولت آقای روحانی هرچه لازم بود تقدیم آمریکا کرد، نتیجه‌اش چه شد؟… ته آمال نسلی که آقای زیدآبادی از بین آنهاست و مانع استقلال اقتصادی و فرهنگی ما شدند کسانی هستند می‌گوید شأن ما مثل عربستان است، نفت بفروشیم و هرچه لازم است را از آمریکا و اروپا بیاوریم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه بر سر دانشجویان و اساتید بازداشتی در آمریکا و اروپا می‌آورند؟

پلیس وحشی آمریکا و 3000 استاد و دانشجوی معترض

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.